Störande problem med Firefox i OS X - hur felsöka?

Permalänk
Hedersmedlem

Störande problem med Firefox i OS X - hur felsöka?

Har ett störande problem som uppstår ibland, har inte lyckats hitta något samband mellan när det händer eller hur man löser det.
Problemet är det, att ibland går browsern bakåt (ev. framåt nån gång) i historiken när man skriver å/ä/ö. Märks främst när jag skriver inlägg på swec (det enda svenska forum jag hänger på). Har funderat på om det är nåt i stil med att opt/cmd fastnar inne eller liknande, men jag har inte lyckats framkalla problemet manuellt, dvs trycka cmd-å och liknande.

Bör nämna att jag kör svorak också, så om problemet beror på var på tangentbordet det är, så sitter mina åäö där qwe sitter på qwerty.

Kör Intel-optimerad firefox, dvs denna: http://www.beatnikpad.com/archives/2007/10/19/firefox-2007

FF 2.0.0.8, OS X 10.5.1. Vet inte om det hände i Tiger också.

Rätt udda fel, så jag räknar väl inte med att någon har en direkt lösning, men hur bör man bete sig för att felsöka det här?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Avstängd

Händer det i vanliga FF också?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Re: Störande problem med Firefox i OS X - hur felsöka?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Bör nämna att jag kör svorak också, så om problemet beror på var på tangentbordet det är, så sitter mina åäö där qwe sitter på qwerty.

Varför i hela fridens namn kör du med något så udda tangentbord?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Händer det i vanliga FF också?

Hm, bra fråga!
Har kört vanliga (2.0.0.9) sedan ditt inlägg, och inte märkt något ännu. Det är dock långt ifrån bevis, då det inte händer varje dag. Får se om ett tag antar jag.
Kör dock främst den builden för Aqua-widgets, hatar att knappar, checkboxar osv på webbsidor i vanliga Firefox ser ut som om man kör Windows 95.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zkronk
Varför i hela fridens namn kör du med något så udda tangentbord?

http://www.theworldofstuff.com/dvorak/
http://www.dvorak-keyboards.com/Dvorak_vs_qwerty_keyboard_tes... (löjligt överanalyserande, dock bra )
Smidigare, helt enkelt. Samt att jag har för mycket tid över, så att lära sig skriva på nytt verkade som en bra idé.

EDIT: Det händer i vanliga Firefox också. =/
Märkte det när jag skrev -, men även åäö gav problem när jag testade det. Tillbaka till mina fina Aqua-knappar, antar jag... Ska testa FF3-betan också, om alla extensions jag kräver finns.
Skulle prova Safari om det inte vore för en del (halvt udda) extensions.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS