Sökningen är fel (3 tecken)

Permalänk
Hedersmedlem

Sökningen är fel (3 tecken)

När man söker på SLI t.ex. får man felet att man ska välja något annat sökord: "Observera att ordet måste innehålla minst 3 tecken."
Vilket vi alla tolkar vi alla som >= 3 tecken, väl?
Kan det inte tillåtas att söka på tre tecken (eftersom datorbranschen gillar att ha förkortningar på just den längden) om man söker i en specifik forumdel?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Kan definitivt hålla med trådskaparen, här finns en potential för sweclockers att bli bättre. Brukar få använda en googling med site:sweclockers.com/forum för kortare sökningar.

Testade exempelvis att söka på orden: tft mva

på sweclockers sökning: Tyvärr - inga träffar. Försök att söka efter ett annat ord. Observera att ordet måste innehålla minst 3 tecken.
på google.com med en site:sweclockers.com/forum 14 träffar

vilket ju säger en del. Förresten så håller jag definitivt med Aqualize om att "minst 3 tecken" innebär att man måste ha fler än 2. tft är tre tecken......

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem

Faktiskt sant har märkt det med.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är meddelandet korrekt, dvs "4".
Håller med om att det begränsar funktionaliteten en hel del.

Permalänk
Hedersmedlem

Måste säga att jag tycker man skall kunna söka på tre bokstäver.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Medlem

Japp, håller med.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Geeks
Grundare

Samma här, vi kommer inom kort införa detta om prestandatesterna vi först måste utföra visar att det inte påverkar stabiliteten på servrarna allt för mycket.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Testpilot

Det är inte möjligt att indexera bara vissa tre-teckens-ord? typ SLI, RAM och sånna som man kanske vill söka på, kan tänka mig annars att tabellen med ordindexeringen kommer bli skitstor på grund av vanliga ord som "och", "har" och "det"

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Såg på ett annat forum med samma 'förändring'(?) att det var den underliggande forum motorn som hade förändrats och då vart det 4 tecken istället för 3.
Visst kunde man söka i Sweclockers med 3 tecken tidigare ?

Konstig att man inte kunna använda sig av 3 tecken i en bransch/nisch där förkortningar är så vanligt.
Skulle gärna ha möjlighet att söka på ord som innehåller specialtecken också.

Google i all ära men de fattar för många beslut och har alldeles för mycket tracking för mig.
www.scroogle.org ger i princip samma resultat men utan tracking.

// "Paranoid Android"