Permalänk

Stark Laser :D

Någon som vet vart man kan köpa laser minst 100Mw laser penna lr byggstats ? I svergie !

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det lagliga i Sverige är max 5mW så tror jag inte du kommer hitta något...

Men du vill ha en laserpekare kan du köpa från utlandet via många siter, te.x Ebay(billigare och sämre) eller http://www.wickedlasers.com/index.php (mkt dyrare och mycket bättre)

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergman011
Någon som vet vart man kan köpa laser minst 100Mw laser penna lr byggstats ? I svergie !

100MW är ju jätte mycket, du har inte skrivit fel? Inte en chans att det går in i en laser penna. Menar du 100mW?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

100 megawatt AAAAAH!

Jag skulle tipsa om att söka på ebay efter "death star"

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

hehe skrev fel : )

Permalänk
Keeper of the Bamse

Finns ju 125mW också, de tänder ju tändstickor på en eller två sekunder. Helt sjukt!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.wickedlasers.com/index.php var ju helt tokigt!

Tända en cigarr med en laser.

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör så att man kan se en laserstråle utan att den studsar på vattenpartiklar eller någon sorts gas i luften?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
100 megawatt AAAAAH!

http://www.toastedpixel.com/comic/starwars/empireatwar4.jpg
Jag skulle tipsa om att söka på ebay efter "death star"

Fan va jag skratta när jag såg den bilden. GULD!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Vad är det som gör så att man kan se en laserstråle utan att den studsar på vattenpartiklar eller någon sorts gas i luften?

Det är väl just det den gör, reflekteras i damm och ångor av olika slag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och att ögat ser det gröna färgspectrat mycket bättre, det i kombination med vanliga luftpartiklar, alltså inte damm, gör att man kan se den gröna strålen med blotta ögat.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Och att ögat ser det gröna färgspectrat mycket bättre, det i kombination med vanliga luftpartiklar, alltså inte damm, gör att man kan se den gröna strålen med blotta ögat.

Ok så det är vanliga lufpartiklar som gör så att den framhävs?

Permalänk
Medlem

Jepp precis, och lyser man med en stark laser i kraftig dimma ser det ut som en star wars lightsaber typ nästan.. galet

Permalänk
Medlem

En bekant har en såndär grön laser som syns 10km, hennes farsa pysslar med astronomi och hade köpt den genom någon sådan butik, tydligen något som användes inom detta område..

Detta var ju inte en sån som eldade upp saker men sjukt mycket starkare än de vanliga laserpekarna.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Inaktiv

Måste bara lägga in en fråga här. Är det någon skillnad på röd och grön laser? Förutom färgen då. Har kollat på massa starka laserpennor/pekare på youtube och märkt att alla använder grön. Men de som man kan köpa i sverige t.ex. är oftast röda

Edit: Blå finns ju också så vad är skillnaden på röd, grön och blå?

Permalänk
Avstängd

Grön är oftast starkare än röd var jag förstått, blå har jag dock aldrig sett.

Permalänk
Medlem

Finns ju sån laser de använder från blu-ray spelare och så, fast den är väll violet?

Permalänk
Avstängd

Gör en egen stark laserpekare i stället. Knyck laserdioden ur en DVD-brännare och börja smäll balonger på löpande band. En DVD-brännare får man ju för ett par hundralappar i dag också.

Men tänk på att starka lasrar är livsfarliga för ögonen. Visst, jag vet att du inte tänker titta rätt in i strålen men det finns gott om prylar som reflekterar en stor del av ljuset. Det är lätt att missa och det är inte kul att bli synskadad. Tänk en extra gång på vad du har bakom föremålet du lyser på.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Inaktiv

http://www.wickedlasers.com/index.php finns röda, gröna och blåa. De blåa är märkta med bluray. Frågan är om blå slår grön i ljusstyrka. Om nu röd är svagare än grön.

Permalänk
Avstängd

Sådan bygger man själv, jag hade en bunt med trasiga DVD brännare som jag skulle slänga.

Men jag fick en snille blixt, min senaste och söndersparkade som va på 18X (högre hastighet = starkare?) tog jag ut lasern och satte den i en billigt laserpekare... och större batterier då knappcell räcker inte många minuter

Hur som helst, tänder tändstickor, cigg och syns jäkligt bra och långt.... dock ända nackdelen är att den är inte lika ball som grön laser (den är röd )

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Sådan bygger man själv, jag hade en bunt med trasiga DVD brännare som jag skulle slänga.

Men jag fick en snille blixt, min senaste och söndersparkade som va på 18X (högre hastighet = starkare?) tog jag ut lasern och satte den i en billigt laserpekare... och större batterier då knappcell räcker inte många minuter

Hur som helst, tänder tändstickor, cigg och syns jäkligt bra och långt.... dock ända nackdelen är att den är inte lika ball som grön laser (den är röd )

Du har en "darkside" lighter

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

jag har en 50mw "true" laser om du vill köpa ^^

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2