Flytta ur hyresrätt, böter?
Tjena, inte för att jag planerar att flytta ut nu men sen när jag väl gör det så vill jag gärna veta hur det ligger till.
När jag flytta in i lägenheten så: Badrummet var förfallet, färgen hade flagnat och full med plugg. Halvtrasig väggarmatur och riktigt gamla brytare (skitfula)
Vardagsrummet hade slitna tapeter som hade blivit missfärgade av en idiot som rökt inomhus. Var även fullt med plugg / aska på tapeterna/väggarna.
Sovrummet hade tapeterna låssnat från väggen, 6 lager tapet på varandra och innersta lagret hade låssnat. Vi hade över 1 hel dags arbete för 2 personer FÖRARBETE innan vi kunde börja tapetsera.
Hallen såg ungefär ut som vardagsrummet, likaså köket.
Vi har gjort grundliga förarbeten i alla rum, tapetserat om i alla rum och även målat om badrummet. Jag har även bytt ut diverse gamla 40tals armaturer mot nyare snyggare modeller.
Har även dragit ny FK i hela vardagsrummet/hallen/badrummet o köket. Bytt alla uttag till jordade.
När jag sen i framtiden flyttar ut härifrån kommer dom ta hänsyn till allt jobb jag har gjort eller kommer jag fortfarande få böta för diverse plugghål. Armaturerna jag har satt upp är helt neutrala armaturer, ingenting speciellt alls utan ser bara mer moderna ut. Tror ni jag kommer få böta för att inte ursprungsarmaturerna sitter kvar?
Jag vet att vissa säkert tycker jag är en idiot som lagt ner så mycket tid på en hyresrätt, men jag får hyra för halva priset för att den var i så kasst skick när jag tog över den. Man fick hyra i "befintligt skick" och tapetsera o sånt själv.
Lägger till en bild på hur badrummet såg ut innan vi gjorde iordning det, övre bilderna är innan nedre är efter. Badrummet var förövrigt ett av dom rummen som ändå såg ganska bra ut .. ^^
Hmm, imageshack tyckte visst att dom skulle fylla ut med massa jävla vitt i bilden. Aja det får vara