Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Spelet tar plats 3 tusen år innan filmerna

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet det

Men hur kommer det sig att Republic i filmerna använder sig av Empires skepp?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 PRO | 4x4 Vengeance 1600MHz LP | ASUS 7970 DirectCUII

O2+ODAC->Ultrasone PRO 900

Permalänk
Medlem

Någon annan än jag som brukar fastna i kön påväg in till servern? Har fastnat 3 gånger i rad nu när jag köat i kanske 40 minuter sen fastnar jag på plats 1,2,3 och måste restarta spelet och köa om.

Har även ett annat väldigt mysko problem. Nästan varje gång jag kryssar ner mitt swtor måste jag resetta brandväggen. Om jag inte gör detta så fastnar jag bara i en loadingscreen innan jag kommer in till serverlisten efter att jag loggat in. Om någon har någon aning om hur jag ska åtgärda någon av dessa problemen så skriv gärna. Tack!

Visa signatur

ASUS P8Z68-V/GEN3 Z68 S-1155 ATX, INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155, ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB, CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ, CORSAIR AX 750W Gold 80+ Modular, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 WHITE, WESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 750GB 7200RPM SATA/600 64MB, SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART, Windows 7 Home Premium 64-bit SWE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mellberg:

Jag vet det

Men hur kommer det sig att Republic i filmerna använder sig av Empires skepp?

för att republic blir empire. palpetine blir ju diktator över republic i episode 3 och döper om det till empire istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phobiiz:

just nu är det 30 pers på den planeten som jag är på, på min server. det känns som att man spelar mass effect fast spelet ligger på en server istället. Jag trodde att det här spelet är populärt, känns som man lika gärna kan sätta på xboxen å spela mass. Interfacet e så fruktansvärt dåligt ibland, man ser knappt vad man har för debuffs osv på sig och så kan man inte ens se hur mycket aggro man har på en mob när man spelar med en kompis t.ex. seriöst wtf

Beror kanske på hur mycket folk det är på servern och vilken level du är, är 21 och det är alltid 100+ med flera instancer igång på planeterna jag är på just nu, det är ofta kortare kö på servern.

Låter som du jämför WoW med SWTOR, tänk då på att wow var inte bättre än SWTOR när det kom, wow blev bra för att det gick att skapa addons vilket gjorde det spelbart, allt som är bra med wow har spelarna skapat. Men ett addon stöd skulle inte skada i SWTOR det heller.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Har varit max i armstech sedan lvl 30 och är 40 nu, har dock inte kollat på reverse engineering särskilt noga innan. Jag började göra några gröna lvl 45 canons som jag sedan reversade och lärde mig att göra blåa, tog kanske 5 försök. Håller nu på att försöka få dom till epic, är nog uppe i 20 kanoner snart och frågan är kan man göra epic till nästa "tier", dvs orange?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Har varit max i armstech sedan lvl 30 och är 40 nu, har dock inte kollat på reverse engineering särskilt noga innan. Jag började göra några gröna lvl 45 canons som jag sedan reversade och lärde mig att göra blåa, tog kanske 5 försök. Håller nu på att försöka få dom till epic, är nog uppe i 20 kanoner snart och frågan är kan man göra epic till nästa "tier", dvs orange?

Nej, som jag förstår det kan schematics på custom items (orange) bara fås genom drops eller genom missions i Underworld Trading (och kanske Investigation/Treasure Hunting?).

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Nej, som jag förstår det kan schematics på custom items (orange) bara fås genom drops eller genom missions i Underworld Trading (och kanske Investigation/Treasure Hunting?).

Okej, låter som det skulle kunna vara så. Har investigation också och har fått en del schematics där, får skicka ut mina companions mer flitigt i framtiden då

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Startade på ny gubbe igår och tycker att questandet är ganska tråkigt i swtor, långa travel times samt segt med dialoger hela tiden.

Däremot så älskade jag instancen ibörjan vid imperial fleet, the black nånting hette den. Så jag har lite frågor.

Om man inte gillar quests, kan man nöta sig till 50 genom bara instancer, typ som i WoW då?

När får jag min första mount? och hur mycket kostar den?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Startade på ny gubbe igår och tycker att questandet är ganska tråkigt i swtor, långa travel times samt segt med dialoger hela tiden.

Däremot så älskade jag instancen ibörjan vid imperial fleet, the black nånting hette den. Så jag har lite frågor.

Om man inte gillar quests, kan man nöta sig till 50 genom bara instancer, typ som i WoW då?

När får jag min första mount? och hur mycket kostar den?

Problemet med bara instanser är att du missar (förutom storyn) dina olika companions, i viss mån gear progression. Dessutom är operations/flashpoints/heroics dailies vilket gör att du bara kan köra dom en gång per dag. Men det går givetvis att göra så om du vill.

Mounten kom vid lvl 25 och kostar 40.000 plus 8.000 för skill och monut.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Solaris:

Svaret blir varför? Det finns inga skäl till att levela upp en karaktär på nytt när du har gjort det en gång. Du har redan sett "allt" en gång.

Alla åtta main classes (fyra per sida) har drastiskt olika main storyline, dessutom är det i princip helt åtskiljt med sekundära mellan Empire och Republic. Det ger mer replay value än jag sett i något MMO hittills, och ungefär åtta gånger mer så än exempelvis WoW.

Skrivet av Mellberg:

En sak jag undrar, hur kommer det sig att Empire i SWtOR har rymdskeppen som Republic använder sig av i film 2 och 3? Samt att Republic använder sig av skeppen som de endast har i 6an?

Har Empire på något sett vunnit kriget och under åren utvecklats till en republik eller finns det någon annan förklaring?

De använder i princip identiska designer som du ser i Knights of the Old Republic 1 och 2, och inte alls samma som i filmerna (bortsett från triangelformen på både Sith Empires och Galactic Empires skepp är de väldigt olika).

Skrivet av sQuille:

Startade på ny gubbe igår och tycker att questandet är ganska tråkigt i swtor, långa travel times samt segt med dialoger hela tiden.

Däremot så älskade jag instancen ibörjan vid imperial fleet, the black nånting hette den. Så jag har lite frågor.

Om man inte gillar quests, kan man nöta sig till 50 genom bara instancer, typ som i WoW då?

När får jag min första mount? och hur mycket kostar den?

1. Det är ett storyline driven MMORPG, inte ett sandboxspel typ WoW. Gillar man inte själva RP-delen av RPG är det inte ett spel värt att spela.

2. Ja, men du kommer att suga rätt hårt då du i princip varken får companions eller gear värt namnet. Dessutom måste du i princip grinda space combat, PVP och flashpoints konstant för att hålla samma takt som för en quester. Flashpoints kommer var fjärde level, men fyra levels i en flashpoint... tja, långt ifrån alla är ens långa nog att ge en halv level första gången man kör den.

3. Redan besvarat, men det är L25 för Rank 1 (90%) vilket kostar 40+8k, L40 för Rank 2 vilket kostar 210+40k, och L50 för Rank 3 vilket kostar typ en mille plus 80k. Spelets bästa speeders kostar 1,500,000 creds.

Skrivet av RawHead:

Problemet med bara instanser är att du missar (förutom storyn) dina olika companions, i viss mån gear progression. Dessutom är operations/flashpoints/heroics dailies vilket gör att du bara kan köra dom en gång per dag. Men det går givetvis att göra så om du vill.

De är inte dailies, det är bara bonusuppdraget (Emerging Conflicts I/II/III/IV/V för flashpoints) som är dagsbaserat. Du kan köra igenom samma flashpoint fem gånger i rad om du vill. Det är inte effektivt däremot, när man väl är ett par levels högre än flashpointen suger XP'n ganska hårt.

Likaså för space combat, vilket visserligen ger mindre xp men inte kräver en grupp och är enklare att vinna varje gång.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narien:

I väntan på att jag ska köpa spelet har jag suttit och läst lite om klasserna, lekt med talent tree osv, så en fråga till er som lirar, tycker ni inte att träden är för avlånga? (meaning: man måste ta i princip alla skills i ett trä för att nå toppen).

Jag vill t.ex välja en counselor seer som första char, men redan på andra "våningen" så finns där två talents som inte är speciellt attraktiva enligt mig, (+ självhealing och + aoe healing / dmg), På nästa våning är Valiance också rätt meningslös.

Så till er healers där ute, är aoe healen i toppen av trädet ett "must have" (och då även den relevanta nivå 2 talanten?)?

Jag tycker att träden faktiskt är väldigt fint byggda. De har inte gjort misstaget att stoppa dit "dåliga" talens i väntan på bättre, utan varje poäng känns viktig. Varje ny talent jag får möjlighet att välja känns som att den kommer att göra skillnad! Nu har jag dock endast spelat Jedi Knight (vad annars?) men gissar att utvecklarnas tänk har varit detsamma genom alla klasser.

Ang. Aoe healen kan jag inte säga mycket, annat än att när det börjar bli dags för en talent att "plockas" tycker jag mig se nyttan med den. Kan hända att healingen fått för lite kärlek?

Kan väl säga att det mesta i spelet känns putsat och utformat med tanke på att man skall ha skoj hela tiden man spelar.

Ex 1. om du dör har du möjligheten att spawna tillbaka där du dog, istf att göra en corpserun på 5 min (gissar att du förstår vad jag menar).

Ex 2. din companions kan farma craftingmats åt dig, så att den tid du behöver spendera med att samla blir mindre och tiden du craftar bli lite större. (Jo du lär nog ändock bli tvungen att ränna runt, men inte lika mycket).

Ex 3. "Lila" och "blå" items tidigt i spelet gör att man faktiskt får känslan av att vara "bra" väldigt fort och att man på något vis utvecklas mot att bli bättre inte att man utvecklas för att bli något överhuvudtaget.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

*snip*
De är inte dailies, det är bara bonusuppdraget (Emerging Conflicts I/II/III/IV/V för flashpoints) som är dagsbaserat. Du kan köra igenom samma flashpoint fem gånger i rad om du vill. Det är inte effektivt däremot, när man väl är ett par levels högre än flashpointen suger XP'n ganska hårt.

Likaså för space combat, vilket visserligen ger mindre xp men inte kräver en grupp och är enklare att vinna varje gång.

Du har rätt, jag tänkte nog rätt men skrev galet.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att ge SWTOR en chans även fast jag inte varit ett direkt fan av mmo's, och jag gillar det hittills
Skönt att ha nått och spela tills D3 kommer.

Någon som har några nybörjartips? Är på level 6 just nu, Bounty hunter, Imperial.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Bestämde mig för att ge SWTOR en chans även fast jag inte varit ett direkt fan av mmo's, och jag gillar det hittills
Skönt att ha nått och spela tills D3 kommer.

Någon som har några nybörjartips? Är på level 6 just nu, Bounty hunter, Imperial.

En pvp guide från en kompis som spelar BH merc "binda tracer missiles på allt, slå ansiktet mot tangentbordet om och om igen"

Skämt åt sido, lite sanning är det. Lirade hutball igår, 2 mercenaries som gjorde 600k resp 620k dmg under matchen, vi vann 6 - 0 med 1 min kvar. Tänk om dom faktiskt kunde spela.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Aktivera Area Loot och Right click Loot = Så slipper du springa fram och SHIFT-Högerklicka alla monster, istället högerklickar du på en och du lootar alla direkt.

Permalänk
Medlem

Jag har ladrig behövt SHIFT för att loota... Högerklick är väl default? Area loot däremot är mumma.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Ungefär hur stor area är det på area loot? Måste man kunna nå flera lik från en och samma punkt för den ska plocka det eller är det lite mer generöst?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Jag har ladrig behövt SHIFT för att loota... Högerklick är väl default? Area loot däremot är mumma.

Shift gör så att du inte behöver trycka på "loot all" knappen. Så bockar man i right click loot i preferences så får du den funktionen men slipper använda shift.

Skrivet av frillan125:

Ungefär hur stor area är det på area loot? Måste man kunna nå flera lik från en och samma punkt för den ska plocka det eller är det lite mer generöst?

Svårt att säga en gräns men det känns ganska generöst. Tror inte att du måste nå allt utan det går en bit utanför, men det har jag inte fakta belägg för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phobiiz:

just nu är det 30 pers på den planeten som jag är på, på min server. det känns som att man spelar mass effect fast spelet ligger på en server istället. Jag trodde att det här spelet är populärt, känns som man lika gärna kan sätta på xboxen å spela mass. Interfacet e så fruktansvärt dåligt ibland, man ser knappt vad man har för debuffs osv på sig och så kan man inte ens se hur mycket aggro man har på en mob när man spelar med en kompis t.ex. seriöst wtf

det här med att man kan se aggro, Det hade inte wow heller förrän wotlk.Som sagt spelet släpptes nyss och kommer antagligen att ha massa addons som kommer tillfredställa din GUI.

Det är fortfarande stor skillnad mellan en MMORPG och Mass effect.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Hur mycket aggro man har är ju en nybörjargrej de lade till i wow flera år efter launch. Finns inte i ett enda annat mmog så förvänta dig inte det här. Det är inte WOW. Förvänta er inte heller att ni kommer kunna ändra på UIt hur som helst. Sånt kräver nog stora ändringar från biowares sida för att stödja sånt.

Permalänk
Antielefant

Samtidigt ska det inte vara oändligt mycket folk i varje instans heller. Storylinjen upp till 50 är ju hur ovanlig och heroisk man är, känns lite överdrivet om man är 200 pers på Quesh (för övrigt den absolut minsta planeten i galaxen) och ska vara ovanlig.

Personligen gillar jag balansen, 70-100 pers per instance är helt ok och jag slipper se ett halvt gross ljussablar vina när jag tittar från närmaste kulle. Senare i spelet blir det annorlunda, självklart, iom att alla mer eller mindre landar spridda över Fleet, Corellia och Ilum när man är 50.

Aggro meters och aggro range indicators har inget med RPG att göra och är något jag hoppas aldrig kommer ens i närheten av det här spelet. De skapades enbart för lata WoW-spelare och har aldrig funnits i något annat vettigt MMO. Snacka om något som helt förstör inlevelsen och kravet på spelarkompetens.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Ungefär hur stor area är det på area loot? Måste man kunna nå flera lik från en och samma punkt för den ska plocka det eller är det lite mer generöst?

Du behöver inte vara så nära så du kan nudda dom. Vet inte exakt avstånd men jag gissar att man lootar alla dina lik som är upp till ca 20 meter ifrån dig. Jag gillar det starkt, fler MMO borde ta efter detta.

Angående hur många som är på en planet samtidigt så tycker jag det borde bero lite på planeten. Tattooine och Hoth borde till exempel kännas ödsliga där man inte stöter på en varelse på flera kilometer (förutom i bebygda områden förstås). Men det hade kanske inte varit så roligt om man tänker speldesignmässigt.

Coruscant borde däremot vara fullt med människor och andra varelser. Men jag inser såklart att det är prestandan (både på server och hos de olika klienterna) som sätter begränsningar på antalet samtidiga spelare inom samma område.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajmaj:

Aktivera Area Loot och Right click Loot = Så slipper du springa fram och SHIFT-Högerklicka alla monster, istället högerklickar du på en och du lootar alla direkt.

Det har jag gjort, riktigt skönt
Går dock ruskigt segt för mig att levla nu, 6 till 9 på flera timmar

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Aggro meters och aggro range indicators har inget med RPG att göra och är något jag hoppas aldrig kommer ens i närheten av det här spelet. De skapades enbart för lata WoW-spelare och har aldrig funnits i något annat vettigt MMO. Snacka om något som helt förstör inlevelsen och kravet på spelarkompetens.

Ja få fan att faktiskt veta när man ska dra av sin aggro minskare...

Aggro-mätare har skapats för att man ska kunna veta om man ligger nära gränsen så du kan kunna göra så mycket dps du kan.
Dessutom ser dom till att lata tanks faktiskt gör sitt jobb!

Och gud ja, Area Loot <3<3 Fy fan vad jag älskar det <3<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

3. Redan besvarat, men det är L25 för Rank 1 (90%) vilket kostar 40+8k, L40 för Rank 2 vilket kostar 210+40k, och L50 för Rank 3 vilket kostar typ en mille plus 80k. Spelets bästa speeders kostar 1,500,000 creds.

Du drog i lite hårt då på priserna.
L25 för Rank 1 (90%) kostar 40+8k
L40 för Rank 2 (100%) kostar 210+25k
L50 för Rank 3 (110%) koster 330+55k (har inte kollat upp denna i spelet än men vad jag läst mig till så ska detta stämma)

Sedan finns det som sagt "lite" dyrare mounts också man kan köpa, dock är det bara modellen/färgen som skiljer dom åt.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Du drog i lite hårt då på priserna.
L25 för Rank 1 (90%) kostar 40+8k
L40 för Rank 2 (100%) kostar 210+25k
L50 för Rank 3 (110%) koster 330+55k (har inte kollat upp denna i spelet än men vad jag läst mig till så ska detta stämma)

Sedan finns det som sagt "lite" dyrare mounts också man kan köpa, dock är det bara modellen/färgen som skiljer dom åt.

Har inte brytt mig om att köpa Rank 2 ens då jag inte tycker det är värt 210k (har fullt upp att slänga pengar på lila mods) så jag gick enbart på hörsägen.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

De dyrare speeders klarar av attacker bättre. Du blir inte dismountad lika lätt när mobsen skjuter på dig.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

Jahapp, kunde inte hålla mig längre. Sitter och läser och försöker desperat komma på vilken klass och crew skill jag skall välja medans klienten tankar. Den första jag tänkte testa är Jedi Guardian, men har någon tips på crew skills? Jag brukar gilla att pilla med crafting så gärna något som gagnar att man spenderar tid på det.
Tips på PVE-server med något trevligt svenskt gille, som accepterar gamlingar?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Tjodd:

Jahapp, kunde inte hålla mig längre. Sitter och läser och försöker desperat komma på vilken klass och crew skill jag skall välja medans klienten tankar. Den första jag tänkte testa är Jedi Guardian, men har någon tips på crew skills? Jag brukar gilla att pilla med crafting så gärna något som gagnar att man spenderar tid på det.
Tips på PVE-server med något trevligt svenskt gille, som accepterar gamlingar?

Cybertech eller Artificer, de är dina två huvudkällor för uppgraderingar.
Synthweaver, meh, man får uppgraderbara grejor från missions.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Cybertech eller Artificer, de är dina två huvudkällor för uppgraderingar.
Synthweaver, meh, man får uppgraderbara grejor från missions.

Fel.
Med hjälp av Synthweaving på 50 kan man crafta item ranking 140 epic tank gear vilket är i nivå med Rakata PvE set, och detta genom schematics som till och med går att köpa från vendor på Synth 400, sedan kan man också låsa upp både blå och epic tank gear på 50 med hjälp av reverse engineering i nivå med raid specs vilket gör Synthweaving en utav de bästa crew skillsen när det kommer till en Sith Juggernaut / Jedi Guardian.
Cybertech är dock helt och hållet onödigt och ger i princip noll när det gäller tanks.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2