Comhem HDTV eller BBB Digital-tv?

Permalänk

Comhem HDTV eller BBB Digital-tv?

Jag har nu BBB's digitaltv via bredbandet. Det är bra bild och ljud, men tycker det är en hel del störningar på det som jag inte tycker det ska behöva vara. Störningar i form utav bilden fryser, ibland hänger sig alla kanaler så måste jag dra ur boxen, små bildstörningar (hade jag kunnat leva med) osv.

Har varit i kontakt med BBB flera gånger, har fått boxen utbytt en gång, ska få den utbytt ytterliggare en gång nu i dagarna (en vecka sedan jag fick den utbytt första gången) så jag är ganska trött på det.

Har dock bindningstid men eftersom de inte kan leverera en tjänst som fungerar tillfredsställande så hoppas jag på att kunna avsluta tjänsten.

Har därför funderat på ComHems HDTV-paket. Är det någon som har denna och kan berätta hur bra det är? Läst på andra forum där det varit delade meningar om den, allt från dålig bild till halvdan box.

Läste att det kommit en uppdatering till boxen som ska göra allt bättre. Hur mycket det gjort hade varit trevligt att veta.

Nå, ni som har ComHem HDTV - hur bra fungerar det?

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

Bildstörningar som du nämner... det slipper man väl inte helt OAVSETT vilken leverantör man väljer? En av nackdelarna med Digital-TV vill jag påstå att det är.

Det lilla som jag har sett på tv nu sedan övergången ifrån analoga sändningar säger mig iallafall att det är mer störningar nu än tidigare.

Permalänk
Medlem

Har haft både comhem samt BBB, dock ej HD från comhem
av dessa 2 har BBB haft minst störningar, dock fiber, ej ADSL som jag kan tänka mig har mer problem.
Nakdelen med BBB är att man inte kan få HD, dock HD (svtHD) kan man ju få utan nått abonomang, en digital HD motagare räcker i TV, via comhem

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Bildstörningar som du nämner... det slipper man väl inte helt OAVSETT vilken leverantör man väljer? En av nackdelarna med Digital-TV vill jag påstå att det är.

Det lilla som jag har sett på tv nu sedan övergången ifrån analoga sändningar säger mig iallafall att det är mer störningar nu än tidigare.

Inga problem med bilden på telia digital tv här så vad menar du?
Enda jag har sett är att när man byter kanal kan bilden frysa nån tiondels sekund men det är det enda och det händer inte alltid.

Dock körs min digital tv över fiberlina så kanske det är problem med tv över adsl anslutningar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaGoO
Inga problem med bilden på telia digital tv här så vad menar du?
Enda jag har sett är att när man byter kanal kan bilden frysa nån tiondels sekund men det är det enda och det händer inte alltid.

Dock körs min digital tv över fiberlina så kanske det är problem med tv över adsl anslutningar?

Givetvis så beror det väl också på vart man befinner sig. Men på de platser som jag har sett tv (har ingen tv själv)... så har det varit "frysningar/tearing" i sändningarna med jämna mellanrum.

Och ja det är väl klart att en fiberlina borde ge mycket bättre förutsättningar. Minns själv hur bra det var att ha en fiberanslutning där jag bodde förut. Bandbredden/nedladdning- och uppladdningshastigheten var den samma. Men "latensen" var så mycket bättre jämfört med ADSL.

Permalänk

Jo, störningar är väl allmänt vanligt vid digital tv, men tycker det stör lite för mycket. Kan säga så här, får jag lika bra bildkvalitet via ComHem, och även får HD, med samma störningar, så har jag hellre det, för det är HD-kanalerna jag kommit på att jag vill åt..

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk

Jag kör med, ComHem Medium 8HD favoriter plus Canal+ Total

Med senaste Humax HDPVR-1000C 320GB

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=364515
http://www.humaxdigital.com/global/products/product_stb_satel...

Är rätt dyr dock, kostar mellan 5000-6000:-, men bilden är slående, riktigt bra ljud, lätt att använda, riktigt snygga menyer allt man kan önska sig.
Spelar in 4 program samtidigt och kan kolla på ett 5:de.

Nu är det första PVR:n jag har ägt osv. men jag är mer än nöjd och bilden är bättre än jag vad jag hade förväntat mig, är som att kolla på Blu-Ray på PS3 rent kvalité mässigt, på HDfilm kanalerna.

Jag har själv inte upplevt några som helst problem med min box eller med sändningarna från CH.

Visa signatur

Thermaltake Level 10 Gaming Station | Intel® Core™ i7-990X Extreme Edition | ASUS Rampage III Black Edition | Western Digital Caviar Green 3TB | Samsung Spinpoint F1 1TB SATA II | Kingston HyperX SSD 240GB 2.5" | Corsair SSD Force Series™ F180A, 180GB 2.5" | Corsair XMS3 Vengeance 24GB DDR3 PC3-15000 1866MHz 6x4gb | ASUS GeForce TITAN | Fostex TH900 | NEC MultiSync LCD 3090WQXI black

Permalänk

Okej det låter bra Tobbe.. får se vart det slutar om BBB ger med sig så jag får byte operatör för TV.. bredbandet funkar ju kanon så det byter ja aldrig bort.. men tv, njae..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att alla ska vägra ta HD-paket från alla 3 operatörer då dessa alla kommer att använda pairing på sina kort (canal digital har inte detta ännu, men övriga) vilket innebär att vi inte kommer att kunna använda HDTV genom HTPC, vilket är det enda som är intressant enligt mig, vanliga SD kanaler går bra..

Detta är rent skit, i andra länder går det jättebra att köra hdtv med htpc, men i sverige vill dessa giriga äckelbolag bara tjäna pengar genom att tvinga oss köpa deras värdelösa/svindyra boxar

Jag sitter personligen med ett hdpaket från comhem nu, men det finns inte en chans att jag förlänger mitt avtal som går ut om 4 månader

EDIT: är så sne över detta att jag gör en separat tråd

Permalänk
Medlem

Comhem skall ju börja me kortavgift nu! så akta dig, snart smusslar de väll in flera avgifter än det...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Comhem skall ju börja me kortavgift nu! så akta dig, snart smusslar de väll in flera avgifter än det...

Ja och de andra stora tv-leverantörerna kör inte med kortavgift då?
Jo, det gör de visst, nu vet jag inte hur mycket de tar men det är en till ett par hundralappar mer än Comhem per år.
Comhem tar 360kr/år, dvs 30kr ökad månadskostnad.

http://tompe.com/wp/?p=772
"Varför kortavgift i stället för höjd månadsavgift?
Vi valde att göra den här prishöjningen i form av en kortavgift för att vara tydliga och jämförbara med övriga branschen."

Vad är det att hetsa upp sig över liksom, fattar inte hur folk kan köpa en tv för kanske 10 - 15 000 och sen grina över att digital-tv är för dyrt...
Att man däremot är sur för att de låser programkorten till sina egna boxar, det kan jag köpa. Speciellt då det varit så mkt strul med till exempel Comhems första HD-box.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

kortavgiften stör mig inte, alla andra har det redan, men pairingen är total katastrof, dock så verkar det vara en ny standard pågång kallad CI+ som teoretiskt sett uppfyller alla säkerhetskrav som operatörerna ställer