hur länge håller usb minnen minnet?

Permalänk

hur länge håller usb minnen minnet?

om jag tar ett usbminne och lägger filer på sen stoppar undan det, hur länge kan man räkna med att den håller minnet?

kanske mysko fråga men har haft en rad diskhaverier genom åren och skulle vilja ha nåt att lägga allt det viktigaste på som bilder.

Permalänk
Medlem

om det inte utsätts för fysisk skada alt. använs i usb port ofta så i prinsip hur länge som helt. Det är därför som kingstone ger 5 års garantimpå en product från 190kr - mera

Permalänk

ok. men mena mer hur länge det kan ligga utan och användas.

om tex lägger in lite grejjs och sen kastar in det i en garderob i 8månader. ligger grejjerna kvar?

Permalänk
Medlem

Jag tappade mitt gammla usb minne i marken, då blev det helt omformaterat till RAW, och jag kan inte göra något

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jag hittade ett gammalt undanstoppat 128mb minne som inte är använt på över ett år och det var inga problem att läsa det som låg på minnet.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

På förpackningen till mitt Corsair Flash Voygager USB-minne så står det att det är livstidsgaranti som gäller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
På förpackningen till mitt Corsair Flash Voygager USB-minne så står det att det är livstidsgaranti som gäller.

Fast nu var det väl inte det han efterfrågade. Han ville veta hur långe det håller, inte hurvida du får 12 eller 17 nya minnen när det ena går sönder.

Permalänk
Medlem

Har aldrig hört om någon som fått sin data förstörd av att ha minnet liggande. Jag hittade till exempel mitt gamla(säkert 3-4 år gammalt) och funkade utan problem.

Visa signatur

Intel Core i7 920 - P6T Deluxe V2 - 6gb Corsair Dominator 1600 mhz - XFX Radeon 5870 - Corsair 800D - Corsair H50

Permalänk
Medlem

På minneskort så kan information raderas efter ett tag. har varit med om det 1 gång. Dock var det då ett SD-kort som låg i nära 1½ år. Med dett avseende så är det nog bättre att ta buckup på dvdr/rw skivor.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Min pappas kolega köppte jätte många usb-minnen i Kina tror jag det var och dom funkade inte så bra, men men.... dom var ju billiga

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.