Hur göra för att sökmotorn ska hitta mig

Permalänk
Medlem

Hur göra för att sökmotorn ska hitta mig

Hur ska man göra för att en sökmotor ska hitta min sida?

Permalänk

Meta Tags, Gå in på http://webdesignskolan.se/ och sen i menyn till vänster finns det "Meta märken" läs det och återkom om du inte förstår

Visa signatur
Permalänk

Jag brukar inte göra någonting.
Gör en vettig sida och vänta så kommer Googlebot och Slurp och krypa in efter ett tag.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Om du vill snabba upp det hela kan du lägga in dig själv
http://www.google.se/intl/sv/add_url.html

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palledaman
Meta Tags, Gå in på http://webdesignskolan.se/ och sen i menyn till vänster finns det "Meta märken" läs det och återkom om du inte förstår

jo de verka ju inget svårt... var i htmlen ska jag skriva in det där? I toppen eller botten eller är det skit samma

Permalänk
Medlem

Metataggarna kvittar om du inte har någon sida som länkar till dig.

Det enklaste sättet är att skriva din adress på en sida, t.ex. i denna tråd på sweclockers.

Då kommer du plockas upp av diverse sökmotorer inom ett par dagar.

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem

vadå? Om jag skriver min adress http://www.nittionio.com/ här så kommer en sökmotor förr eller senare letat igenom den här sidan och hittat min adress och uppfattat att den sidan finns och kommer efteråt att visa den bland sökresultaten?

Permalänk
Medlem

Yahoo:
https://siteexplorer.search.yahoo.com/submit

Google:
http://www.google.se/intl/sv/add_url.html

Jag rekomenderar dig att läsa om meta tags, samt rekomenderar jag dig att hjälpa sökmoterer indexsera din hemsida, specielt om du har ett par hundra sidor eller som min som ligger runt 40-50k sidor nu

För att hjälpa sökmotorerna lär dig detta: http://www.sitemaps.org/

Sedan finns det andra sökmoterer givetvis men t.ex. Live search kan du göra kvatt för att få din sida att bli indexerad, för det så måste deras bottar hitta din sida och de hittar de genom att andra länkar till den.

Och destå mer sidor som länkar till din sida destå högre upp kommer du på resultat listorna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Herja
vadå? Om jag skriver min adress http://www.nittionio.com/ här så kommer en sökmotor förr eller senare letat igenom den här sidan och hittat min adress och uppfattat att den sidan finns och kommer efteråt att visa den bland sökresultaten?

Nu är ju dock risken att eftersom Sweclockers är ganska välbesökt är risken att denna tråden blir första träffen i sökresultaten istället för din sida.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Faktorer som påverkar din synlighet (i sökresultatet):

* Nyckelord i Titeln (kraftig påverkan)
* Nyckelord i URL (kraftig påverkan)
* Antal inlänkar totalt (kraftig påverkan)
* Antal inlänkar med nyckelord i ankartexten. (kraftig påverkan)
* Domänen/sidans ålder. (kraftig påverkan)
* Nyckelord i header taggarna, h1, h2 etc.
* Nyckelordsböjningar, exempelvis singular, plural, bestämd form o.s.v.
* Nyckelord i Meta Description
* Nyckelord i Meta Keywords
* Nyckelordsanvändning i textinnehållet.
* Antal interna länkar som pekar mot en specifik sida.
* Nyckelord i ALT taggen för bilder.
* Intern Navigering
* Antalet gånger nyckelordet upprepas på sidan
* Hur ofta sidan uppdateras
* Nyckelord i olika format exempel bold italic mm.
* Nyckelord i utlänkarna och dessa sidors innehåll
* Domännamnsändelse till exempel .se .com eller .nu
* Storlek på sidan

Meta-tags spelar inte så stor roll längre, Google är snabba med att indexera så det är bara att vänta lite

OffTopic: MugiMugi Vilken sida äger du?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Nu är ju dock risken att eftersom Sweclockers är ganska välbesökt är risken att denna tråden blir första träffen i sökresultaten istället för din sida.

Men eftersom sweclockers tråden kommer upphöra med sin aktivitet, och hans hemsida antagligen kommer fortsätta uppdateras så kommer den snart klättra före.

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph OffTopic: MugiMugi Vilken sida äger du? [/B]

Sidan är inte så jätte lämpad för sweclockers men om du nu så vill gärna se den så kan du bland annat hitta den genom att googla mitt nick den lär nog vara #1 i listan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Nu är ju dock risken att eftersom Sweclockers är ganska välbesökt är risken att denna tråden blir första träffen i sökresultaten istället för din sida.

Nja...
Beror väl på..söker man på typ...nittionio (eller vad domännamnet var) så brukar dom ta den sida som har det som adress..

Permalänk

När man skriver Meta tags ska man skriva orden då med mellanrum som här:

sweclockers datorer internet pc mac linux

Eller ska man skriva dom med ett kommatecken emellan?

sweclockers, datorer, internet, pc, mac, linux

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

skriv med kommatecken, men vet inte om det spelar nån roll.

BTW, googlar man på "nottionio" nu så är hans sida första träff.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Faktorer som påverkar din synlighet (i sökresultatet):

* Nyckelord i Titeln (kraftig påverkan)
* Nyckelord i URL (kraftig påverkan) NEJ
* Antal inlänkar totalt (kraftig påverkan)
* Antal inlänkar med nyckelord i ankartexten. (kraftig påverkan)
* Domänen/sidans ålder. (kraftig påverkan)
* Nyckelord i header taggarna, h1, h2 etc.
* Nyckelordsböjningar, exempelvis singular, plural, bestämd form o.s.v.
* Nyckelord i Meta Description
* Nyckelord i Meta Keywords NEJ, inte mätbart hur som helst
* Nyckelordsanvändning i textinnehållet.
* Antal interna länkar som pekar mot en specifik sida.
* Nyckelord i ALT taggen för bilder.
* Intern Navigering
* Antalet gånger nyckelordet upprepas på sidan Nja..
* Hur ofta sidan uppdateras
* Nyckelord i olika format exempel bold italic mm. Nja.. sökmotorer är inte så dumma...
* Nyckelord i utlänkarna och dessa sidors innehåll NEJ, då vore det hur enkelt som helst att ranka på valfritt ord..
* Domännamnsändelse till exempel .se .com eller .nu NEJ
* Storlek på sidan

Meta-tags spelar inte så stor roll längre, Google är snabba med att indexera så det är bara att vänta lite

OffTopic: MugiMugi Vilken sida äger du?

Permalänk
Medlem

Skaffa ett Googlekonto, om du inte redan har det.

Lägg sedan till applikationen Webmaster tools och gör allt man kan göra där..

Om du vill ha trafik, kan jag tipsa om att skriva riktigt bra alt-texter till dina foton och sedan aktivera google image search via webmaster tools. Det ska funka bra.

Sen, som någon nämnde är det bra om du skapar en sitemap i xml-format (se webmaster tools).

Du kan också följa indexeringen via Webmaster tools.. Det är ett klockrent verktyg.

Lycka till..!

Visa signatur

Det flyter på bra..
E6850 @ 3.0GHz | 8Gb DDR2 | Asus Maximus Formula | 9800GX2 | 2 x Raptor 150Gb RAID 0. 3dMark06: 15900 | t301.com/braflyt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head

Vad har du för källor på detta?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Vad har du för källor på detta?

Svårt att ha källor på något sånt här, då google aldrig går ut med sin algoritm, men egen erfaranhet genom jobb och privat, läser även en stor mängd seo bloggar osv..

Tror även att det mesta äverenstämmer med det som finns att läsa på seo-forum.se, (dock så är många där riktiga klåpare... )
Generellt så kan man tänka efter själv och fundera på varför vissa variabler skulle påverka rankningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Svårt att ha källor på något sånt här, då google aldrig går ut med sin algoritm, men egen erfaranhet genom jobb och privat, läser även en stor mängd seo bloggar osv..

Tror även att det mesta äverenstämmer med det som finns att läsa på seo-forum.se, (dock så är många där riktiga klåpare... )
Generellt så kan man tänka efter själv och fundera på varför vissa variabler skulle påverka rankningen.

Den listan kommer från en av dom största SEO-profilerna i Sverige.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Den listan kommer från en av dom största SEO-profilerna i Sverige.

Så? Att man är en stor profil betyder inte att man duktig, snarare att man spenderar mycket tid med att promota sig själv på sin blogg, (se nikke och kompani)
Vem är personen i fråga och vart jobbar han då?

EDIT: haha, det är ju westerberg.. jadu..
Han är en stor profil javisst, men han är knappast en av de bättre i sverige...
(Har förövrigt sålt ett markov-ngram skript till vd'n i hans nuvarande företag... )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Så? Att man är en stor profil betyder inte att man duktig, snarare att man spenderar mycket tid med att promota sig själv på sin blogg, (se nikke och kompani)
Vem är personen i fråga och vart jobbar han då?

Marcus Westberg - www.marcuswestberg.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Marcus Westberg - www.marcuswestberg.se

mjo se min edit. Notera även min kommentar om bloggandet