Permalänk
Medlem

Logitech UltraX eller Wave

Ska byta ut mitt gamla tangentbord. Kandidaterna som väljer jag mellan är:
Logitech UltraX, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=44098 och
Logitech Wave, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=213676.

Båda tangentborden verkar fått bra kritik. Är de även ok för spel? Vilket skulle ni tagit?

Permalänk
Medlem

UltraX har jag nu, helt magiskt skönt att spela på och alldeles ypperligt att spela på också. Inte provat Wave, men UltraX kan jag rekommendera varmt!

Permalänk
Medlem

Logitech MX3200 kan rekommenderas ! Skönare än Wave på alla sätt imo.

Visa signatur

Intel Core 2 QUAD Q6600 | Asus Maximus Formula iX38 | 4 GB Crucial DDR2 BallistiX PC8500 | Corsair HX Series Modular Power Supply 620W | Thermalright Ultra-120 eXtreme + 2 x Silverstone FM121 x2 | Western Digital Raptor 150 GB | Western Digital Raptor 36 GB | Western Digital Caviar XL 500 GB x 4 |

Permalänk
Medlem

har också UltraX, går det sönder, köper jag ett likadant!

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Det blev ett UltraX. Fungerar bra att spela med och kostar inte mycket. Känns kanske något litet annars är jag helnöjd!

Permalänk
Medlem

UltraX all the way! Wave tycker jag känns lite småknepigt samt att jag gillar laptop-känslan i ultran..

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Ultra X. Ett riktigt skönt tangentbord. Behöver köpa ett nytt, "råkade" slita bort (* ') knappen. Den funkar men det är ingen gummi sak eller knapp där, hehe

Kommer köpa ett likadant igen.

Permalänk
Medlem

Jag har också ett UltraX och det enda lilla minus när det kommer till spelandet är piltangenterna.
Sitta länge och spela bilspel blir obekvämt, löste det genom att köpa en Playstation -> USB konverter så använder PS1 kontrollen till datorn