Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Okej tack för svaret
Men då tolkar jag det som att i stort sett vad som fungerar, så länge som det är någorlunda gjort för slitage. Som till exempel det jag länkade innan då alltså

Det kommer absolut funka.

Sedan är dock frågan hur konsistens/viskositet på fettet är, vill inte ha för hög friktion så det blir trögare att rulla.
Man vill ha så lite motstånd som möjligt.

Och som jag nämnde om viskositet på diffoljan, så kan man labba med olika för att få bilen att svara annorlunda.
Upplever man exempelvis att den understyr så ändrar man viskositeten i ena diffen.

Permalänk
Medlem

Hej
Vad anser ni om adaptrar mellan batteri och ESC? (Mycket lättare lösning för mig) men hur bra håller de? Tänkte sådana som finns hos Kullagergrosisten med kontakter i båda ändarna.

Eller är det bättre att klippa och löda dit nya kontakter på ESC? (Mycket mer krångligt och behöver låna löd-grejer, men är väll igentligen mer rätt och bättre i längden) Men då kanske jag förlorar garantin på ESC:en. Och hade kanske velat kunna köra med ett trx 4S batteri om det behövs. Jag har inga men vänner har nämligen och att kunna låna kan va en fördel.

Har nämligen införskaffat en ny Hobbywing max8 combo till min Traxxas Sledge (förra Castle motorn låste sig och jag är inte så förtjust i Mamda 2 ESC:en som är till heller, så testar nytt) och den ESC:en kommer med XT90 kontakter.
Men då jag kör Traxxas batteri och laddare så känner jag inte för att byta ut allt det till XT90.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hej! Gammal "förare" av en Kyosho Inferno MP 7.5, hur är det nuförtiden med Metanoldrivna RC:n, körs det fortfarande? Tycker ser mestadels att det brukar köras med El-drivna?

Permalänk
Medlem

Jag har en RC-bil med problem.. (Team Associated 1/18 RC18B RTR buggy )

Extra delar
Mottagare: Team associated tr203a
Motor: Super 370
Servo: Hitec HS 56
Batteri, provat olika.

Vad händer?:
När jag gasar mer än pyttelite drar bilen i väg på full gas, eller slutar köra. Det händer nästan enbart när den är placerad på marken.

Jag vet inte hur jag ska felsöka det här. Ganska bekväm med olika verktyg mm, men när den bara drar iväg så är det svårt att stanna utan att mer går i kras.
Ganska gammal platform, så kan tänka att det är svårt med delar nu.

Tänker jag rätt att det bästa bara är att börja byta ut? Först och främst då mottagare?

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Hej! Gammal "förare" av en Kyosho Inferno MP 7.5, hur är det nuförtiden med Metanoldrivna RC:n, körs det fortfarande? Tycker ser mestadels att det brukar köras med El-drivna?

1/8 metanolbuggy är fortfarande stort inom tävlingssammanhang men annars tror jag det är få som väljer metanoldrift eftersom utvecklingen inom elmotorer och batterier har gått om rejält. Eldrift är dessutom lättare att anpassa både för mindre och större bilar. Jag hade också en MP 7.5 förr men idag kör jag skala 1/5 med 8S Lipo.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | MSI RTX 4060 8GB Ventus OC (temporärt) | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

1/8 metanolbuggy är fortfarande stort inom tävlingssammanhang men annars tror jag det är få som väljer metanoldrift eftersom utvecklingen inom elmotorer och batterier har gått om rejält. Eldrift är dessutom lättare att anpassa både för mindre och större bilar. Jag hade också en MP 7.5 förr men idag kör jag skala 1/5 med 8S Lipo.

Ah då förstår jag, sedan är det väll också kanske billigare reservdelar om inte annat och underhålla med El