Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Ska bli ruskigt intressant detta, kan detta vara spelet som rycker undan mattan från LOTRO som häckat på tronen över vad jag spelar i MMO-väg de senaste 5 åren tro .. :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Nån anledning att du inte fastnat? Jag har främst inte fastnat för att jag har kompisar som är för hardcore (säger upp jobb och flickvän för att spela) eller de som loggar in 1 gång i månaden. Jag hoppas att SWTOR är spelet som kan köra både ensam och med mina vänner.

För mkt grind, för lite bra story, för hårda krav att man måste va online 24/7 för att hänga med osv. Har varken tid eller lust att lägga ner all min lediga tid på ett spel så hoppas på samma som du, att man kan soloa när man känner för det och lira med kompisar när den lusten faller på. Enligt BW ska det ju vara precis så

Permalänk
Avstängd

Star Wars: The Old Republic | Trailers

During E3 we gave live demos of multiplayer game play in The Old Republic for the press. Now we want to share the demo with the community! This demo shows how a diverse group of players use their abilities to complement one another in battle.

Commander Narlock readies his troops for an Imperial assault. As he does, all four Republic classes; a Jedi Consular, Jedi Knight, Smuggler, and Trooper join together to assist in fighting off the attack. Watch as each player does his or her part to take on the enemies, and beat the Imperial Troopers and Imperial Breach Droids.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Star Wars: The Old Republic | Trailers

During E3 we gave live demos of multiplayer game play in The Old Republic for the press. Now we want to share the demo with the community! This demo shows how a diverse group of players use their abilities to complement one another in battle.

Commander Narlock readies his troops for an Imperial assault. As he does, all four Republic classes; a Jedi Consular, Jedi Knight, Smuggler, and Trooper join together to assist in fighting off the attack. Watch as each player does his or her part to take on the enemies, and beat the Imperial Troopers and Imperial Breach Droids.

Redan postat på förra sidan när den var uppe på gametrailers.

Kul att de börjat med beta invites till folk. Hoppas Europa får chansen snart. Ska beta testa skiten ur spelet.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Kul att de börjat med beta invites till folk. Hoppas Europa får chansen snart. Ska beta testa skiten ur spelet.

Själv så tänker jag skippa betan helt och hållet, för även om det klart kliar i fingrarna så är jag säker på att mitt intresse kommer dö väldigt fort om jag redan vet på förhand allt jag ska göra när TOR går live.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Själv så tänker jag skippa betan helt och hållet, för även om det klart kliar i fingrarna så är jag säker på att mitt intresse kommer dö väldigt fort om jag redan vet på förhand allt jag ska göra när TOR går live.

Tvivlar på att betan är baserad på att man ska spela som i retail. Dom brukar ha en massa stresstester och quest-text korrigeringar och skit. Och man väljer ju själv (om val finns) vad man ska ta och göra i en beta.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Tvivlar på att betan är baserad på att man ska spela som i retail. Dom brukar ha en massa stresstester och quest-text korrigeringar och skit. Och man väljer ju själv (om val finns) vad man ska ta och göra i en beta.

Tvivla så mycket du vill. Men som du själv skriver, om valet finns, så vad är det som säger att Bioware har en skyldighet att ge dig andra val än att göra quests som onekligen kommer finnas med i retail och medverka till stress testande?

Jag är iallafall av åsikten att om man är intresserad av ett MMO så ska man helt enkelt ge fan i betan för du är väl huvudsakligen intresserad av upplevelsen av att spela retailutgåvan än att sitta där och tänka "jag såg det här i betan"?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Star Wars ? The Old Republic ? First Beta Gameplay *Update » Video, Gameplay, Smuggler, Updates, Gamescom, *Update » Leakerz Blog

Star Wars The Old Republic ? Beta Screenshots * Videoupdate » Thanks, Update*, Forums, Links, Beta, Screenshots » Leakerz Blog

Då var läckorna här. Men det ser väl ändå ganska lovande ut? Fast det såg lite luddigt värre ut med "backrounds" -- Är det det som kommer att påverka vilken "ras" du är?

Jag kommer iaf lätt göra en fet Jedi, och strippa i senaten på Coruscant

Edit: Borttagna nu, but they'll be back.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Känns som att detta kommer att bli Swg efter NGE, varenda jävel springer runt med en lightsaber.

har läst väldigt lite hitils för jag vill inte veta så mycket.. men 4 klasser? Skojar de eller?

Hur är det med crafting, kommer det ens att finnas?
Player citys antar jag att de inte kommer att ha med heller.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Känns som att detta kommer att bli Swg efter NGE, varenda jävel springer runt med en lightsaber.

har läst väldigt lite hitils för jag vill inte veta så mycket.. men 4 klasser? Skojar de eller?

Hur är det med crafting, kommer det ens att finnas?
Player citys antar jag att de inte kommer att ha med heller.

Mr Nego.
Ja det kommer finnas player citys. Om du menar vanliga städer där spelare bara hänger och köper saker osv, typ som städerna i WoW.
Skills så som crafting kommer också att finnas, läs på denna tråd där hittar du allt som Bioware har gått ut med.
STAR WARS: The Old Republic - Information gathered on The Old Republic so far!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Mr Nego.
Ja det kommer finnas player citys. Om du menar vanliga städer där spelare bara hänger och köper saker osv, typ som städerna i WoW.
Skills så som crafting kommer också att finnas, läs på denna tråd där hittar du allt som Bioware har gått ut med.
STAR WARS: The Old Republic - Information gathered on The Old Republic so far!

Med player citys menar jag städer som spelarna själva bygger upp.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Med player citys menar jag städer som spelarna själva bygger upp.

Det har de inte tagit upp om det kommer eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Känns som att detta kommer att bli Swg efter NGE, varenda jävel springer runt med en lightsaber.

har läst väldigt lite hitils för jag vill inte veta så mycket.. men 4 klasser? Skojar de eller?

Hur är det med crafting, kommer det ens att finnas?
Player citys antar jag att de inte kommer att ha med heller.

Vad fick du 4 classer från? 8 är det. Såvida du inte syftar på att det är 4st "force user-classer"? BW valde i alla fall en era i SW-lore när det faktiskt fanns tusen(miljon?)tals Sith/Jedi som sprang omkring som nackade hönor, istället för att slänga ett lysrör till varje spelare i närheten under en tid då det fanns ca två av varje.
Och nej, det är ingen sandbox som SWG, utan en hundraprocentig themepark; Så inga player cities, bröllop, vaktmästar-professions osv.
Det har inte blivit klargjort än, men det verkar ganska uppenbart imo.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntraxXx:

Vad fick du 4 classer från? 8 är det. Såvida du inte syftar på att det är 4st "force user-classer"? BW valde i alla fall en era i SW-lore när det faktiskt fanns tusen(miljon?)tals Sith/Jedi som sprang omkring som nackade hönor, istället för att slänga ett lysrör till varje spelare i närheten under en tid då det fanns ca två av varje.
Och nej, det är ingen sandbox som SWG, utan en hundraprocentig themepark; Så inga player cities, bröllop, vaktmästar-professions osv.
Det har inte blivit klargjort än, men det verkar ganska uppenbart imo.

Så det är ett mmo som är precis som alla andra dvs. Men men vi får se hur det är i retail när det kommer!
Beta är inget jag ska anmäla mig till, föredrar att spela när det är färdigt så man inte går och irriterar sig på massa småsaker innan spelet släpps.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Så det är ett mmo som är precis som alla andra dvs. Men men vi får se hur det är i retail när det kommer!
Beta är inget jag ska anmäla mig till, föredrar att spela när det är fädrig så man inte går och irriterar sig på massa småsaker innan spelet släpps.

Precis. Fast mycket bättre. (Får vi hoppas)
Bioware satsar ju mycket på storyn, alla npc kommer ju ha egna röster osv.
Mycket du gör i questandet kommer ha en handling som påverkar dina framtida val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Mycket du gör i questandet kommer ha en handling som påverkar dina framtida val.

Undrar om det kommer gå att använda sig av sina sparfiler från Mass effect

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

Så det är ett mmo som är precis som alla andra dvs. Men men vi får se hur det är i retail när det kommer!
Beta är inget jag ska anmäla mig till, föredrar att spela när det är färdigt så man inte går och irriterar sig på massa småsaker innan spelet släpps.

Precis som alla andra? Säg ett mmo som är som Kotor. Kotor = Swtor, fast med multiplayer.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Känns som att detta kommer att bli Swg efter NGE, varenda jävel springer runt med en lightsaber.

har läst väldigt lite hitils för jag vill inte veta så mycket.. men 4 klasser? Skojar de eller?

Hur är det med crafting, kommer det ens att finnas?
Player citys antar jag att de inte kommer att ha med heller.

Även om det bara är 4 klasser per sida, så kommer companions att göra din karaktär mer unik iaf.

Companion Characters may act as your conscience, and try to influence your decisions. In turn, you will influence them, and change how they develop as the story progresses. Based on your choices, some Companions will become your closest friends, others may become your lovers, and a few may even become your enemies!

Tror 4 klasser blir precis lagom, andra spel som har tex 12 klasser har ju i grund o botten iaf bara 4 olika intiktningar, Tank, melee dps, ranged dps, healer. med olika namn på sina skills som gör samma sak med en annan animation. Jag ser mer fram emot companion delen än att få spela Bounty hunter. Yes im drawn to the dark side!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knaz:

Även om det bara är 4 klasser per sida, så kommer companions att göra din karaktär mer unik iaf.

Companion Characters may act as your conscience, and try to influence your decisions. In turn, you will influence them, and change how they develop as the story progresses. Based on your choices, some Companions will become your closest friends, others may become your lovers, and a few may even become your enemies!

Tror 4 klasser blir precis lagom, andra spel som har tex 12 klasser har ju i grund o botten iaf bara 4 olika intiktningar, Tank, melee dps, ranged dps, healer. med olika namn på sina skills som gör samma sak med en annan animation. Jag ser mer fram emot companion delen än att få spela Bounty hunter. Yes im drawn to the dark side!

Man skulle kunna säga att det är 8 klasser per sida då varje klass har ett 'träd' där du inriktar dig för nåt speciellt. Inte på samma sätt som i Wow t.ex.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Man skulle kunna säga att det är 8 klasser per sida då varje klass har ett 'träd' där du inriktar dig för nåt speciellt. Inte på samma sätt som i Wow t.ex.

Advanced Classes verkar väldigt likt WoW's talent trees enligt mig i alla fall. Som Druid eller Pala kan man ju t ex specca som alla inriktingar inom "treenigheten" (DPS, Tank och Healer). Fast som Rogue eller Warlock är man 100% DPS hur som helst.
Och såvitt jag förstått så är ju TOR's system samma grej, bara mer utbrett -- Ingen class är 100% DPS, utan kan välja mellan Tank/Healer också.

Smådetaljer?

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntraxXx:

Advanced Classes verkar väldigt likt WoW's talent trees enligt mig i alla fall. Som Druid eller Pala kan man ju t ex specca som alla inriktingar inom "treenigheten" (DPS, Tank och Healer). Fast som Rogue eller Warlock är man 100% DPS hur som helst.
Och såvitt jag förstått så är ju TOR's system samma grej, bara mer utbrett -- Ingen class är 100% DPS, utan kan välja mellan Tank/Healer också.

Smådetaljer?

Tycker det liknar Dark Age of Camelots mer, men det är kanske bara jag?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Tycker det liknar Dark Age of Camelots mer, men det är kanske bara jag?

Håller med. Du börjar som en klass, som sedan kan avancera till (i detta fall) 1 av 2 helt nya klasser.
Lineage 2 kör väll på samma sak tror jag.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntraxXx:

Star Wars ? The Old Republic ? First Beta Gameplay *Update » Video, Gameplay, Smuggler, Updates, Gamescom, *Update » Leakerz Blog

Star Wars The Old Republic ? Beta Screenshots * Videoupdate » Thanks, Update*, Forums, Links, Beta, Screenshots » Leakerz Blog

Då var läckorna här. Men det ser väl ändå ganska lovande ut? Fast det såg lite luddigt värre ut med "backrounds" -- Är det det som kommer att påverka vilken "ras" du är?

Jag kommer iaf lätt göra en fet Jedi, och strippa i senaten på Coruscant

Jag tror inte backround kommer påverka vilken ras du är. Det lär vara något du väljer efter du har valt klass under character creation. Eftersom det verkar som att vissa raser endast kommer finnas tillgängliga för vissa klasser och så vidare. Den som lever får se

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Jag tror inte backround kommer påverka vilken ras du är. Det lär vara något du väljer efter du har valt klass under character creation. Eftersom det verkar som att vissa raser endast kommer finnas tillgängliga för vissa klasser och så vidare. Den som lever får se

Vad sägs om att ras påverkar bakrund? Och restriktioner kan jag helt förstå, speciellt med Chiss lore-wise -- Praktiskt taget ingen fick ju nys om dem förrän nån gång efter Battle of Endor (?), så det verkar ju logiskt att dem kör som Imperial Agents.

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag att backgrounds är begränsade beroende på ras och kanske klass och att de styr din personliga story och olika scenarier du kan stöta på under din personliga story arc.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Nån som han tanka hem läckorna och vill lägga upp eller skicka?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Personligen tror jag att backgrounds är begränsade beroende på ras och kanske klass och att de styr din personliga story och olika scenarier du kan stöta på under din personliga story arc.

Kanske. Skulle dock inte klaga på om man fick en liten enkät på tio frågor eller så om vad din karaktär hade gjort.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundkula:

Heý! rockn'roll!

Permalänk

Hoppas på detta spel. En av de sakerna i spelet som kan göra att det sticker ut från resten av MMO-spelen är att utvecklarna satsar på mycket story och inlevelse.

Sen att det är Bioware som utvecklar spelet gör inte direkt att man tvekar på saken.