Dustinhome - Vem fick vad?

Permalänk

Jag vill att mitt också ska få sig ett kolli-id.. men det kommer väl senare idag, för hoppningsvis

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

vill få vikten

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
Det gjorde den inte, det är den 27e nu

Nu ja. Jag vet inte om posten har tillgång till dustins lager på nätterna men det kanske är möjligt. Dustin lär inte ha öppet nu.

Kolli-id får paketen hos dustin i deras terminal. De behöver inte skicka paketen. Kolliserier har de fått hos posten som de skriver ut från sina system. Alternativet är att de hämtar kolli-id från posten via EDI när etiketterna skrivs ut och posten får då information om att dustin KOMMER att skicka ett paket. Det behöver alltså inte ha lämnats till posten även om det är sökbart på postens hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Nu ja. Jag vet inte om posten har tillgång till dustins lager på nätterna men det kanske är möjligt. Dustin lär inte ha öppet nu.

Kolli-id får paketen hos dustin i deras terminal. De behöver inte skicka paketen. Kolliserier har de fått hos posten som de skriver ut från sina system. Alternativet är att de hämtar kolli-id från posten via EDI när etiketterna skrivs ut och posten får då information om att dustin KOMMER att skicka ett paket. Det behöver alltså inte ha lämnats till posten även om det är sökbart på postens hemsida.

Om de nu kör med Packsoft eller något hemmahax0riserat så får de kolli-id så fort en ettikett skrivs ut. Så har det varit på de två datorbutiker jag jobbat på i alla fall...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Om de nu kör med Packsoft eller något hemmahax0riserat så får de kolli-id så fort en ettikett skrivs ut. Så har det varit på de två datorbutiker jag jobbat på i alla fall...

Javisst. De kör förstås eget system. Jag har själv pacsoftavtal med posten och jag kan ju skriva helt egna system så länge de följer postens regler och kan utbyta EDI-data med postens system.

Jag menar bara att ett kolli-id inte alltid betyder att paketen faktiskt är i omlopp hos posten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Javisst. De kör förstås eget system. Jag har själv pacsoftavtal med posten och jag kan ju skriva helt egna system så länge de följer postens regler och kan utbyta EDI-data med postens system.

Jag menar bara att ett kolli-id inte alltid betyder att paketen faktiskt är i omlopp hos posten.

Ah, ja självklart inte! Det står på kollisök så fort paketet överlämnats till Posten.

Sitter själv och kör reload-spelet på dustin, då jag väntar på en TV jag har beställt inatt... Verkar inte som Dustin jobbar natt, även fast en del personer fått sina paket packeterade etc på nätterna...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

mjoo men han har ju fått vikten varför har inte vi andra fått d

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
mjoo men han har ju fått vikten varför har inte vi andra fått d

För att era paket kanske inte är skickade, eller kanske inte synkade med postens kolli-sök?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

gah... lika bra o lägga sig o hoppas på vikt imorrn (senare ida)

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Då har jag börjat editera listan. I dagsläget enbart två stycken, men jag kikar regelbundet efter nya meddelande eller PM:ade meddelande med viktangivelse.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
gah... lika bra o lägga sig o hoppas på vikt imorrn (senare ida)

Hehe, väntar själv på en TV som sagt beställde den idag..

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Kanske man skulle ta och fotografera skiten med när det kommit?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
Kanske man skulle ta och fotografera skiten med när det kommit?

MrRunaway

Självklart. Det blev endel foton i tråden för 2005 års klapp. Vissa mer seriösa än andra. hehe

Edit:

Nu har vikterna kommit! Har vikten på polarens #3 också.

Klapp #1: 0,2kg. <- lol. reggat 3:57.
Klapp #2: 2,1kg <- reggat 4:02.
Klapp #3: 1,6kg. <- reggat 3:29.

Såja. Återkommer med redogörelse och bilder senare idag.
Nummer 2 är min. Känns inte helt fel. hehe

Permalänk
Medlem

Klapp #24:
27 dec kl 03:35 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
Vikt:
1,60 kg

Lite spännande

andra klappen har tyvärr inte skickats iväg ens :S

vaad kan d vara

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Självklart. Det blev endel foton i tråden för 2005 års klapp. Vissa mer seriösa än andra. hehe

Edit:

Nu har vikterna kommit! Har vikten på polarens #3 också.

Klapp #1: 0,2kg. <- lol. reggat 3:57.
Klapp #2: 2,1kg <- reggat 4:02.
Klapp #3: 1,6kg. <- reggat 3:29.

Såja. Återkommer med redogörelse och bilder senare idag.
Nummer 2 är min. Känns inte helt fel. hehe

Om #1 är en Idol-thirt skulle jag bli skitsur och anmäla den som fraktskadad!

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
Om #1 är en Idol-thirt skulle jag bli skitsur och anmäla den som fraktskadad!

MrRunaway

haha, vi får väl se. Det är förresten frugans klapp så... skitsamma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tell
Vikt 1,8kg.
På något sätt lyckades jag får både # 13 och # 14 i kundvagnen och beställningen gick igenom men antaligen så är det bara en av dem som ligger i paketet men vilken vet jag ej^^

Jag lägger inte med den i listan då för #13 har jag redan lagt det, så är #14 med så är det omöjligt att veta. Dock väger ditt paket mer än mitt, men vi avvaktar.

EDIT:
Mitt paket #13 har transporteras som status så med massor med tur kan jag hämta ut min julklapp senare idag.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

paket #18 väger 1,40 kg enligt posten

Permalänk
Medlem

Jag känner hur mitt paket gungar. Jag har telepatisk kontakt med det.

Skämt åsido. Jag är nyfiken nu. Det är nästan spänningen som är roligare än själva paketet. Och givetvis vaknade jag vid midnatt efter att ha sovit på soffan, så gissa om jag är pigg eller så och det finns inget vettigt att göra nu i lägenheten. Det jag kan göra kommer väcka alla grannar.

Jag tror jag drar igång projektorn och lirar lite på XBOX360.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

#11
0,3

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Julklapp #5 - 1,5kg

blir väl att hämta klappen efter jobbet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

#4 - 1.4kg

Permalänk
Medlem

#8

Vikt:1,60 kg

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Mitt väger också 1,6kg :/

Permalänk
Medlem

#10

1,6kg

Visa signatur

//anno

Permalänk

Julklapp #7
1.7 kg

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

#17 - 1,5 kg
#20 - 1,4 kg

Permalänk
Inaktiv

Julklapp #23 - 1.6 kilo

Permalänk
Medlem

Hoppas alla julklappar har ungefär samma värde så det inte är något slags lotteri.

Permalänk
Medlem

#22 1.6kg