Permalänk
Medlem

Bluescreen hela tiden.

Hej.

Har inte en aning om vad det kan vara för fel med min dator. Den är strax över tre år gammal med X800XT grafikkort, 2st 250GB SATA diskar 1,5GB minne processorn e jag inte så säker på. Windows XP som OS.

Men iaf för ett tag sen så började jag få bluescreen titt som tätt. I bland efter några minuter efter jag startat datorn och i bland kunde jag sitte vid datorn i flera timmar utan att det hände något konstigt. När den hade startats om så testa jag skicka en felrapport till MS och på deras hemsida stod det något om att det kunde vara mitt grafikkort som det var fel på. Jag har testat uppdatera drivrutinerna men samma fel fortsatte. Jag testa sen att installera om windows men då under själva installationen så fick jag en bluescreen.

Grafikkortet blir nog inte för varmt eftersom att datorn ibland krashar efter att bara varit i gång i några minuter. Jag han även kolla en gång hur varmt det var och då låg det bara på runt 50 grader.

Som sagt bluescreen hela tiden. I bland efter någon minut i windows och i bland efter timmar. I bland kan man inte ens starta datorn. Händer inget när man trycker på knappen. Och i bland kommer man inte förbi rutan direkt när man startar när windows laddar eller vad man ska kalla det.

Väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig så jag kan få datorn att funka igen.

Permalänk
Medlem

Om du nu säger att det kan vara grafikkortet så kan det ju vara bra att testa med ett annat grafikkort om du har möjligheten. Annars så är en vanlig orsak till blåskärmar problem med ramminnet. Jag rekommenderar att köra memtest och testa.

Visa signatur

| Errare humanum est |