vad kan ersätta wow?

Permalänk
Medlem

vad kan ersätta wow?

hej,
jo det är så att jag har tröttnat på wow och är ute efter ett nytt mmorpg.
jag har kollat igenom många (sjukt många) mmorpg och vet inte riktigt vad som passar mig. så jag har tankat masså trials till spel som rekommenderats här på forumet.

hittar dock inget som jag gillar.
det ska som sagt ersätta wow och behöver därför stor och fri rörlighet. dvs det ska vara lätt att kontrollera karaktären. sen är jag fan av pvp.

tema spelar ingen roll, bara man kan röra sig lika smidigt som i wow och att pvp:n är bra.
något spel som matchar?

(inga äldre spel än wow helst, men lugn med tunga spel )

Permalänk
Medlem

Guild Wars har ju fett grymt PvP system imo, men det har du nog prövat redan antar jag

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

faktiskt inte.....
om det finns en trial eller ett demo så har jag testat det om några timmar.

keep posting

Permalänk
Medlem

Har man spelat WoW brukar man oftast inte gilla Guild Wars..

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd

guild wars och nu finns ju hard mode oxå:_)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Jag spelade WoW men sålde mitt account, och är också ute efter ett nytt spel.
Kan dock inte rekommendera Guild Wars, då det ser och är allmänt tråkigt (Kan endast prata med folk inne i en stad, ett "mission/instance går på 5-10minuter, jag tycker att det ska ta minst 20 min eller mer så att man kommer in och får kämpa mer, dock inte testat PvP men har läst att det ska vara bra har dock sett lite utav PvP:n på Youtube). Men lämna gärna förslag på andra MMORPG har samma problem som Hasse44. ;>

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Jag spelade WoW men sålde mitt account, och är också ute efter ett nytt spel.
Kan dock inte rekommendera Guild Wars, då det ser och är allmänt tråkigt (Kan endast prata med folk inne i en stad, ett "mission/instance går på 5-10minuter, jag tycker att det ska ta minst 20 min eller mer så att man kommer in och får kämpa mer, dock inte testat PvP men har läst att det ska vara bra har dock sett lite utav PvP:n på Youtube). Men lämna gärna förslag på andra MMORPG har samma problem som Hasse44. ;>

PvE i GW slänger jag gärna i väggen alltså.. När jag började med GW (Detta var innan jag började med WoW) så sa folk alltid:

PvE = WoW
PvP = GW

Tycker faktiskt nu när jag spelat båda att de stämmer rätt bra, jag tycker PvPn är kul i Wow också, men i GW gillar jag den skarpt! Nu efter wow fick in Arenan osv så blev de lite mera kul, nu spelar jag visserligen inte GW längre, men vet att PvPn fortfarande är lika kul då jag provade för nån vecka sen hos en vän som fortfarande lirar lite..

Det är lite mer utav Skills i GW om man säger så, gör en PvP gubbe i level 20 och ha hur kul som helst, annat än så kan jag typ inte säga, vet inte om de finns demo till GW (gjorde när jag började spela, _tror_ jag), finns de, pröva det!

Man kan ju inte prova för mycket, gällande spel alltså :)..
Godnatt!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Jag spelade WoW men sålde mitt account, och är också ute efter ett nytt spel.
Kan dock inte rekommendera Guild Wars, då det ser och är allmänt tråkigt (Kan endast prata med folk inne i en stad, ett "mission/instance går på 5-10minuter, jag tycker att det ska ta minst 20 min eller mer så att man kommer in och får kämpa mer, dock inte testat PvP men har läst att det ska vara bra har dock sett lite utav PvP:n på Youtube). Men lämna gärna förslag på andra MMORPG har samma problem som Hasse44. ;>

10min...? Och hur långt lirade du? gjorde 1-2 första missions eller?

snittet ligger väl på runt 20-30min för mission skulle jag tro, finns de som tar 40+

och bara för att förtydliga, Det går fortfarande Prata med folk, men inte i öppet för alla som finns i staden. Går ju fortfarande snacka öppet med folk i sitt party, guildchatt & PMa....

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

det jag tyckte var tråkigt med wow var att efter lvl 60 (lirade innan tbc) så var man tvungen att lägga ner helt sjukt mycket tid.. och allt jag egentligen ville göra var att lira pvp (world pvp, bgs var skit).
finns ingen gratis trial till GW
kan lägga till att jag tyckte att diablo2 var skitkul.

kollade lite på vanguard... hur är det? om man kan tänka sig att lira på sämsta grafik, räcker då:

amd barton @2.1ghz
1.5gig pc3200 ram
radeon 9600xt
?

Permalänk
Medlem

Om det är PVP du är ute efter som sagt va så finns det igentligen bara 2 MMO's so är ute just nu som är hardcore PVP.

Daok samt Lineage 2, ska inte utala mig mycket om det första spelet då jag inte spelat det själv. Har spelat L2 i ca 3 år, har dock tagit en lång paus från L2 väntar på nästa expansion mer eller mindre, mer castle sieges o.s.v

T.ex. en PVP video jag gjorde i L2 för ett grymt bra tag sedan, bland annat den första PVP videon jag gjorde ^^ spelar här inte precis den mest intresantaste klassen men aja
http://lineage2.mugimugi.org/video/index.php?FILE=RB_capture_...

Senaste jag gjorde blev inget vidare då jag inte precis fick något bra filmat men aja ^^
http://lineage2.mugimugi.org/video/index.php?FILE=L2_siege_gl...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Glömsk

Det här lär inte vara en populär rekommendation, men testa senaste utgåvan av penna-och-papper-rollspelet Dungeons & Dragons. År 2000 kom "tredje utgåvan" (AD&D var andra) och 2003 kom "3.5" som har några regeländringar. Enbart din fantasi sätter gränserna.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Det här lär inte vara en populär rekommendation, men testa senaste utgåvan av penna-och-papper-rollspelet Dungeons & Dragons. År 2000 kom "tredje utgåvan" (AD&D var andra) och 2003 kom "3.5" som har några regeländringar. Enbart din fantasi sätter gränserna.

hehe tack, men nej tack

det som jag inte riktigt gillar i L2 är väl att man klickar dit man ska gå istället för att "gå" dit man ska gå

huxley är jag sjukt taggad på men det lär dröja ett tag (sen höst 2007?).

synd att bara blizzard kan göra riktigt bra spel

Permalänk
Inaktiv

warhammer och Aion kommer det här året, dom 2 kommer att ta över mycket av wow folket tror jag. själv spelar jag L2 tycker det e Guld värt det e snyggt kul som fan och pvp e skit kul. annas väntar jag på Aion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Det här lär inte vara en populär rekommendation, men testa senaste utgåvan av penna-och-papper-rollspelet Dungeons & Dragons. År 2000 kom "tredje utgåvan" (AD&D var andra) och 2003 kom "3.5" som har några regeländringar. Enbart din fantasi sätter gränserna.

Och här satt jag och tyckte det var en underbar rekommendation ^^
3.5, Halv-celestial lvl 31 Wizard och en riktigt trevlig epic-älskandes SL... finns inga gränser för hur kul man kan ha ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
warhammer och Aion kommer det här året, dom 2 kommer att ta över mycket av wow folket tror jag. själv spelar jag L2 tycker det e Guld värt det e snyggt kul som fan och pvp e skit kul. annas väntar jag på Aion

Fast tyvärr kommer Warhammer Online inte det här året, utan 2008.

Permalänk
Medlem

Något som däremot kommer det här året och som inte riktigt fått sin välförtjänta uppmärksamhet tycker jag, är Age of Conan. Fast helst av allt skulle jag inte vilja att det blev en WoW-ersättare "communityvis". Men det klart, det är inte säkert det lockar samma folk ändå.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Vad kan ersätta wow? Ett liv?

Ne men kanske L2?

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Vad som helst

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Wow ska ersättas med Hellgate: London för mig när det kommer iallafall det blir ändå typ som gw.

Permalänk
Medlem

fattar fortfarande inte hur man ens kan säga wow o pvp i samma mening,

Pve i wow är kul, kan jag starkt hålla med om, Men det finns ingen pvp, det dom kallar pvp är totalt meningslöst o inte igenom tänkt.

GuildWars ska ju ha bra pvp, men har inte spelat det tillräckligt för att säga något om det.

PVP - Eve-online idag, det är det enda spelet som har ett rikgit pvp system, hela spelet är uppbygt på pvp varesig det är att spränga någon lr att sälja något.

kommande, vet inte men age of conan ser ganska intressant ut på pvp fronten. Men det återstår o se. Släpps i oktober, beta finns at signa upp tilll. www.ageofconan.com

Permalänk
Medlem

Ang. Guildwars igen!
Jag lirade spelet i ca 1år innan jag drogs in i blizzards onda händer. Jag lirade mest pve i guildwars och tyckte att det var riktigt bra, det är mera storyline i guildwars till skillnad från wow där det är svårare att hitta en sammanhängande storyline.

Guildwars
+grym pvp.
+helt ok pve.
+fler valmöjlighet när det gäller sina skills då man kan bygga upp builds som fungerar bra beroende på spelsätt och tillfälle.´
-känns väldigt begränsat och ibland får man känslan av ett singlplayer spel
-kontrollen över karaktären är obehaglig och man kan varken hoppa eller gå utför en liten kant, kort sagt karaktären kan aldrig vara ovanför marken.

Imo så tycker jag guildwars är rätt shysst, kontakta mig i pm om du vill ha 10h trial key till den senaste expansionen, dock är det första överlägset bäst

Permalänk
Medlem

Re: vad kan ersätta wow?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44
hej,
jo det är så att jag har tröttnat på wow och är ute efter ett nytt mmorpg.
jag har kollat igenom många (sjukt många) mmorpg och vet inte riktigt vad som passar mig. så jag har tankat masså trials till spel som rekommenderats här på forumet.

hittar dock inget som jag gillar.
det ska som sagt ersätta wow och behöver därför stor och fri rörlighet. dvs det ska vara lätt att kontrollera karaktären. sen är jag fan av pvp.

tema spelar ingen roll, bara man kan röra sig lika smidigt som i wow och att pvp:n är bra.
något spel som matchar?

(inga äldre spel än wow helst, men lugn med tunga spel )

Till skillnad från vissa andra i denna tråd tycker jag du ska hålla dig från L2. Dålig kontroll och det sjukaste timesink-spelet någonsin.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Avstängd

Har du spelat wow kommer du inte gilla varken GW eller L2 tror jag.
L2 hatar jag personligen då jag tycker det är ett segt spel rätt igenom.
GW har rätt bra pvp system, men movement osv är gjort av satan själv.

Enda som jag ser som faktiskt kan ersätta wow kommer vara Conan och WAR.
Och PvP i wow är faktiskt rätt bra med rated arena, bra mycket bättre än förr iaf

Men WAR kommer ha RVR vilket många doac spelare saknar, även jag saknar det.
Conan kommer rent ut sagt äga av det man sett.

Nu syftar jag på PvP då jag avskyr pve och kunde inte bry mig mindre om det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Har du spelat wow kommer du inte gilla varken GW eller L2 tror jag.
L2 hatar jag personligen då jag tycker det är ett segt spel rätt igenom.
GW har rätt bra pvp system, men movement osv är gjort av satan själv.

Enda som jag ser som faktiskt kan ersätta wow kommer vara Conan och WAR.
Och PvP i wow är faktiskt rätt bra med rated arena, bra mycket bättre än förr iaf

Men WAR kommer ha RVR vilket många doac spelare saknar, även jag saknar det.
Conan kommer rent ut sagt äga av det man sett.

Nu syftar jag på PvP då jag avskyr pve och kunde inte bry mig mindre om det

likasinnad tror jag
får väl kolla igenom det då.

jag tycker att det är sjukt bra pvp i wow... kontrollen man har (lite långsamt kanske)
det som är mindre bra med wow pvpn är väl själva systemet. battlegrounds är ju sämst

Permalänk
Medlem

Tibia - http://www.tibia.com, skönare känsla än WoW!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Tibia - http://www.tibia.com, skönare känsla än WoW!

Du skojar.

Permalänk

SWG helt klart Swg, det har ju allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Gargamel
SWG helt klart Swg, det har ju allt!

been there done that
har inte det spelet dött u typ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44
been there done that
har inte det spelet dött u typ

hehe jo totalt. Var lite ironisk när jag rekommenderade Swg. =P