Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tiggerkp
1. ÄR den enda möjligheten att skriva in text att använda det virtuella tangentbordet? Man kan inte skriva på skärmen som man brukar kunna med vanliga PDA?

Det finns många lösningar, allt från numeriska tangentbord med T9 till skrivstiligenkänning. Detta är ju Windows Mobile och det finns massor av program för inmatning.

Dessutom kan du ju använda bluetooth-tangentbord.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skönt med mkt feedback på telefonen. Ska åka och klämma på en någon dag framöver men just nu lutar det rätt mkt mot att det blir en sån här. Men känns lite tråkigt att det inte finns blixt till kameran. Har varit väldigt nöjd med min 6680 faktiskt men den känns lite klumpig faktiskt.

Låter som att det blir en del att göra själv på telefonen för att få en väl fungerande tele men jämfört med vissa andra tunna touch-screens telefoner så verkar det vara lindriga problem på denna ändå

Edit: någon som har införskaffat extra batteri ?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Tack för infon grabbar. Jag har en annan fråga också som jag kom på. Vad följer med förpackingen. Typ handsfree, laddare, billaddare eller måste man köpa det separat?

Visa signatur

AMD 6000+ 3 Ghz, Radeon HD3870 512 MB, 2048 MB DDR RAM

Permalänk
Medlem

Laddare, usb-kabel och handsfree medföljer. Ingen billaddare tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Vet inte hur du gör för att få skärmen att tändas igen när du är klar, men du kan stänga av så skärmen inte släcks.
citat:
--------------------------------------------------------------------------------
8. Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0 (Note: does not work on all ROMs)
AND (tested and works on EU ROMs thanks to Rod65)
HKCU\ControlPanel\Phone\Sleep switch value from 1 to 0

Asså om man vill göra något under ett samtal så måste man trycka in onoff knappen för att tända display och sånt.

Den där anvisningen är väl iof bra men det kommer ju ta mycket mer batteri av telefonen om skärmen skall vara på under hela samtalet. därför skulle det vara bra om telefonen kunde känna av när den ska sätta på/ stänga av skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klonas
Asså om man vill göra något under ett samtal så måste man trycka in onoff knappen för att tända display och sånt.

Den där anvisningen är väl iof bra men det kommer ju ta mycket mer batteri av telefonen om skärmen skall vara på under hela samtalet. därför skulle det vara bra om telefonen kunde känna av när den ska sätta på/ stänga av skärmen.

Såg en review på youtube igår och enligt han (och vad han visade) så tror många att man måste trycka på on/off knappen för att få igång displayen efter ett samtal, men alla knapparna ska fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Testat alla dom trixen och det hjälper inte ett jota. Interface:t per say är inte segt när man scrollar tex. utan det är startmenyn, undermenyer, när man startar applikationer och lite annat lull lull. Är ju senaste mjukvaran i telefonen dessutom, så man tjänar inte så vansinnigt på att leka med nya rommar då RAM minnet är långtifrån tomt.

Ser att det har redan gått en månad sedan denna inlägg men kanske kan hjälpa till med nåt.
Jag kör med ROM vers 1.37.41xxx sw -- det flytter på bara.
Tänkte bar tipsa en grej jag upptäckte nyligen
Om man väljer Start\Inställningar\System\Aktivitetshanteraren\Knapp , välj alltid avsluta program genom att trycka på "X". Den andra alternativen dvs att hålla ned "X" gör att programmet du var och öppnade tidigare dvs kalender eller e-mail eller album OSV dom körs i bakgrunden och man är tvungen gå in i Activitetshanteraren varje gång för att stänga av dom.

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem

När jag köpte min utan abonnemang så var det endast Google maps som ingick. D.v.s. du kan se var du är men den vägleder dig inte som en vanligt GPS så att du ser en pil var du ska köra.

Jag har köpt till Tomtom och det fungerar bra. Vissa opertörer kan nog annars inkludera programvara för GPS.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsp777
Jag har köpt till Tomtom och det fungerar bra. Vissa opertörer kan nog annars inkludera programvara för GPS.

Jaså, vilka operatörer då? Jag har aldrig sett något sådant erbjudande vad jag kan minnas...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hennaboy
Jaså, vilka operatörer då? Jag har aldrig sett något sådant erbjudande vad jag kan minnas...

Tja, vet faktiskt inte. Har bara för mig att jag läst det någonstans. Kanske gäller utländska operatörer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Kommer det ett bra batteri till denna diamond? Finns kanske redan ett och isf var och hur mycket kostardet/ hur mycket bättre.

Den viktigaste frågan. Går det o flasha diamond mobilerna från 3.
Eller får man ångra det om man köper från 3.
Mycket tacksam för svar då det kliar som fan i fingrarna!!!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Kommer det ett bra batteri till denna diamond? Finns kanske redan ett och isf var och hur mycket kostardet/ hur mycket bättre.

Den viktigaste frågan. Går det o flasha diamond mobilerna från 3.
Eller får man ångra det om man köper från 3.
Mycket tacksam för svar då det kliar som fan i fingrarna!!!

Vad gäller batteri kan man köpa ett som är 1340 mAh som om jag räknar rätt är 50 % större än original. Då det är tjockare följer även ett tjockare bakstycke med. http://www.dustinhome.se/pd_5010153657.aspx. Tror detta är original från HTC och borde därför fungera bra.

Lär även finnas ett batteri som inte är original och som är på 1800 mAh tror jag och då ska vara dubbelt så kraftfullt som originalet. Kolla på nedanstående länk. Verkar dock vara problem med GPS.

Finns kanske ännu större batterier också. Kolla under Diamond/accessories.

När det gäller flashning (om jag förstår dig rätt) kolla även på nedanstående länk. Finns väl dock risk för att garantin går förlorad.

http://forum.xda-developers.com/index.php

Finns allmänt om mobiler och sånt överst sedan om du går neråt finns forum för Diamond.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Ok hjälp nu!

Står mellan denna lur och SEs kommande xperia x1, lutar åt denna men kan inte välja!!

Vad tycker ni? Obs: Finns det några bra hörlurar till denna, kan man ansluta vanliga 3.5mm till denna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Ok hjälp nu!

Står mellan denna lur och SEs kommande xperia x1, lutar åt denna men kan inte välja!!

Vad tycker ni? Obs: Finns det några bra hörlurar till denna, kan man ansluta vanliga 3.5mm till denna?

Du måste nog ha adapter för att kunna använda 3.5 mm.

När det gäller Diamond och Xperia så har Xperia fysiskt tangentbord vilket Diamond inte har. Antar att Xperia är större också. Annars vet jag inte.

Ska också komma (eller har kommit) HTC Touch Pro (tror jag den heter). Den ska vara som Diamond fast med fysiskt tangentbord. Ska visst även ha ett större batteri som standard. Tror det är detta batteri man kan köpa extra till Diamond.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

HTC Diamond VS Samsung Omnia

Rätt intressant video där de jämför HTC diamond och Samsung Omnia

Permalänk
Medlem

Kan man använda Sony ericssons blåtand headset med HTC ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Kan man använda Sony ericssons blåtand headset med HTC ?

ja det kan man

Permalänk
Medlem

Ok nu blev det svårt att välja mellan omnia och diamond

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Ok nu blev det svårt att välja mellan omnia och diamond

Beror väl på vad man har för prioriteringar. IMHO en 3.2 kameramobil duger väl för att ta kort och skicka som MMS. Använder annars nikon d300 för att ta riktiga kort. 4G duger också för mig. Bättre att du känner på dom IRL och bestämma. HTC är ursnygg annars och andas kvalite'..Båda är mycket kompetenta mobiler.
Installerade gmail som e-post konto [slipper man att köpa tillägg för e-mail i mobilen] i HTC..funkar perfect.

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem

Diamond beställd!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-rat3d
Beror väl på vad man har för prioriteringar. IMHO en 3.2 kameramobil duger väl för att ta kort och skicka som MMS. Använder annars nikon d300 för att ta riktiga kort. 4G duger också för mig. Bättre att du känner på dom IRL och bestämma. HTC är ursnygg annars och andas kvalite'..Båda är mycket kompetenta mobiler.
Installerade gmail som e-post konto [slipper man att köpa tillägg för e-mail i mobilen] i HTC..funkar perfect.

Har faktiskt inga prioriteringar... inget behov av kamera eller något såånt... det som jag prioriterar mest är bilder och musik.
Ajj då, tråkigt svårt

Tror nog det får bli en HTC Touch diamond pga. utseendet. Grymt snygg, hoppas bara ljudkvalitén står upp till förväntningarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Har faktiskt inga prioriteringar... inget behov av kamera eller något såånt... det som jag prioriterar mest är bilder och musik.
Ajj då, tråkigt svårt

Har haft mobiler i snart 15 år.. Det är första gången jag använder mig av WM som OS i en mobil och det känns helt ok, fast jag kan inte jämföra med tidigare smartaphones. Det jag kan säga att efter kasnke minst 15 olika mobiler jag har haft tidigare, dena HTC känns som en riktigt pryl. när det gäller design och känsla att ha den i handen.Pillade på en iPhone 3G länge.. men den tilltallade mig inte alls...[här snackar jag om design och känsla]

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem

x-rat3d: Jag kanske är lite seg, men tyckte du den var bra, eller tyckte du den var dålig ?

Undrar varför denna mobil kostar 5000kr ny på dustinhome.se och 3995kr på dustin.se, varför skulle någon välja den dyrare alternativet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
x-rat3d: Jag kanske är lite seg, men tyckte du den var bra, eller tyckte du den var dålig ?

Undrar varför denna mobil kostar 5000kr ny på dustinhome.se och 3995kr på dustin.se, varför skulle någon välja den dyrare alternativet?

Som min första riktiga smartphone blev riktigt positiv överraskad. Hade LG viewty innan också räknad som smart.. men inte riktigt. Tror att jag kommer att ha bara smarta mobiler i framtiden.

3995 är utan moms.. med moms blir 4 993,75 .

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk
Medlem

ajj då, ok! Får bli en sådan då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
x-rat3d: Jag kanske är lite seg, men tyckte du den var bra, eller tyckte du den var dålig ?

Undrar varför denna mobil kostar 5000kr ny på dustinhome.se och 3995kr på dustin.se, varför skulle någon välja den dyrare alternativet?

Som x-rat3d sa så visar dustin.se priser utan moms medans dustinhome.se visar med moms. Anledningen till det är att dustin är till för företag och dustinhome är till för privatpersoner. Dom har även lite olika sortiment, så rekomenderar dig att glo påp dustinhome.se nästa gång.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

läste på minhembio.com att man kunde fixa repor på diamanten med displex, (ni vet säkert vad det är så orkar inte leta efter länk)

men på de flesta sidorna som säljer såg jag att det inte är till för den typen av skärm som finns på diamanten, och på en sida såg jag att do munder HTC Tocu diamond tillbehör sålde just displex för att fixa repor.

nu till en kort fråga

fungerar displex till diamanten?

har nämligen lyckats repa en lång repa över skärmen pga ett lite gruskorn elelr något som drogs med av stylusen

Visa signatur

*Intel C2D E8400 @ 3Ghz* *Orginalkylning* *Gigabyte GA-EP35-DS4* *corsair xms2 2x2gb PC2-6400 800MHz 5-5-5-18* *Gigabyte Radeon HD4850* *seagate Barracuda 7200.10 400gb* *Antec Sonata+ 550*

Permalänk
Medlem

Skarlath: Nagellacks borttagare, vet nu inte vad heter, man tar bl.a. bort hårförlängningar med det.

Doppa en tops eller liknande i det och dra endast över repan lite försiktigt, det ska ersätta "gruvan" i repan så repan ska försvinna eller bli mycket bättre

obs: du förstör skärmen om du råkar få torkat sånt medel på andra delar av skärmen.

edit: aceton var jag ute efter

Permalänk

Jag ska in till stan imon och köpa Ny mobil ! ska ja ta en Diamond ? snälla svara ni som har den !