Permalänk

Bra tatuerare i stockholm?

Tja!

Som topic lyder så undrar jag om någon har tips på tatuerare i Stockholm som ni har bra erfarenhet av. För dom som direkt går o söker nu för att få reda på om frågan ställts tidigare så kan jag säga att det har den inte

För er som är nyfikna på vad det är för något jag tänkt och för dom som vill diskutera lite och säga att det är en dålig idé och så vidare så kommer följande:

Är inne på min tredje tatuering som ska göras någon gång i sommar. Har tänkt en del och vill göra något större än mina tidigare(innanför läppen och på foten) så det lutar åt en på armen/delta muskeln eventuellt baksida axel. Det jag vill göra är något av en blandning av serbiska och svenska statssköldarna.
Serbiens statsvapen
Sveriges statsvapen

Jag ser framför mig en av örnarna på ena sidan och ett av lejonen på andra sidan, fast med huvudet riktat motsatt mot örnen. Problem området blir när örnen går över till lejon eller vice versa, men hoppas att tatueraren kommer med någon bra idé. Sist men inte minst är anledningen till att jag vill göra tatueringen är för att jag vill ha något större på kroppen och något som inte är allt för vanligt och som jag kan relatera till, jag är alltså halv serb. Samtidigt vill jag inte heller att den ska betraktas som någon wanna be juggemaffia utan att den ska vara någelunda stilren.

MVH
Burkeen

Permalänk
Medlem

Ett litet tips på vägen är kanske att vänta med tatueringen till efter sommaren? Finns ju en liten chans att de kan "förstöras" av för mycket sol när de är nya.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Absolut men någonstans i närheten om vi säger så

Permalänk
Medlem

Jag kan inte rekommendera några men om du går till lite olika butiker brukar man kunna se om de är professionella, de som är riktigt duktiga kör inte bara copy paste utan de är riktiga artister och oftast sjukt bra på att rita på fri hand. Du ska självklart inte basera allt på detta men ett litet tips

Permalänk
Medlem

Re: Bra tatuerare i stockholm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Tja!
:
[I]
Är inne på min tredje tatuering som ska göras någon gång i sommar. Har tänkt en del och vill göra något större än mina tidigare(innanför läppen och på foten) så det lutar åt en på armen/delta muskeln eventuellt baksida axel. Det jag vill göra är något av en blandning av serbiska och svenska statssköldarna.

Aj? Hur kom du på idén att skaffa dig en tatuering som inte ens syns?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Kolla upp http://www.kingcarlostattoo.com/

Brorsan gör en där nu och jag kommer boka tid inom en snar framtid!

Permalänk

Re: Bra tatuerare i stockholm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Tja!

Som topic lyder så undrar jag om någon har tips på tatuerare i Stockholm som ni har bra erfarenhet av. För dom som direkt går o söker nu för att få reda på om frågan ställts tidigare så kan jag säga att det har den inte

För er som är nyfikna på vad det är för något jag tänkt och för dom som vill diskutera lite och säga att det är en dålig idé och så vidare så kommer följande:

Serbiens statsvapen
Sveriges statsvapen

Jag ser framför mig en av örnarna på ena sidan och ett av lejonen på andra sidan, fast med huvudet riktat motsatt mot örnen. Problem området blir när örnen går över till lejon eller vice versa, men hoppas att tatueraren kommer med någon bra idé. Sist men inte minst är anledningen till att jag vill göra tatueringen är för att jag vill ha något större på kroppen och något som inte är allt för vanligt och som jag kan relatera till, jag är alltså halv serb. Samtidigt vill jag inte heller att den ska betraktas som någon wanna be juggemaffia utan att den ska vara någelunda stilren.

MVH
Burkeen

http://www.swahilibobs.com/
http://www.eaststreettattoo.se/

Åtminstone Swahilibob hade väntetid runt ett halvår senast jag kollade. Så var ute i god tid.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

infamous på kocksgatan är jävligt nice.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniron
Aj? Hur kom du på idén att skaffa dig en tatuering som inte ens syns?

Första tatueringen ville jag inte att den skulle synas utifall man skulle ångra sig och tyckte att innan för läppen var skit häftigt Foten syns ju inte heller men jag är en simmare så visar den ändå en hel del, så det blev ändå en avancering

Kollade runt lite med några gaddade bekanta och dom nämnde east street va tror ni om dom?

Permalänk
Avstängd

Jag har hört att East Street är bra! Men dom tar jävligt bra betalt också har jag hört.

Permalänk

East Street är gamla i gamet, överlag bra men tar ibland hutlösa priser. Deras popularitet har gjort att de tyvärr inte har världens bästa kundservice gentemot "engångskunder".

Jag skulle valt något annat ställe, Infamous har jag hört mycket gott om, eller varför inte Classic Tattoo på Södermannagatan? Tror dock väntetiderna är ungefär desamma på de ställen med gott rykte, det behövs fler studios i Stockholm!

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

ANT i gamla stan är jäkligt bra

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

http://www.infamousstudio.com/

Kan jag rekomendera, riktigt bra. Jenny har kört mina 2 gaddningar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jenny är väl den överlag som gör tråkigast gaddningar på infamous, duktig är hon garanterat men tråkig.

Skulle hellre rekomendera Micke på Infamous .

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Infamous, kingcarlos och east street verkar vara populära både här och nu när jag sökt en hel del på internet. Sen kom jag på att låtsas farsan har två tatueringar så kollade med han och han sa att lilla gatans var bra men inte så kännt, han hade tydligen lärt upp en av killarna på east street. Hur mycket sanning det ligger i det har jag ingen aning om men ni kanske vet något? Ska ta och kolla upp dom olika ställena och priserna.

Sen undrar jag också om ingen har någon åsikt om min idé? Hur är det med vit färg o tatuering? Förstår att den inte är helt vit utan lite mjölkig men det gör ju faktiskt inget eftersom örnarna inte är helt vita. Blir nästan lite orolig eftersom man brukar få en hel del negativ respons som man sedan tar åt sig till viss del men den känns så rätt att man ändå gör den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplod
http://www.infamousstudio.com/

Kan jag rekomendera, riktigt bra. Jenny har kört mina 2 gaddningar

Detsamma här - kört min half sleeve hos Micke dock. Skulle rekommendera dig att tala med honom.

Var på east street, på deras drop-in, just när jag fyllt 18. Var inte jätte nöjd med resultatet från Isak (om jag minns rätt) som körde på mig. Han har kört för hårt vilket har resulterat i upphöjningar.

Lilla gatan har jag kollat lite på tidigare, tyckte de verkade sådär.

EDIT*

Tycker idén verkar cool, i många fall kan vitt ersättas av kroppens naturligt ljusa hy (antar att du är ljushyad). Men fungerar bra i gaddningar.

Edit igen:

Såg din profil bild.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]