Billigaste nvidia-kortet som Beryl tycker om.

Permalänk
Medlem

Billigaste nvidia-kortet som Beryl tycker om.

Jag har ett ATI X850XT som är mer än tillräckligt för mina spel/LAN-behov.
Men på vardagarna (när jag inte spelar) så vill jag kunna använda Beryl utan en massa klydd med drivrutiner.

Därför undrar jag vilket nvidia-grafikkort som är billigast och som fungerar riktigt bra med Beryl (och med Compiz Fusion så småningom).
Kan det räcka med denna? (Det billigaste på Dustin...)

Lite övriga spec. på datorn:
P4 2,4 GHz
1024Mb RAM
AGP(!)

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Re: Billigaste nvidia-kortet som Beryl tycker om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa

Kan det räcka med [url= http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010081158]denna...? (Det billigaste på Dustin...)

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010081158

funkar säkert fint. det är troligare att ett äldre kort funkar bra än den senaste skiten. jag har kört den allmänt utskällda 5x-serien utan problem på en liknande burk annars.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Fråga i #beryl på irc.freenode.net kanske.

Jag kör på GeForce 8600.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

(Jag har fixat URL:en..)
Så ni tror att 5x och uppåt funkar bra? Jag vill ju såklart lägga ut så lite som möjligt...

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Fråga i #beryl på irc.freenode.net kanske.

Jag kör på GeForce 8600.

Fungerar det bra för dig? Jag har problem med att ändra storlek på fönster, det hackar som tusan. Vad jag har förstått är detta en bugg i nVidias drivrutiner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XyliX
Fungerar det bra för dig? Jag har problem med att ändra storlek på fönster, det hackar som tusan. Vad jag har förstått är detta en bugg i nVidias drivrutiner?

Det är inte en bugg, den funktionen är ännu inte implementerad i drivrutinen.

Permalänk
Medlem

jag kör Beryl ibland på mitt 6200, dock så har det fu**at så att jag bara ser ett av skrivborden och de andra 3 är genomskinliga

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem

Borde väl funka utan problem. Har kört beryl utan problem på min laptop med gma950
Det lär ju va ganska sämre än det du länkade till...

Permalänk
Medlem

Jag kör Beryl på ett fyra-fem år gammalt Geforce4 Ti4200, m a o ett ganska gammalt kort. Inga problem alls. Jag tror att det billigaste nvidia-kortet för en femhundring är bättre än Ti4200.

Permalänk
Medlem

Beryl verkar fungera alldeles utmärkt på mammas gamla burk med Geforce 2

Permalänk
Medlem

Hehe. Då verkar det riktigt lugnt!
Jag har två Geforce 2-kort, men det är ingen DVI på dem :/ (varför började de inte med DVI lite tidigare! )

Då tar ja bara första bästa(/billigaste) nvidia kortet jag hittar nästa gång jag ska till en datorbutik...

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Det ATI X850XT borde funka bra med dom öppna ATI-drivrutinerna, kolla in dri.sf.net