Installation av SMP-klienten i Windows

Permalänk
Medlem

Japp, har skrivit in mitt användarnamn och passkey och även SWECLOCKERS som lag.
Okej, har genomfört 17 WU's på två dagar, låter det rimligt? och har 3950 i score, lågt eller? (ska punga ut runt 5700 /per GPU och 340 på Processorn)
Och det verkar vara något klurigt med mina klienter. funderar på att ominstallera allihop?
Och vilken är att före dra, tray eller console?
Och GPu klienten har väl inget med smp what so ever att göra ?:)

Uräskta min dumm och tjatighet men jag vill lära mig

Edit: har lyckats skapa en till klient (hade tabbat mig och missat kopiera mappen i programfiles... )

Nu har jag en ny fråga. Hur dedikerar jag en av klienterna till det ena grrafikkortet och den andra klienten till det andra kortet?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Såhär ser det ut just nu:
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Temps.folding%2C%20smp%20...

Jag installerade den nya gpu3 klienten och den verkar vara lite konstig (jag förstår inte). Jag får inte fram något projekt namn och den visar hela tiden test protein A som börjar om varje gång man stänger ner det fönstret. Och det står core is not running now.
Har gjort en genväg på skrivbordet till den kopierade gpufolding mappen och även försökt starta den clienten från den kopierade mappen men jag får fram ett fel meddelande som säger att den redan är aktiv ungefär.

Jag hade uppskattat lite förklaringar för vad några av termerna ni använder är
Te.x Wu (work unit) vad är en work unit?
Flaggor

Som sagt flaggor är en sorts inställningar som du kan göra antingen i konfigen vid "Additional client parameters?" eller i genvägen du startar klienten med.
En lista på flaggor till v.5 finns här(nuvarande är v.6), men tror att dom gäller fortfarande: Folding@home Console Client: User Guide

Så här ser det ut i WinXP:

Skrivet av Laggboxx:

Japp, har skrivit in mitt användarnamn och passkey och även SWECLOCKERS som lag.

37451 som lag, eller hur (Sweclokcers nummer)? Sen får du gärna fylla i ditt användarnamn under Inställningar->Grupper så joinar du Swecfolding-grupp här på forumet så alla ser vilket bra arbete du utför

Skrivet av Laggboxx:

Okej, har genomfört 17 WU's på två dagar, låter det rimligt? och har 3950 i score, lågt eller? (ska punga ut runt 5700 /per GPU och 340 på Processorn)
Och det verkar vara något klurigt med mina klienter. funderar på att ominstallera allihop?

Det tar ett tag innan resultaten syns på din sida. 17 WU på två dagar låter rätt rimligt om du foldar få ett kort(som jag förstår?) och din i7a. Sen tycker jag du skall gå över till HFM.net så du kan ha koll på SMP med inräknad bonus (som du får efter 10 SMP workunits).

Skrivet av Laggboxx:

Och vilken är att före dra, tray eller console?

Tycker helt klart du skall köra console (tror den är ett krav för att köra smp, och det gör du ju nu), jag tycker det är smidigare och man kan se vad klienten gör på ett enkelt sätt. Fahmon visar unicore-version på processorn, men command-fönstret visar att du kör en A3 WU som är det korrekta. Jag rekommenderar att du ser till att gamla filer och mappar är borttagna.

PPD för ditt 9800GTX ser normal ut, men den slöar ju ner din processorfolding, om det är mer än normalt kan jag inte svara på men iaf. Sen så stäng ner viewern, den funkar dåligt och sänker PPD.

Skrivet av Laggboxx:

Och GPu klienten har väl inget med smp what so ever att göra ?:)

Inte mer än att GPU klienten behöver några processorcykler och då går SMP lite långsammare.

Skrivet av Laggboxx:

Nu har jag en ny fråga. Hur dedikerar jag en av klienterna till det ena grrafikkortet och den andra klienten till det andra kortet?

Genom att dels ställa in olika machine-id i konfigurationen och dels genom att sätta -gpu 0 till ena och -gpu 1 till andra, antingen i konfigen vid "Additional client parameters?" eller i genvägen vid "Mål" (kör XP och vet inte hur det ser ut i 7an)

Skulle koncentrera mig på att få båda GPUerna att folda och sedan optimera inställningar för CPUn, kanske bara köra -smp 7 så den lämnar en tråd ledigt till grafikkorten. Med bara -smp används så många trådar som finns (i ditt fall 8).

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Jag tycker att andra rapporterar betydligt högre ppd än mig.
Jag har
- AMD 965, nominellt 3,4 GHz men klockar 4,0 Ghz. 49-50 gr för övrigt. 8 Gb.
- 890 GX som nordbrygga, det innebär ett inbäddat ATI Radeon HD 4290, inget ytterligare grafikkort.
- alla 4 kärnorna går till 100%. Vad jag ser är grafiken inte alls utnyttjad, förmodligen lika så gott.
- jag tar emot stora WU.
- Win 7. smp-klient 6.3. Enda parametern är -smp. Ansluten till nätet, i övrigt inga program som går.

Med dessa förutsättningar varierar ppd mellan 1100 och 1470 som max. Det tycks som om olika WU ger olika ppd.

Detta är en bit lägre än vad andra rapporterar. Är det avsaknaden av grafikkort? Eller finns det andra fiffiga inställningar att göra? Eller är detta vad man bör vänta av en en processor som denna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eketorpet:

Jag tycker att andra rapporterar betydligt högre ppd än mig.
Jag har
- AMD 965, nominellt 3,4 GHz men klockar 4,0 Ghz. 49-50 gr för övrigt. 8 Gb.
- 890 GX som nordbrygga, det innebär ett inbäddat ATI Radeon HD 4290, inget ytterligare grafikkort.
- alla 4 kärnorna går till 100%. Vad jag ser är grafiken inte alls utnyttjad, förmodligen lika så gott.
- jag tar emot stora WU.
- Win 7. smp-klient 6.3. Enda parametern är -smp. Ansluten till nätet, i övrigt inga program som går.

Med dessa förutsättningar varierar ppd mellan 1100 och 1470 som max. Det tycks som om olika WU ger olika ppd.

Detta är en bit lägre än vad andra rapporterar. Är det avsaknaden av grafikkort? Eller finns det andra fiffiga inställningar att göra? Eller är detta vad man bör vänta av en en processor som denna?

Kör du verkligen HFM? Bonusen tas inte med i FahMon, vilket skulle kunna förklara ppdn du rapporterar.

Permalänk
Skrivet av anders190:

Sure.

  1. Börja med att ladda ner senaste klienten: http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6...

  2. Packa upp zip-filen dit du vill ha den. ( "C:\Program\F@H" exempelvis).

  3. Döp om du vill om exe-filen till exempelvis "fah.exe" (kortare namn att hantera när man gör genvägar och liknande).

  4. Skaffa eller leta reda på din passkey. Gå in här för att hämta ut en passkey alternativt hämta ut den igen om du glömt bort den du redan har. Passkey används för att bevisa att resultaten är dina och kopplas till ditt donorname. Behövs för att få ut bonus.

  5. Öppna kommandotolken (CMD). Denna ska startas som administratör på system där UAC finns och är aktivt (längst ner i inlägget finns instruktioner över hur detta görs).

  6. I CMD ska du navigera till mappen du har packat upp foldingklienten. I exempelet ovan ("C:\Program\F@H") ska "cd C:\Program\F@H" skrivas in. Observera att det går att trycka på Tab för att få fram mappnamnen. När du väl är i rätt mapp skriver du "fah -configonly -smp" för att starta konfigureringen. Döpte du inte om exe-filen till "fah.exe" så skriver du såldedes in det den heter istället. Man bör alltid ha med "-smp"-switchen när man hanterar foldingklienten då den annars kan krångla med att plocka hem SMP-Work Units.

  7. I konfigurationen ska användarnamn, lag (37451 för Sweclockers) samt passkey föras in. Högerklicka i CMD och välja Paste/Klistra in är att rekommendera för passkey.
    Under "Acceptable size of work assignment...." ska big skrivas in.
    Under "Change advanced options" skriver du in yes.
    När "Additional client parameters" kommer fram skriver du in "-smp".
    Klicka sedan på enter tills konfigureringen är klar.

  8. Klienten ska nu vara klar för att börja användas, dubbelklicka på exe-filen för att sätta igång arbetet!
    Göra genvägar för att starta klienten är att rekommendera, personligen föreslår jag att man även gör en genväg för att komma åt configurationen om behov uppstår.

Starta kommandotolken (CMD) som administratör:

Tryck på Windowsknappen (i aktivitetsfältet eller på tangentbordet), skriv in cmd, högerklicka sedan på programmet i listan och välj Run as administrator/Starta som administratör.

http://i529.photobucket.com/albums/dd332/DirtyAnders/Folding%...

Hmm, får "sökvägen kan inte hittas" i cmd när jag skriver in cd C:\Program\F@H, trots att mappen ligger i program?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Är väl programfiles eller nått som den heter i Vista/Win 7. Prova och skriv DIR vid C: så ser du vad som faktiskt finns...

Permalänk
Skrivet av Aser:

Kör du verkligen HFM? Bonusen tas inte med i FahMon, vilket skulle kunna förklara ppdn du rapporterar.

Tidigare körde jag det jag kallar standardklienten. Nu kör jag smd-klienten och har några wu kvar tills jag gjort 10 och blir bonusberättigad. Jag tittar på det hela med FahMon, är det bonus i de antal som övriga uppger?
Så det är alltså ok att ligga på 1200-1400 ppd om man kör utan bonus med en 4 Ghz AMD-processor med 4 kärnor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eketorpet:

Tidigare körde jag det jag kallar standardklienten. Nu kör jag smd-klienten och har några wu kvar tills jag gjort 10 och blir bonusberättigad. Jag tittar på det hela med FahMon, är det bonus i de antal som övriga uppger?
Så det är alltså ok att ligga på 1200-1400 ppd om man kör utan bonus med en 4 Ghz AMD-processor med 4 kärnor?

Utifrån mina resultat så tycker jag det verkar vettigt om du nu inte har någon gpu i ditt system
Min i7'a lassar ut 1400 PPD drygt och det är utan bonus sett från FAHmon.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Skrivet av yogge:

Är väl programfiles eller nått som den heter i Vista/Win 7. Prova och skriv DIR vid C: så ser du vad som faktiskt finns...

huh?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rickard11:

Dos kommando.

Skrivet av eketorpet:

Tidigare körde jag det jag kallar standardklienten. Nu kör jag smd-klienten och har några wu kvar tills jag gjort 10 och blir bonusberättigad. Jag tittar på det hela med FahMon, är det bonus i de antal som övriga uppger?Så det är alltså ok att ligga på 1200-1400 ppd om man kör utan bonus med en 4 Ghz AMD-processor med 4 kärnor?

byt ut fahmon mot hfm.net om du vill se inkl bonus.

Permalänk
Medlem

Hej Tack för mycket utförliga svar rba.
Jag konfigurerade om SMP klienten till endast 7 cores och satte machine id till 3.
För grafikkorten ville ju ha machine id 1 och 2 ?:)
Det enda är att nu loadar inte processorn ordentligt utan ligger och smyger på blyga 13-30 procent.
Det kanske fixar sig efter en omstart dock.

Tack för hjälpen nu ska här foldas

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Hej Tack för mycket utförliga svar rba.
Jag konfigurerade om SMP klienten till endast 7 cores och satte machine id till 3.
För grafikkorten ville ju ha machine id 1 och 2 ?:)
Det enda är att nu loadar inte processorn ordentligt utan ligger och smyger på blyga 13-30 procent.
Det kanske fixar sig efter en omstart dock.

Tack för hjälpen nu ska här foldas

Prova med att ändra under avanserat / priority till low för GPUerna och idle för CPU.

Permalänk
Hedersmedlem

för dem som har lite svårt att navigera i cmd kanske denna post kan hjälpa till lite:
#10425184

Permalänk
Medlem

Dethär visar HFMnet nu.
jag förstår bara inte hur jag kan ha så lite poäng enligt stanfordshemsida (runt 11K)
när det står att datormaskinen ska spotta ut 16,6 K per dag!
Känns som att något inte stämmer ändå...
Och mitt ena grafikkort foldar dåligt ibland då den som på bilden har gått ner till 300 mhz core och 680 i shader osv. Jädra asus som bygger in EPU kretsen i allt ...

Vad stämmer inte?

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laggboxx:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/%E4relol.png

Dethär visar HFMnet nu.
jag förstår bara inte hur jag kan ha så lite poäng enligt stanfordshemsida (runt 11K)
när det står att datormaskinen ska spotta ut 16,6 K per dag!
Känns som att något inte stämmer ändå...
Och mitt ena grafikkort foldar dåligt ibland då den som på bilden har gått ner till 300 mhz core och 680 i shader osv. Jädra asus som bygger in EPU kretsen i allt ...

Vad stämmer inte?

Kolla via EOC's sida istället: Folding@SweClockers.com - Team Summary - EXTREME Overclocking Folding @ Home Stats
Då jag inte vet vad du heter där så får du leta upp dig själv.

Poängen du får ut från HFM (och liknande program) är beräknade utifrån hur snabbt dina pågående WU's slutförs. Sedan har det också att göra med när din WU skickas in och dessa krediteras.

Din andra GPU verkar dock inte arbeta bra alls, nu är jag inte ett dugg insatt med dessa men du borde ju ha ungefär lika hög PPD med den som din andra. Stänger du av klienten för 9800GTX, ökar PPD på GTS 250 då?

Permalänk
Medlem

Tänk också på att hfm kollar vad presterar moimentant och extrapolerar detta på 24h. Den officiella statistiken kollar på vad som faktiskt har gjorts i genomsnitt per dygn under den senaste veckan. Foldar du 20k poäng en dag men inget restan av veckan så kommer det alltså se ut som att du presterar 20k/7 ppd, även om hfm den dagen du foldar visar din takt just vid mättillfället.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

TheGreatP - User Summary - EXTREME Overclocking Folding @ Home Stats
Där har vi min användare. 1500 ppd är ju inte alls så bra
Och det med min andra gpu är asus skitkrets EPU som sänker klockhastigheten.
den foldar egentligen lika sanbbt som de andra kortet.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Laggboxx:

TheGreatP - User Summary - EXTREME Overclocking Folding @ Home Stats
Där har vi min användare. 1500 ppd är ju inte alls så bra
Och det med min andra gpu är asus skitkrets EPU som sänker klockhastigheten.
den foldar egentligen lika sanbbt som de andra kortet.

varför inte smp ist? efter 10WUs så lär du ligga på omkring 10k ppd

Permalänk
Medlem

Kör smp. hur är det med bonusen, måste man ha gjort 10 wu's med cpu'n eller kan man ha gjort de 10'wus med grafikkorten?
Enligt HFM kassar mina gpu'er ut 12K PPd just nu. Då har jag ingen folding igång på cpu'n. för är uppe i över 40 wu's

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk

Ni ska ha tack
Det var en enorm skillnad i poäng beroende på om man har bonus eller inte.
Just nu foldar jag 1267 ppd med FAH, 7265 ppd med HFM inkl bonus. Jag fattar inte så mycket bortsett från att 7000 är mer än 1000.
Hur som helst, för den som vill jämföra. Kör AMD 965 (4 kärnor), just nu uppskrämd till 3,9 GHz. Ingen separat grafikprocessor. Har pillat lite på minnena också, just nu 8-8-8-21, 1333 Mhz. När jag hade e-post o Firefox stängt gjorde jag 8500 ppd, men jag tycker mig märka att poängberäkningen inte är rättvis. Ppd varierar en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eketorpet:

jag tycker mig märka att poängberäkningen inte är rättvis. Ppd varierar en hel del.

Tänk också på att hfm kollar vad presterar moimentant och extrapolerar detta på 24h. Minsta avvikelse för stunden ser alltså ut att ha en stor effekt, men surfar man en stund så är det ju just den stunden bara man förlorar fart. Olika wu's ger dessutom olika takt, för mig ligger de långsammare projekten på endast 65-70% av PPDn på de snabbaste projekten. Så är med alla klienter, vissa WUar är inte lika lönsamma.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Kör smp. hur är det med bonusen, måste man ha gjort 10 wu's med cpu'n eller kan man ha gjort de 10'wus med grafikkorten?
Enligt HFM kassar mina gpu'er ut 12K PPd just nu. Då har jag ingen folding igång på cpu'n. för är uppe i över 40 wu's

För att få SMP-bonus måste du ha foldat 10 st SMP-WU (core A3), du kan göra det på flera datorer om du skulle vilja det.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

En kanske dum fråga...
Spelar det någon roll om man har HT påslaget eller ej när man kör SMP-klienten?

Visa signatur

i7-5930K @ 4,3Ghz - H100i - Evga X99 classified - Corsair Vengence LPX 2666Mhz 32Gb - Evga GTX980 SC SLI
Evga Supernova 1300 G2
Laptop: ASUS G55V

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daffas77:

En kanske dum fråga...
Spelar det någon roll om man har HT påslaget eller ej när man kör SMP-klienten?

Att ha HT aktiverat kan vara bra då det ger något högre prestanda än om man har det inaktiverat. Det ökar å andra sidan temperaturen något så det beror lite på din kylning och hur bekväm du är med detta i mitt tycke.

Själv kör jag oftast F@H-klienten med 6st trådar för att få 2st lediga till annat (systemprocesser, webbläsare och så vidare).

Permalänk
Medlem

Ok. Men hur många kärnor måste jag spara till GPU-foldingen? Räcker det med 1-2 med HT på.
Jag tror nog H50'n klarar kylningen.

Visa signatur

i7-5930K @ 4,3Ghz - H100i - Evga X99 classified - Corsair Vengence LPX 2666Mhz 32Gb - Evga GTX980 SC SLI
Evga Supernova 1300 G2
Laptop: ASUS G55V

Permalänk
Hedersmedlem

Har för mig att smp (sedan 6.30?) inte gillar primtal, tror Anders har skrivit det någonstans. Så 6 eller 8 kärnor. Vet att det förr iaf inte var lämpligt att köra -smp 8 och gpu-folding. Min gissning är att 6 trådar + gpu ger dig mest ppd, men någon som faktiskt foldar på gpu kanske kan ge bättre svar (annars testa: {6,(7),8} med LastFrame i HFM (se edit->pref->options)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Har för mig att smp (sedan 6.30?) inte gillar primtal, tror Anders har skrivit det någonstans. Så 6 eller 8 kärnor. Vet att det förr iaf inte var lämpligt att köra -smp 8 och gpu-folding. Min gissning är att 6 trådar + gpu ger dig mest ppd, men någon som faktiskt foldar på gpu kanske kan ge bättre svar (annars testa: {6,(7),8} med LastFrame i HFM (se edit->pref->options)).

Jag kör SMP 8 och GPU folding. Har dock inte experimenterat med olika antal kärnor på SMP-klienten så jag vet inte om det skulle gå att få högre PPD med 6 istället. Enligt aktivitetshanteraren så belastar GPU-klienten processorn med ca 3% oavsett om SMP-klienten är startad eller inte. Den WU jag jobbar på nu ger ca 220 PPD mer på GPU-klienten om jag stänger av SMP foldningen.

Tvivlar på att det skulle bli bättre av att köra färre trådar SMP och prioritera GPU-klienten. I alla fall i mitt fall.

Permalänk
Skrivet av anders190:

Sure.

  1. Börja med att ladda ner senaste klienten: http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/release/FAH6...

  2. Packa upp zip-filen dit du vill ha den. ( "C:\Program\F@H" exempelvis).

  3. Döp om du vill om exe-filen till exempelvis "fah.exe" (kortare namn att hantera när man gör genvägar och liknande).

  4. Skaffa eller leta reda på din passkey. Gå in här för att hämta ut en passkey alternativt hämta ut den igen om du glömt bort den du redan har. Passkey används för att bevisa att resultaten är dina och kopplas till ditt donorname. Behövs för att få ut bonus.

  5. Öppna kommandotolken (CMD). Denna ska startas som administratör på system där UAC finns och är aktivt (längst ner i inlägget finns instruktioner över hur detta görs).

  6. I CMD ska du navigera till mappen du har packat upp foldingklienten. I exempelet ovan ("C:\Program\F@H") ska "cd C:\Program\F@H" skrivas in. Observera att det går att trycka på Tab för att få fram mappnamnen. Ligger klienten på en annan enhet än C: ska du skriva in enhetsbeteckningen följt av : (kolon) innan du navigerar till rätt mapp. Exempelvis "D:" om mappen ligger på D: .

    När du väl är i rätt mapp skriver du "fah -configonly -smp" för att starta konfigureringen. Döpte du inte om exe-filen till "fah.exe" så skriver du såldedes in det den heter istället. Man bör alltid ha med "-smp"-switchen när man hanterar foldingklienten då den annars kan krångla med att plocka hem SMP-Work Units.

  7. I konfigurationen ska användarnamn, lag (37451 för Sweclockers) samt passkey föras in. Högerklicka i CMD och välja Paste/Klistra in är att rekommendera för passkey.
    Under "Acceptable size of work assignment...." ska big skrivas in.
    Under "Change advanced options" skriver du in yes.
    När "Additional client parameters" kommer fram skriver du in "-smp".
    Klicka sedan på enter tills konfigureringen är klar.

  8. Klienten ska nu vara klar för att börja användas, dubbelklicka på exe-filen för att sätta igång arbetet!
    Göra genvägar för att starta klienten är att rekommendera, personligen föreslår jag att man även gör en genväg för att komma åt configurationen om behov uppstår.

Starta kommandotolken (CMD) som administratör:

Tryck på Windowsknappen (i aktivitetsfältet eller på tangentbordet), skriv in cmd, högerklicka sedan på programmet i listan och välj Run as administrator/Starta som administratör.

http://i529.photobucket.com/albums/dd332/DirtyAnders/Folding%...

Jag får inte min att köra på 4 kärnor med 100%.. körs bara på 100% på en kärna

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag får inte min att köra på 4 kärnor med 100%.. körs bara på 100% på en kärna

Har du följt steg 7 fullt ut och skrivit in -smp som det står där? Om du hade startat klienten och laddat ner ett jobb innan du confade den med -smp så måste du nog ta bort den WU du påbörjat och starta om med en ny WU.

Permalänk
Medlem

Varför kör ni console fortfarande? Finns ju FAH GPU Tracker V2.

Ladda ned det, så får du både gpu-klient, cpu-klient och poängvisare inkl bonus.

Bara att kvälja smp-folding och kryssa flaggan -advmethods i menyn. För gpun hittar den själv och väljer rätt klient!

Smidigt för oss som redan kan installera consol - Lösningen för de som inte vet hur man gör!

Istället för att mecka i consolen så:
1-Installerar man den
2-Startar den, då laddar den ned nyaste versionen av alla clienter
3-I menyn, välj mellan vanlig cpu-folding, smp och -bigadv (Vanliga är för en-kärniga processorer, smp för resten och -bigadv är för I7or och Phenom II X6or på 4ghz. Alla flaggor finns klara och är bara att kryssa i.
4-På grafikdelen trycker man bara på en knapp så väljer programmet rätt client, annars går det att välja manuellt.

Precis så här jag tyckte det skulle vara när jag började folda! Nu kan till och med svensson folda, utan att ha läst 6 årig datalinje på stanford !=)