Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hallhatten
Det med fläkten skall man väll kunna ändra i BIOS?

Nix, finns chockande få inställningsmöjligheter i bios :(.
Har precis lagt in senaste biosen, 1.26, och det är fortfarande samma problem!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Haha, så jävla typiskt att 6625WD gått ner ännu mer i pris, direkt efter att jag beställt. Jag betalade 13 500 för min, hade jag beställt nu hade jag sparat 500 kr. Det är ju alltid lite öl eller ett par fina luncher utomhus. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siXpounder
Haha, så jävla typiskt att 6625WD gått ner ännu mer i pris, direkt efter att jag beställt. Jag betalade 13 500 för min, hade jag beställt nu hade jag sparat 500 kr. Det är ju alltid lite öl eller ett par fina luncher utomhus. :/

Jag snackade med Zepto förrut, och de sa att de hade som policy att man får utnyttja erbjudanden två veckor efter att man beställt datorn. Så om det inte var mer än två veckor sen du beställde den så tycker jag du ska ringa Zepto och höra med dem. Det gjorde jag med min 6024W, och fick tillbaks nästan 2900 kr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Jag snackade med Zepto förrut, och de sa att de hade som policy att man får utnyttja erbjudanden två veckor efter att man beställt datorn. Så om det inte var mer än två veckor sen du beställde den så tycker jag du ska ringa Zepto och höra med dem. Det gjorde jag med min 6024W, och fick tillbaks nästan 2900 kr.

Tack för tipset, då ringer jag direkt och frågar.

Edit: Vid närmare eftertanke orkar jag inte tjafsa.

Hur funkar din 6024W för övrigt? Gillar du den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Nepp, återförsäljaren i Finland sade att de skulle kontakta fabriken, men har inte fått svar än. Skall dra iväg ett mail. Men ja, ersättning borde kunna krävas då de sålt en produkt med vissa funktioner utlovade som inte visar sig finnas heller, alltså i grova ord bedrägeri.

Hände samma sak för mig. Jag kontaktade Zepto och det visade sig att deras testexemplar från fabrik innehöll ett ljudkort (ALC268 som har 7.1 ljud) men det gjorde däremot inte de datorerna de sålde. det var jag som fick dem att ändra på hemsidan hur som helst krävde jag ju ersättning för detta vilket resulterade i att jag fick en 6625:a (som verkligen har ALC268) med samma grejjer innuti inklusive 2 gig extra ram (hade 2 GB PC6200 och fick 4 GB PC5400 i den nya). Men var tvungen att betala frakten för min gamla dator när jag skickade tillbaks den inklusive kartongen (129kr) som jag hade kastat.

Så ta kontakt och kräv ersättning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för tipset, då ringer jag direkt och frågar.

Edit: Vid närmare eftertanke orkar jag inte tjafsa.

Hur funkar din 6024W för övrigt? Gillar du den?

Jo, jag har inte hunnit använda den så mycket, men än så länge är det nästan bara positivt. Skrev lite i en annan tråd om den: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rattapan
Hände samma sak för mig. Jag kontaktade Zepto och det visade sig att deras testexemplar från fabrik innehöll ett ljudkort (ALC268 som har 7.1 ljud) men det gjorde däremot inte de datorerna de sålde. det var jag som fick dem att ändra på hemsidan hur som helst krävde jag ju ersättning för detta vilket resulterade i att jag fick en 6625:a (som verkligen har ALC268) med samma grejjer innuti inklusive 2 gig extra ram (hade 2 GB PC6200 och fick 4 GB PC5400 i den nya). Men var tvungen att betala frakten för min gamla dator när jag skickade tillbaks den inklusive kartongen (129kr) som jag hade kastat.

Så ta kontakt och kräv ersättning!

Skickade mail direkt när jag läste detta, om det ännu skall ta tid så är det konsumentombudsmannen som ja kommer ta kontakt till och då slår det HÅRT!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Äger en nu 2½ år gammal Znote 4200. Kan inte säga annat än att jag är nöjd, trots att den fått åka tunnelbana fram och tillbaka till jobbet varje dag och varit med på olika semestrar så har det aldrig varit några problem med hårdvaran i den.

Kört linux på datorn från dag ett och det har varit väldigt smärtfritt, all hårdvara hittades direkt, det ända som inte fungerade var temperatursensorn jag var tvungen att modifiera dsdt tablen en smula för att den skulle hittas, dock är det en funktion den som inte har kunskapen om hur man gör det kan vara utan.

Det ända jag kan känna mig lite tveksam till är de personer som monterar burken. Eftersom jag både bytt hårddisken, satt in extra ram och internt bluetooth kort i den så har jag haft isär datorn en hel del och synen under tangentbordet (som är en blankpolerad metallskiva) var inte den vackraste. Det fanns gott om fettiga tydliga fingeravtryck, ungefär som om personen skulle tagit en näve chips medan han monterade.

En polare som beställde en dator nästan samtidigt som jag hade dom dessutom inte lagt kabeln från wlankortet och upp till antennen i skärmen ordentligt i den avsedda skåran utan istället dragit den rakt under tangentbordet vilket fick resultatet att det blev en stor uppbunktning mitt i tangentbordet.

Så nästa gång det blir en Zepto ska nog iaf jag be att få montera min dator själv.

Permalänk

Jag har en o jag kan intyga att den äger med sitt nvidia 8600 gt 512 mb dedikerat

Visa signatur

Fidde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av General Edh
Jag har en o jag kan intyga att den äger med sitt nvidia 8600 gt 512 mb dedikerat

Kör du xp eller vista ?
Jag är nämligen inte lika övertygad om att den äger.
Kör själv vista 64. Kanske ska testa xp 32 ?

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk

Är det någon som kan svara på det här med ångerrätt? Om jag nu installerar XP på min dator och blir totalt besviken på den, exempelvis på tangentbordet, har jag då rätt att få pengarna tillbaka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det någon som kan svara på det här med ångerrätt? Om jag nu installerar XP på min dator och blir totalt besviken på den, exempelvis på tangentbordet, har jag då rätt att få pengarna tillbaka?

inom två veckor, ja!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Är det bara som jag tycker att zeptos hemsida är värdelös när det gäller information om datorerna?

Står inget om vilka uttag den har öht.

Zeptoexperten är lite bättre i alla fall.

Permalänk
Citat:

inom två veckor, ja!

Även då om jag installerat Windows och andra program på den? Helt tillåtet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Även då om jag installerat Windows och andra program på den? Helt tillåtet?

Ja det borde det vara. Annars kan du ju lätt formatera så märks inget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har en Znote 3215.

För en dator för 7k så tycker jag den är bra ( under 30 sek i superpi ).

Det enda som jag tycker var/är lite synd är att det är endel problem med ljudet i GNU/Linux.

Frakten var väl inte som från komplett men det var helt okej med tanke på att jag valde mer RAM och bättre CPU.

Och en annan bra sak är att dom inte påtvingar kunderna något OS.

Så allt var bra utom lite brist på ljud drivisar till GNU/Linux

P.s
Även om det står att den inte är XP kompatibel så fungerar det bra ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Är det bara som jag tycker att zeptos hemsida är värdelös när det gäller information om datorerna?

Står inget om vilka uttag den har öht.

Zeptoexperten är lite bättre i alla fall.

Du kan hitta massvis med information i produktbladen som är länkade från varje dator. Men jag håller med, informationen är inte så bra ibland.

Permalänk
Citat:

Ja det borde det vara. Annars kan du ju lätt formatera så märks inget.

Har tagit reda på det nu, och man behöver inte ens formatera. Det är tillåtet att installera vad fan man vill, men gillar du inte datorn får du skicka iväg den inom två veckor och få alla pengar tillbaka.

Zepto. <3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraki
Det enda som jag tycker var/är lite synd är att det är endel problem med ljudet i GNU/Linux.

[...]

Så allt var bra utom lite brist på ljud drivisar till GNU/Linux

Jag tror faktiskt att detta är löst, har du testat att kompilera ALSA 1.0.15rc1? Jag tror nämligen att det är samma kort som i min 6224W (eller?). Jag kör Xubuntu Gutsy på min, och där räcker det att kompilera 1.0.15rc1 och sedan lägga till följande i /etc/modprobe.d/alsa-base:
option snd-hda-intel model=toshiba

Permalänk
Medlem
Citat:

inom två veckor, ja!

Är ni säker på detta?

Är det inte det som är undantaget i distansköpslagen .. när det gäller t.ex datorer som är "personliga" dvs datorn är byggd enligt vad du vill ha och inte en massproducerad dator med samma innehåll ?

Eller har jag missat något?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Fick min 6625 i fredags. (2.4ghz, 2gb ram)
Hur kollar man om det är 7.1-ljud eller inte? Har ingen sån anläggning för tillfället. Eller hade inga av de "gamla" 6625 7.1?
Om det inte är det, kan man få ersättning utan att behöva skicka tillbaks datorn?
För övrigt funkar den fint.

Permalänk
Medlem

ahr väl kommit överens om att 6625WD har 7.1ljud?

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

För att klargöra en gång för alla de här med 7.1 ljud.

6000-serien har 7.1 ljud. (6515WD, 6615WD, 6015WD, 6625WD, 6025WD, 6014W, 6214W, 6314W, 6024W, 6224W och 6324W).

3000-serien har INTE 7.1 ljud. (3214W, 3414W, 3215W och 3415W).

Permalänk
Medlem

Yes, kommer få en 6625WD i dagarna i byte mot min 3415W då den saknade 7.1 stöd. De skulle t.om. komma hem till mig o byta. Så nu kan man känna sig nöjd, allt löste sig genom att maila till danska supporten istället för den finska för de hade nåt problem enligt dem.

EDIT: Har fått den nu, helt nöjd fast tycker ärligt talat att 3415W är snyggare än 6625WD då. Men nåja, jag fick en bättre processor som kompensation för det saknade 7.1 stödet samt bättre skärm. Fast skulle helst sett att 3415W hade haft 7.1 ljud. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Idag hämtade jag ut min 6025WD som jag fick i ersättning för att min dåvarande 3215W inte hade 7.1 ljud.

Gillade den nya modellen skarpt, var väldigt stilren. Sedan kom min ständiga otur med Zepto, denna gång fick jag datorn levererad med ett tyskt tangentbord =/

3215W hade följande fel:
Fick en Cd-brännare, hade beställt med en dvd-brännare.
Fick byta tangentbord p.g.a. en defekt knapp.
Datorn saknade SPDIF.

6025WD har följande fel:
Än så länge bara ett ”annorlunda tangentbord”

Jaha vad ska man säga… förtroendet för Zepto ligger inte allt för högt nu.

Visa signatur

[Asus P5K Premium/WiFi-AP] [C2D E6600@3.63Ghz] [4GB PC6400] [Corsair 520W] [Radi0 (640GB)] [ Noctua NH-U12F]

Permalänk
Medlem

http://www.zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=644

Är det här verkligen sant, måste ju vara sjukt billigt?
Power config från 6.866,20 kr inkl.moms

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
http://www.zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=644

Är det här verkligen sant, måste ju vara sjukt billigt?
Power config från 6.866,20 kr inkl.moms

+ moms, vet inte om du har med det iofs..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

+ moms, vet inte om du har med det iofs..

Han har ju skrivit inkl. moms .. du har ju t.om citerat det?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Han har ju skrivit inkl. moms .. du har ju t.om citerat det?

Ups, så går det när man inte läser ordentligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt nice pris, men hur länge gäller det? den billiga 3215 tar slut imorron.

EDIT: menar när Znote 6224W rabatt tar slut.