Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem farcry vill komma ut rätt mycket ut på skrivbordet hela tiden när man har spelet ett tag.. fattar inte varför?? annars tycker jag de e de bland de bästa spelet..

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Det ända jag stör mig på (än så länge) är att musen inte hängde med fast inget annat laggade. Efter små inställningar så hoppas jag at det funkar nu

Visa signatur

Dell U2412M, Fractal Design R4 svart,Asus P7P55D EVO s1156, Intel i5 750 @3.2Ghz, Thermaright MUX-120, Gigabyte HD6870, 2x4GB Corsair XMS3, 120GB Samsung 470 SSD, 2x1TB Samsung F3 HDD, Corsair VX 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
En sak som jag har tänkt på i Far Cry 2 är att det på träd och gräs ser ut som det blåser ganska rejält men när man tittar sig omkring så är allt i övrigt som det vore vindstilla.

Inga vindljud. Inga tecken på vind på djur eller människor. Vattnet ligger helt blankt.

Fattar inte varför de jämt ska överdriva rörelser på träd och gräs så mycket. Vi har sett att ni kan göra det nu. Det har väl snart funnits i 5 år.

Så det känns mer levande tror jag + att man inte hinner fokusera på små brister i grafiken då.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

många snackar om AA + vad är det?

Permalänk
Medlem

Anti Aliasing. det rundar till grafiken en hel del, grejer ser inte så skarpa och kantiga ut. gräset i far cry tex är skönare att titta på i dagsljus när man har AA på, utan AA ser det nästan krispigt skarpt ut och det är inte snyggt.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

hur slår jag på det, tack frö svaret gusst och the sweeper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Ha, den kör jag. Bästa bilen. Synd att den inte sladdar om bakdäcken i kurvorna.

Kan någon beskriva vart man hittar den ?

Visa signatur

Quad Core

Permalänk
Medlem

Kul att både 360 och ps3 ägare har fått extra dlc och vi pcägare får inget

Permalänk
Medlem

hej allihpa har ett problem med mitt far cry 2 när jag startar upp det så syns en ram och minimera och stäng kryset längst uppe till höger, var inte så när jag spelade spelet igår, kan det bero på grafikkortet, i spelet har jag widescren mode. har prövad att ominstalera men det blir likadant när jag startar upp spelet.

Visa signatur

Moderkort Asus Rampage IV Formula.... Processor intel core i7 3820 4,0 GHz......CPU kylare Corsair H100 Hydro Series......Ramminne 16GB Corsair XMS3 Vengeance........SSD ocz Vertex 4 256Gb *2 i raid 0.......windows 7 home premium 64-bit.......PSU från Corsair CMPSU-850AX......Blue ray brännare - Lite-On iHBS112......Corsair Graphite 600T svart ;)
Ljudkort Asus Xonar Essence STX. Grafikkort geforce Gtx 690 ;)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Kul att både 360 och ps3 ägare har fått extra dlc och vi pcägare får inget

DLC?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
DLC?

downloadable content

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Kan jag spela på hyfsade inställningar @ 1680x1050 med denna dator?

AMD Athlon64 X2 6000+ @ 3.1 GHz
2 GB DDR2 800 MHz
Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100 MHz

Resten syns i sign

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catalyst
Kan jag spela på hyfsade inställningar @ 1680x1050 med denna dator?

AMD Athlon64 X2 6000+ @ 3.1 GHz
2 GB DDR2 800 MHz
Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100 MHz

Resten syns i sign

Testa http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Förövrigt flyter det nog fint.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffeh
Testa http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Förövrigt flyter det nog fint.

Kom över recommended så det borde väl gå bra

Edit: Var hittar jag min online key?

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Online key är den spelnyckel du vill använda.. dvs antagligen samma som för din kopia av spelet.

Är det bara jag eller är det här ett av de sämsta spelen på den här sidan 2000-talet?

Singeplayer är ju repetetivt a'la 1990 och så enkelspårigt att man lika gärna kan slå på en b-film istället?!

Gav single player 1,5 timme av mitt liv och jag ångrar det. =(

Men grafiken är ju grym, och dom kanske hade gjort ett bättre multiplayer.... =| =( ;(. . .oO

...men...

...levelsystem är ju stört, alla som har fått AK03:an äger, medan alla andra suger. Du kan aldrig avsluta en mening i chatten varesej i spelet eller i mellanfasen för fokus försvinner varje gång något allvarligare än att en anka fiser inträffar. Och varför måste den berätta för mig varje JÄVLA gång jag spawnar att jag har diamanter att använda.. jag VET! Jag sparar dom!

Och Votes i mellangamet... varför popups? Resultatet märkar jag ju ändå om kartan eller personen byts/försvinner. Alt en liten notis i en sidoruta.

Enerverande, slött, förolämpande, obalanserat och tråkigt. Tack Gigabyte för att ni skickade med skiten med mitt nya grafikkort. =(

edit:
C2D E4300 @ 2,67Ghz
4Gb Ram
GTX 280 1Gb standardklockat.

1920x1200
Max på allt. Osäker på fps men flyter utan hack.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
Online key är den spelnyckel du vill använda.. dvs antagligen samma som för din kopia av spelet.

Edit: har fått det att funka nu

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk

Måste nog säga att jag är lite delad när det gäller farcry2.

* Det är ju otroligt fina landskap och imponerande grafik, upplägget för uppdrag, story och hela "systemet" för spelet är nått utav det bästa jag har sett på länge, men i det stora hela är jag fruktasvärt besviken på spelet, det är nån sjukligt dålig AI på fienderna, och uppdragen är väldigt enkelspåriga, första intrycket är att det är det bästa fps spelet på väldigt länge men när man har spelat ett tag så märker man att det lever på grafiken och valet av landskap. Det är rätt underhållande att bara åka omkring och titta på allt panga lite här och där men det i övrigt är det ett ganska dåligt spel.

Det slutgiltiga man har att säga om det är att det är riktigt synd att dom tog fram ett sånt bra koncept, bra grafik och underbara landskap och sen inte gjorde nått vettigt av det!

Visa signatur

M860TU Corsair: * T9400 @ 2.53Ghz * 4GB DDR3 SODIMM 1066 MHz * Nvidia 9800M GTS 512Mb DDR3 * 15.4 WUXGA 1920x1200 *

Permalänk

Jag har spelat 73 % men har stött på ett problem. Det finns en uppdragsikon i huvudstaden och vid någon bar, men på båda ställena är dörren stängd. Hur i hela friden ska jag då få nya uppdrag när jag inte kommer in? Har jag missat något, eller måste man göra något annat?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Jag har spelat 73 % men har stött på ett problem. Det finns en uppdragsikon i huvudstaden och vid någon bar, men på båda ställena är dörren stängd. Hur i hela friden ska jag då få nya uppdrag när jag inte kommer in? Har jag missat något, eller måste man göra något annat?

Du ska ju gå fram till en vakt vid en dörr vid uppdragshuset
(Iaf när du ska göra Faction Missions)

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Någon som klarat spelet än? det verkar sjukt stort spelet??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nenoo
Någon som klarat spelet än? det verkar sjukt stort spelet??

Nej, det är inte särskilt stort, det tar bara mer tid än det borde eftersom man måste ödsla tid på att ens ta sig mellan uppdragen då man inte kan färdas någonstans alls utan att bli attackerad av någon del av lokalbefolkningen, varav 124% uppenbarligen hatar dig.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catalyst
Du ska ju gå fram till en vakt vid en dörr vid uppdragshuset
(Iaf när du ska göra Faction Missions)

Ja, och jag blir insläppt som vanligt. Men det finns ju ingen där inne! Notera att jag har spelat 73 % av uppdragen. Händer det något speciellt då eller?

Permalänk
Medlem

aha okej,... jo det blir lite enformigt,

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag har nyss skaffat Farcry 2. Men jag har problem med Farcry 2 Editor..

När jag dubbelklickar på editor iconen kommer följande meddelande fram:

FC2Editor.exe - Programfel

"Det gick inte att initiera programmet korrekt (0xc000035). Klicka på OK för att avsluta programmet."

Jag kan öppna själva spelet, men inte Editorn eller Benchmarktool. Någon som vet vad det är för fel? Eller någon som vet hur man fixar detta problemet?

Hjälp snälla!

Edit: Jag är inte säker, men jag lästa att man ska ladda ner och installera "Microsoft Net Framework" så ska det funka.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Kul spel , smått drygt med dom fagra fordonen bara

Visa signatur

setup:| Amd x2 6000+ 3.1GHz | Corsair TX650W | XFX 9800GTX+ physx 765/1100/1850 | Corsair-Twins 2x2.|

Permalänk
Medlem

Håller på rundar spelet nu för andra fången, fortfarande kul spel!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

28 sidor som jag av förklarliga själ inte orkar leta genom (gjorde en sökning i google utan direkt träff så jag testar här istället).

Kan man köpa Far Cry 2 i butik, strunta i att installera det, och tanka ner det via Steam och på så sätt undvika SecuROM? Mitt spelbehov börjar kännas av nu, BF2 ger mig inget längre och alla roliga spel har SecuROM eller annat mög som gör att jag måste bojkotta dom. Genom Steam ska man väl kunna undvika SecuROM i vissa fall och hoppas man kan göra det genom att göra såhär men går det?

Jag kan ju ladda ner det från TPB också men slipper gärna om det går. GTA IV är ju också förstört....

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

tänkte skriva mitt problem här, efter som det är en far cry 2 tråd^^:D

Alltså, mitt problem är alltså sensitivityn på musen, jag har allt på lägsta, även på musen, men jag kan inte få den saktare, och den går fortfarande för fort...

Jag har sökt runt lite på internet, och har hittat att man kan gå in i far cry 2 filen, sen typ gameprofile, eller nåt sånt... fast där kan man inte ändra nåt.
Det står att man ska öppna den med notepad, men de går inte.. för gamprofile filen kommer inte upp då.

Sen har jag också prövat i spelet, att gå in i consolen... men de står att man typ ska skriva "setsetting <Setting> <vuritcal number> eller nåt sånt:S, men asså de går inte skirva till exempen: Setsetting sensitivity 0.4" sen säger bara att den inte kunnde ändra de...

uppskattar all hjälp, och hoppas ni kan hjälpa mig:)^^

EDIT: kom på de, man ska HÖGERKLICKA sen välje vilket program man vill öppna de med:D