Hjälp mig välja rätt skärm!

Permalänk

Hjälp mig välja rätt skärm!

Skulle vara mycket tacksam för tips och rekommendationer på en bra skärm.
Skärmen kommer att användas nästan uteslutande för spel!
Har i dagsläget en 19" crt men känner att nu har tekniken hunnit komma så pass långt att det är dags för en platt.
Hade väl tänkt mig runt 22" eller liknande, eller vad som nu anses lämpligast till spel.

Prisklass ca 3-4 tusen.

Mvh

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Samsung 226BW då. Tycker den skärmen är riktigt skön och bra för det man betalar:

http://www.prisjakt.se/redirect.php?prisid=6239284

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Rekommenderar Samsung 226BW då. Tycker den skärmen är riktigt skön och bra för det man betalar:

http://www.prisjakt.se/redirect.php?prisid=6239284

Ja, den verkar inte så dum, snygg är den också.
Dock verkar en del ha lite problem med dessa skärmar?
Läser man lite i denna tråden tex blir man inte så positiv...
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=780...

Samt funkar 22" bra till spel när det gäller upplösningar osv?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

22" funkar mycket bra till spel. Nästan alla spel jag spelar/ har spelat har stöd för upplösningen.

Skulle tro att vilken 22" skärm som helst i 3-4000:- klassen är ganska likvärdiga. Man får som sagt det man betalar för.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja fråga om upplösningar

Tänkte köpa mig en större lcd och vill nog ha minst 20"

Kör nu med Dubbla 7600GT kort och vill kunna maxa dessa i upplösning vid surfning...

Så gärna en skärm som klarar över 2500x1800 eller vad det blir ?

Tips o råd?

Kör nu me vanliga 1280x1024 och vill ju inte köpa större skärm för att bara sen köra med samma upplösning..Ingen mening då ju att byta till större

Hela idéen är ju att få plats med MER info på skärmytan

Visa signatur

Ett Trafikskadat miffo som älskar provocera

Permalänk
Medlem

Skall du ha ~2560x1820 (eller dylikt) får du nästan slänga ut 8000kr eller mer. För drygt 5000kr får du en skärm på 1940x1200, 24".

Permalänk

HP w2207 visar bättre färger än 226BW så är färger viktiga så är HP'n ett självklart val. Tänk dock på att HP'n har glossy skärm och endel kan tycka detta är störande då det reflekterar lite grann.
Ska du spela så spelar det ingen större roll vilken skärm du väljer av de.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Efter att ha läst lite mer ingående står det ganska klart att man bör undvika dessa TN paneler. Vad ska jag gå på istället? Hur mycket mer måste man lägga ut?
Kom gärna med förslag, för är det så stor skillnad så lägger jag mer än gärna till de extra slantarna! Det är viktigt att jag blir nöjd med vad jag nu väljer.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kompressor
Efter att ha läst lite mer ingående står det ganska klart att man bör undvika dessa TN paneler. Vad ska jag gå på istället? Hur mycket mer måste man lägga ut?
Kom gärna med förslag, för är det så stor skillnad så lägger jag mer än gärna till de extra slantarna! Det är viktigt att jag blir nöjd med vad jag nu väljer.

Kolla dojans skärm.
Du ser länken i hans signatur.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Eller här.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kompressor
Efter att ha läst lite mer ingående står det ganska klart att man bör undvika dessa TN paneler. Vad ska jag gå på istället? Hur mycket mer måste man lägga ut?
Kom gärna med förslag, för är det så stor skillnad så lägger jag mer än gärna till de extra slantarna! Det är viktigt att jag blir nöjd med vad jag nu väljer.

Men det är inte så stor skillnad. Det är inget fel på en skärm med TN panel, både samsungen och HP'n nämnda ovan har bra bild, bra färger och är snabba. Du kommer alltid hitta högljudda personer inom ett visst område som menar att något är värdelöst eftersom de själva inte tål det.

Beställ samsungen eller Hp'n över nätet. Du har 14 dagar på dig att ångra köpet om du nu tycker att den är helt oanvändbar. Du säger själv att du ska ha den till spel och båda de skärmarna är utmärkta för det syftet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Kolla dojans skärm.
Du ser länken i hans signatur.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Eller här.

Ok, tyvärr kommer jag aldrig mer att köpa något det står LG på, men tack ändå :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crant0r
Men det är inte så stor skillnad. Det är inget fel på en skärm med TN panel, både samsungen och HP'n nämnda ovan har bra bild, bra färger och är snabba. Du kommer alltid hitta högljudda personer inom ett visst område som menar att något är värdelöst eftersom de själva inte tål det.

Beställ samsungen eller Hp'n över nätet. Du har 14 dagar på dig att ångra köpet om du nu tycker att den är helt oanvändbar. Du säger själv att du ska ha den till spel och båda de skärmarna är utmärkta för det syftet.

Jo, visst är det väl så. Du (och ni andra?) tycker mao inte att man får något mycket bättre för säg 4-5000 istället?
Läser man lite omdömen så är det faktiskt väldigt många som inte är nöjda, kanske ligger något bakom iafl?

Ska kolla lite närmare på HPn också!
Vad är skillnaden mellan HP w2207 och HP w2207H?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk

Ska du ha 2560x1600 ska du upp i 30 tums klassen och då snackar vi från ca. 12 000 kronor och uppåt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kompressor
Ok, tyvärr kommer jag aldrig mer att köpa något det står LG på, men tack ändå :).

Jo, visst är det väl så. Du (och ni andra?) tycker mao inte att man får något mycket bättre för säg 4-5000 istället?
Läser man lite omdömen så är det faktiskt väldigt många som inte är nöjda, kanske ligger något bakom iafl?

Ska kolla lite närmare på HPn också!
Vad är skillnaden mellan HP w2207 och HP w2207H?

"h" har hdmi istället för DVI.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

HP w2207 nuff said.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
"h" har hdmi istället för DVI.

Var det så enkelt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeenArk
HP w2207 nuff said.

Har du en själv? Nöjd med den isåfall förstår jag?
Hur är det med dessa, håller de jämn kvalitet? När det gäller Samsungen verkar det nästan vara rena lotteriet om man blir nöjd eller inte.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"