ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk

kan man inte göra en ny profil som man får välja namn på, det gick i arma (1).

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jack_the_zipper
kan man inte göra en ny profil som man får välja namn på, det gick i arma (1).

jo man kan, men inget händer.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk

Patch 1.02 kommer idag.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=75075

Hoppas dem lägger till möjligheten att välja AA i nästa patch..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Han kommer inte märka nån skillnad med snabbare RAM minnen..

Beror ju helt på vad han han kan trycka in för minnen.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Vet ej om detta har postats

benchmark, cpu

http://www.pcgameshardware.com/aid,687620/ArmA-2-tested-Bench...

benchmark, gpu

http://www.pcgameshardware.com/aid,685770/Armed-Assault-2-Gra...

Alltid lika kul att se en nyinköpt burk bli värdelös över natten

Edit:
"the Real Virtuality Engine doesn't support it, as well as any SLI or Crossfire modes"

- helt oacceptabelt år 2009 enligt min mening.

Och förhoppningsvis kommer bohemia fixa detta, de brukar lyssna på vad spelarna säger

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk

Mja, utan tvekan bara processorn som kommer flaska för mig. Men jag försöker hålla i plånboken till i5 som kommer senare mot hösten

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk
Vet ej om detta har postats

benchmark, cpu

http://www.pcgameshardware.com/aid,687620/ArmA-2-tested-Bench...

benchmark, gpu

http://www.pcgameshardware.com/aid,685770/Armed-Assault-2-Gra...

Alltid lika kul att se en nyinköpt burk bli värdelös över natten

Edit:
"the Real Virtuality Engine doesn't support it, as well as any SLI or Crossfire modes"

- helt oacceptabelt år 2009 enligt min mening.

Och förhoppningsvis kommer bohemia fixa detta, de brukar lyssna på vad spelarna säger

Testen är gjort av amatörer. De ställer in fillrate på 150% som medium och 200% som high vilket är helt fel det ska vara på 100% för att ge ett bra resultat.
De vet inte vad de pratar om, sli och crossfire fungerar visst om man ställer in rätt då varken Nvidia eller ATi har något officiellt stöd för ArmA2 än. AA fungerar om BIS väljer att lägga in det i en senare patch.

Det enda testen är bra för är att jämföra vilket som presterar bäst i ArmA2 i dagsläget, ATI eller Nvidia och AMD eller Intel.

Patchen 1.02 är släppt nu:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?p=1317011#post13170...

Torrent:
http://www.legittorrents.info/index.php?page=torrent-details&...

----------------------------
Version 1.02 Highlights
----------------------------

* Improved AI driving skills
* Lowered enemy AI skills for regular and recruit difficulty levels
* Improved Micro AI tactics, attack in pairs, path limiting to avoid passing through walls.
* Fixed multiplayer session NAT negotiation
* Improved game stability (various crash opportunities fixed)
* Multiple save slots supported
* Improved terrain shape beyond map borders
* Various campaing and localisation fixes and improvements
* Modules (F7) support added in the Mission Editor

-------
Engine
-------

* Multiple savegame positions allowed.
* Configuration fixes in radio protocol (including faster reaction to crew-related orders in vehicles).
* Multiplayer server browser enlarged.
* Improved steering for car.
* Improved mobile artillery simulation.
* Improved terrain shape beyond map borders.
* Improved Micro AI tactics, attack in pairs, path limiting to avoid passing through walls.
* Added UAV camera stabilization.
* Indication of player connection status in list of players (Diary).
* Possible to connect to server with template-based MP scenario.
* Repeated weapon change command fixed in radio protocol.
* Game no longer crashes when copying the linked trigger in the Mission Editor.
* Different radio notification of multiple units attacking.
* NAT negotiation issue removed (diffferent negative sign cookie on client and server).
* Fixed possible crash after or during Get In in multiplayer.
* Improved transfer of building destruction in multiplayer.
* Fine surface information are now properly used for surface properties.
* Destroyed targets are no more massively reported after player has left the vehicle.
* Proper update of AI pathfinding when new building is created in the landscape (new objects were ignored).
* VON no longer crashes the game on certain circumstances.
* AI sprinting on a spot removed if route was planned across the roof.
* Server shown as passworded in Server Browser when passworded or locked.
* Improved functionality of Get In command if player is vehicle commander.
* Swimming soldiers no longer drop inventory items.
* Swimming players cannot use Gear dialog.
* New scripting function "GetPlayerId unit" available to help server admins better recognize teamKillers etc.
* Fillrate optimization in Video Options is now defined via combo box.
* Improved light count optimization (should help performance when many distant lights are present).
* Low-frequency effect (subwoofer) improved.

-------------
Scenarios
-------------

* Added or fixed markers in pre-mission briefings in various scenarios.
* "Eye for Eye" singleplayer scenario: Hostiles balanced and loadouts of playable units fixed.
* "Counterattack" singleplayer scenario: Flow fix, player's group now properly advance from the harbour if strong enough to continue.
* "Trial by Fire" script error fixed.
* Campaign: Time flow screen added to scenario intros.
* Campaign: "Murder" mission ends are now triggered also when firing from a vehicle.
* Campaign: Multiplayer info for all campaign scenarios added.
* Campaign: Scene-specific sound entities are deleted after end of a scene.
* "First to Fight" campaign scenario:
o Shooting range bug fixed.
o Officer's speech has titles added.
* "First to Fight" campaign scenario: O'Hara animation speed fixed.
* "Into the Storm" campaign scenario: Conditions of interaction with civilians improved.
* "Razor Two" campaign scenario:
o Mission-failed end now performs correctly.
o Razor members cannot use UAV during conversations.
* "One Week Later" campaign interlude: Conversation more logical.
* "Manhattan" campaign scenario:
o Animations of ambient people improved.
o Taks waypoint for main task positioned better.
o Insurgent animations after death disabled in scene.
o Civilian woman stuck near transport prevented.
o Reinforcements navigation fixed.
* "Bitter Chill" campaign scenario:
o Conversations and broken mission flow fixed.
o Accidental death of Cpt. Shaftoe after a scene prevented.
o Improved positions of several killed unit.
o Radio chatter disabled where disturbing.
* "Badlands" campaign scenario:
o Ending and conversation flow fixes.
o Scene of talking to locals improved.
* "Dogs of War" campaign scenario:
o Insurgent leader presence now logical.
o Several story-related vehicles are now properly usable.
o Initial conversation work in multiplayer.
* "War That Never Was" campaign outro: Amount of units decreased, behaviour improved.
* AI grouping prevented in team deathmatch and deathmatch scenarios.
* Module for limiting area of operation script fixes.
* Recomposed fortifications and minor fixes in Warfare.
* First-aid module performance improvements.
* Language and gameplay fixes in multiplayer and singleplayer templates.

----------------
Art/Environment
----------------

* Changed lighting values for early morning and dusk.
* Improved wheeled vehicles turning definitions.
* Utes: Improved carier deck colision shape and F-35B geometry.
* Gas stations on map can now refuel nearby vehicles.
* Minor object fixes on Chernarus map (traffic signs tweaks, small objects).
* Added small signs to Chernarus map.
* Less frequent occurence of thunderbolts.

Permalänk

Woha, dom har iaf inte legat på latsidan Låter som många vettiga fixar, och jag har inte ens fått spelet än. Nu blir man bara mer sugen på måndagens galenskaper!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Testen är gjort av amatörer. De ställer in fillrate på 150% som medium och 200% som high vilket är helt fel det ska vara på 100% för att ge ett bra resultat.
De vet inte vad de pratar om, sli och crossfire fungerar visst om man ställer in rätt då varken Nvidia eller ATi har något officiellt stöd för ArmA2 än. AA fungerar om BIS väljer att lägga in det i en senare patch.

Det enda testen är bra för är att jämföra vilket som presterar bäst i ArmA2 i dagsläget, ATI eller Nvidia och AMD eller Intel.

Hoppas att du har rätt, men varför skulle man göra ett benchmark test och skriva detta om det nu inte var sant?

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk

Jag tycker oxå testet verkar lite skumt eftersom massvis med folk på forumen säger att spelet flyter på bra med höga inställningar trots att de bara har Q6600 och nåt mediokert grafikkort. Visst det är en massa denial inblandat i sånt här men det verkar ju knappt spelbart med nåt grafikkort enligt det där testet och så låter det inte på forumen alls.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Det verkar ju inte skilja så mycket mellan average och maximum iaf.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

Sitter på en slöare core 2 duo, 3gb ram och ett x1950 pro. Är det någon här som spelar spelet på ett liknande system men med ett hd 3870? Eller är det någon annan som har något att säga om ett sådant byte, för en billig peng?

Värt det eller ej?

Permalänk
Medlem

Lyckas inte få nåt svar på det officiella forumet, hur är AIs körkunskaper efter denna patch? Någon synbar förbättring?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Lyckas inte få nåt svar på det officiella forumet, hur är AIs körkunskaper efter denna patch? Någon synbar förbättring?

Om du inte får svar på det officiella forumet så får du nog inte svar på det här heller ^^
Eftersom det är liiite bättre drag i det officiella forumet än här
Den tråden som du skrev i fick fler sidor på 1 dag än den här tråden har fått på ett och ett halvt år, lol.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Om du inte får svar på det officiella forumet så får du nog inte svar på det här heller ^^
Eftersom det är liiite bättre drag i det officiella forumet än här
Den tråden som du skrev i fick fler sidor på 1 dag än den här tråden har fått på ett och ett halvt år, lol.

Vilket ju också gör att min fråga försvinner fort som fan bland alla andra inlägg Chansen är större att nån ser den här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Vilket ju också gör att min fråga försvinner fort som fan bland alla andra inlägg Chansen är större att nån ser den här.

Nu fick du ett svar.
http://forums.bistudio.com/showpost.php?p=1319296&postcount=3...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Jag har en fråga.. Enligt steam är release 30e Juni, på webhallen 19e.. Jag har 2mbit uppkoppling, å föredrar därför såklart att köpa en box.
Min fråga är: Kan jag fortfarande integrera det med steam?

Hmm å varför skiljer releasedatumen så fruktansvärt?

Tack på förhand!

Ja du trycker på activate a product on steam sen skriver du in cd-key sen är de klart då har du alltid de på ditt steam ACC

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

TriPraX: Nä; det där funkar bara på vissa spel. Framförallt de gjorda av Valve.

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vuk
Vet ej om detta har postats

benchmark, cpu

http://www.pcgameshardware.com/aid,687620/ArmA-2-tested-Bench...

benchmark, gpu

http://www.pcgameshardware.com/aid,685770/Armed-Assault-2-Gra...

Alltid lika kul att se en nyinköpt burk bli värdelös över natten

Edit:
"the Real Virtuality Engine doesn't support it, as well as any SLI or Crossfire modes"

- helt oacceptabelt år 2009 enligt min mening.

Och förhoppningsvis kommer bohemia fixa detta, de brukar lyssna på vad spelarna säger

wow, riktigt bra quad-optimering... ~200% mer beräkningskraft resulterar i 20% bättre prestanda...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
wow, riktigt bra quad-optimering... ~200% mer beräkningskraft resulterar i 20% bättre prestanda...

Inte särskilt ovanligt... Intressant att se 4890 slå GTX285 så pass mycket. Undrar hur det kommer att se ut när vi får stöd för CF/SLI.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk

Försök inte spela detta spel med ett x1950 pro Nu ska det beställas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
http://i45.photobucket.com/albums/f59/LtHuNTeR/DR_T-shirt.jpg

lmao, fyfan vad OFP: DR kommer suga.

VA? Så du drar steget längre från att allt som finns på internet är sannt till att allt som står på tröjor stämmer?

Permalänk

Och inget demo ännu, nehe!

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tino
VA? Så du drar steget längre från att allt som finns på internet är sannt till att allt som står på tröjor stämmer?

I och med att nån tjomme till spelutvecklare själv satt och fällde den kommentaren när han visade upp arkadliret så ja, det stämmer. Hoppas bara att ingen köper spelet i tron att det ska vara som Operation Flashpoint, de individerna kommer bli omåttligt besvikna.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem med servrarna, de flesta har ett rött kryss och är då inte samma version som min fast jag installera spelet idag direkt från skivan.
Kan det vara så att jag laddat en patch eller något och att de servrarna inte är uppdaterade?

Rätt skoj spela iaf det lilla jag spelat.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
I och med att nån tjomme till spelutvecklare själv satt och fällde den kommentaren när han visade upp arkadliret så ja, det stämmer. Hoppas bara att ingen köper spelet i tron att det ska vara som Operation Flashpoint, de individerna kommer bli omåttligt besvikna.

Precis det är ett citat från en av utvecklarna på CM.

Finns ett parodi-videoklipp från ArmA2 med hans röst inlagd här:

http://www.youtube.com/watch?v=OAvPWO_ts4M&fmt=22

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allx
Har ett litet problem med servrarna, de flesta har ett rött kryss och är då inte samma version som min fast jag installera spelet idag direkt från skivan.
Kan det vara så att jag laddat en patch eller något och att de servrarna inte är uppdaterade?

Rätt skoj spela iaf det lilla jag spelat.

Du kan kolla på denna sida vilka servrar som finns samt vilken version de kör. http://arma2.swec.se/server/list
De flesta servrar kör 1.02 därför att det är den nyaste, du kan se vilken version du har i nedre högra hörnet i huvudmenyn.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=yiC6IX3BkOU&fmt=22

Mi-24 helo attack från start till landning.

Permalänk

hur funkar det med alla moddar och sånt där i arma2? kommer det bli mismatch o grejer om man loggar in på en server där de har nån mod av ngt slag?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
I och med att nån tjomme till spelutvecklare själv satt och fällde den kommentaren när han visade upp arkadliret så ja, det stämmer. Hoppas bara att ingen köper spelet i tron att det ska vara som Operation Flashpoint, de individerna kommer bli omåttligt besvikna.

Jag har en kompis som tänkte köpa spelet för att han trodde att det var efterföljaren till Operation Flashpoint. När jag väl förklarade för han och visade lite trailers så ändrade han sig rätt snabbt just den där shot to the head grejen blev han rätt avtänd på.