Studenter, overaller, fester mm.

Permalänk

Studenter, overaller, fester mm.

Tyckte det kunde va kul o se om det fanns fler "aktiva" studenter här på forumet. Alltså ni som frekvent bär er underbara overall/frack och åker på fester osv.

Själv är jag ganska aktiv, går på kåren typ varje vecka och åker på typ 3-5 fester per termin. de jag varit på i år är Hjärtslaget, Absolut Gottland och Kvastkampen. Till hösten blir det nog Rabalder, Bonnaphesten, Sjöslaget (sthlm), fia med dônk och eventuellt lappfejden. Är tyvär inte med i något sexmesteri, men är stolt medlem i en liten förening som brukar synas lite överallt.

Berätta gärna var ni pluggar, vilka sexmesterier/föreningar ni är med i, vilka fester ni åker på, minnen osv. hade varit kul med en swecträff på en fest någon gång

Diskutera gärna andra studentikosa aktiviteter eller dyligt.

Permalänk
Medlem

Jag är student och går på natione (studentställen) rätt ofta. Dock måste jag erkänna att jag i princip aldrig har overall på mig. Jag kanske har använt den 3-4 gånger totalt sett.

Permalänk
Testpilot

Pluggar i Norrköping på LiU och har en grå overall. Den största festen jag varit på är SOF som går varannat år, runt 16000 studenter på samma ställe
En annan rolig och stor fest är München Hoben i Linköping varje år i augusti.

Har velat åka på Sjöslaget men det har alltid varit mitt under tentorna för mig så det har inte riktigt passat.

Har också varit med i ett phadderi, gått runt i frack och solglasögon och verka allmänt skum inför dom nya studenterna

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Pluggar också i Norrköping fast jag har en blå overall
Är även med i fadderiet detta år.
Sjöslaget är fullkomligt galet ;), vi hade flytet att vår flervariabeltenta gick på morgonen och sedan var det bara att sätta sig på tåget till stockholm

Hunden, går du med Larsson o Kalle?

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk

inte ofta man har sett studenter från norrköping, vad jag kan minnas iaf. jönköping däremot brukar ofta vara ganska bra representerade i form av hi-life..

har förövrigt en röd overall och svart väst, ska skaffa mig en teknologmössa med snart tänkte jag.

när vi ska på fester brukar det ofta bli att man börjar någon dag innan med förfest på kåren, sen är det fullt ös tills festen är slut..

Permalänk

E-teknolog i LTH sedan ett år tillbaka, vilket innebär en jättefin (smuts-)vit overall!

Bär med glädje Overalle/Frack/Teknologmössa så ofta som möjligt vilket innebar att jag sprang runt med Frack och Teknologmössa på flickvännens studentbal och fick många undrande blickar/kommentarer.

Är med i sektionens källarmästeri (dvs hjälper till vid pubkvällar), men är även med i Cafémästeriet som Vice Cafémästare. Jag har lite fler poster som Fritidsledare, Mojtis (Fyller på försäljningsmojterna), Teknokrat (Lagar det som behövs lagas) och nått till jag inte kan komma ihåg.

Nu efter sommaren kommer jag göra allt för att jaga bort de nya teknologerna som den fadder jag kommer vara

Tandem och VSR är väl de prylarna jag hunnit med hittils, nästa år ska jag med till Finland hade jag tänkt, samt försöka hitta lite andra trevliga tillställningar att leka runt med.

Till nation har jag gått en (1) gång då jag oftast fastnar i sektionens publokal istället, vem kan säga nej till öl för under 20kr?

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

Lite trist att alla skolor utom min ska ha en massa fester o jippon, men blir kanske så när man går på sveriges tredje minsta högskola..

hade varit trevligt att åka på München Hoben btw.. lite synnd man både jobbar och har tre tentor den helgen bara :/
Går det varje år? kanske kan åka på det nästa år isf.

Ingen som behöver en extra phadder btw?
blir ingen nollning för vår sektion i år då de lagt ner ingenjörsprogrammen :/

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musslan
Pluggar också i Norrköping fast jag har en blå overall
Är även med i fadderiet detta år.
Sjöslaget är fullkomligt galet ;), vi hade flytet att vår flervariabeltenta gick på morgonen och sedan var det bara att sätta sig på tåget till stockholm

Hunden, går du med Larsson o Kalle?

Går inte med dom men om det är samma jag tänker på så vet jag vilka det är

Gandalf_^: Jepp, München Hoben är varje år. Vet dock inte riktigt hur lätt/svårt det är att fixa biljetter om man inte pluggar på LiU.

Kom ju på att jag varit fadder jag med för några år sen, det var riktigt skoj att festa med alla nya studenter. Som phadderiest fick man typ inte dricka nånting under två veckor och dessutom stå och jobba under München Hoben.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Ok, man får väl helt enkelt försöka prata snällt med staben

hos oss är det nollning i ungefär 4 dagar bara, då har vi några varje dag som är alkoholansvariga som inte får dricka, för resten är det fritt fram, sålänge man har koll på vad man gör dvs.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag pluggar Datavetenskap i Uppsala och bär en klarröd overall när levern behöver fuktas
Jag är aktiv deltagare på Sjöslaget, Absolut Gotland, Kvalborg och Capseisa

Permalänk

Gandalf_^: Vill minnas att vi behöver fler faddrar här nere

Och ehm en nykter fadder? Inte här (Phöset måste dock vara förhållandevis nyktra).
Och hmm, på hajken vi ska ut på så gäller "Ingen alkohol eller andra droger innan 1700", dvs efter 1700 får man göra vad man vill?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

varför vill vissa gå runt med sina overaller hela läsåret? :S

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är jäkligt trist det ska vara så stora skillnader på ställen och vad man pluggar. Allt med nationer och annat är bara för att jävlas och gruppera ut folk. Diskriminering och segregering i hög grad.

Permalänk

13th.Marine: kanske skulle ta och åka ner en runda o kolla om det händer något roligt hos er då

tookish: för att det är det underbaraste plagg som finns.

maDa: ser inte var diskrimineringen kommer in i bilden. nationer är till för att föra samman folk med samma ursprung typ från olika städer eller län osv. att det inte finns på alla skolor eller bara i viss grad är väl ganska självklart, beror ju rätt mycket på storleken och engagemanget på skolan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gandalf_^
maDa: ser inte var diskrimineringen kommer in i bilden. nationer är till för att föra samman folk med samma ursprung typ från olika städer eller län osv. att det inte finns på alla skolor eller bara i viss grad är väl ganska självklart, beror ju rätt mycket på storleken och engagemanget på skolan..

Jag pluggade en utbildning i en känd universitetsstad i landet. Men eftersom den inte rikigt klassades som en av högskolans egna så fick vi varken tillträde till det enorma utbud av studentlägenheter, lokaler, rabatter, studentpubbar etc.

Det är diskriminering. Vems fel? Det vet jag inte riktigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gandalf_^
tookish: för att det är det underbaraste plagg som finns.

jag tycker att det ser lite töntigt ut när nån har en sån när det inte är nollning eller nåt ;P men men, vill man ha den på sig så..

Permalänk

tookish: Smaksak, jag tycker den är härlig att bära, snygg och att jag signalerar vad jag är för drägg
(Samtidigt så behöver jag inte vara rädd om den)

Gandalf_^: Hmm, vad och var läser du?
Kanske kan samordna lite utbyte sektioner emellan! Tycker det sker alldeles för lite!

EDIT: Hade en dålig lärare i Svenska =P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ahh, overallstudenter, det är skönt att ni har era vidriga sparkdräkter på er så ofta, så man lätt kan undvika er

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Pluggar på MDH (Mälardalens Högskola)
Som tur är så så existerar inte den där "studentmentaliteten" här, så lyckligtvis ser man inte så mycket overaller på stan eller i skolan heller, för den delen.

Tycker det känns lite barnsligt. Jag har inte mycket gemensamt med de andra som går mitt program så varför vill jag gruppera mig med dem? De som jag umgås med pluggar till annat

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Vet inte hur många gånger jag blivit tagen för målare >_>

Målare ränner ju runt i smutsiga overaller som har delar i andra färger fasttejpade (Här i Lund så är det inte så kräset med delbytandet, man bytar kort och tvärs medans att man fått lära sig att på en del andra ställen så ska man bytat diverse kroppvätskor för att få lov att byta (hos oss är de delarna hångel-bröstfickor, sex-krage samt analsex-bakfickorna, dvs ben och ärmar byts fritt).)

EDIT: Nexus: Beror på hur man är som person, själv umgås jag i princip bara med de från sektionen då de är lika nördiga som jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag läser historia i lund, och om jag festar?
det kan ni fethaja!
det innebär smuggelsprit med polarna med en nice film haha,

edit: smuggelsprit= vin/fin öl, starksprit är för fjortisar, whiskey är för dyrt och brännvin för gott vid många tillfällen

Permalänk

13th.marine: pluggar maskin i kristianstad, och ja det sker förlite utbyte, dock mellan skolorna.. här är det så lite folk som är engagerade så alla umgås med varandra oberoende av vad man läser..

apropå overallen så är den förövrigt ett ypperligt plagg att ha när man festar.. man behöver inte bry sig om var man sätter sig, om man spiller / spyr på sig eller vad man nu kan tänkas göra under en fest.. den är dessutom rätt behaglig att ha när kvällen eller fyllefrossan börjar smyga sig på.. man akn dessutom bete sig hur dräggigt man vill utan att folk reagerar, till skillnad om man går omkring i vanliga kläder och göra samma saker..

Permalänk
Medlem

Jag har fått pensionera min overall efter en allt för kort tid i tjänst. Lite sorgligt men det blir ju så med avslutade studier och jobb. Gick mina år på JTH (Då ING) i Jönköping, min overall är således gul. var inte på jättemånga fester, senaste var AG05 då vi var där som CapsING. Höll mig borta från att bli sexmästerist då jag redan från början hade svårt att skrapa ihop nog med poäng, inte värt att riskera det mer än nödvändigt, har sparkat in rätt många i Hi-Life 05, 06 och 07 dock. Var mer aktiv i högskolans datorförening (DS) och i viss mån våran pyrotekniska förening Krut.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q