Permalänk
Medlem

OCZ Nätagg ?

Tja, nu har jag bestämmt mig att jag ska uppgradera min dator med grafikkkort och nätagg. Just nu sitter Gigabyte 9600 GT och Ace 520 W i. Det kommer bytas ut till Gigabyte GTX 260+ ( eller ge förslag på annat ) och nätagg är inte bestämmt än. Jag kollade runt lite och hittade agget ja har länkat ( OCZ ) Men vad ja har hört så är fatal1ty produkter dåliga. Kompisar och personer har föreslagit Corsair, Coolermaster, Be Quiet, Fractal design. Jag tittade på fractal designs 650 w på Inet och det är rätt billigt, någon som vet kvalite och prestanda på deras agg ? Lägg en koment i tråden i så fall ! Och ge gärna tips om nätagg som klarar GTX 260 + och ska inte vara för dyrt

Här är länk
http://www.ecedata.se/PartDetail.aspx?q=p:2275797%3bc:36217%3...

/
Cer0n

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Hedersmedlem

Bumpning är ej tillåtet så du vet det.

Sen har jag lärt mig av erfarenhet att det mesta som det står Fatal1ty på är skit, iaf de saker jag testat däribland headset, möss etc. Inte säkert att det är så med nätaggen dock.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Antar att det inte är modulärt då det inte står i beskrivningen. Skit vet jag inte om jag vill kalla det, jag tycker det fungerar helt ok. Men som sagt, väsnas en hel del enligt min erfarenhet, och finns bättre alternativ så som Corsair etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Bumpning är ej tillåtet så du vet det.

Sen har jag lärt mig av erfarenhet att det mesta som det står Fatal1ty på är skit, iaf de saker jag testat däribland headset, möss etc. Inte säkert att det är så med nätaggen dock.

Jo men du kan inte jämföra äpplen mer päron, Fatal1ty headsetet är ifrån Creative och här är det Ocz som är på tapeten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Tja, jag har sökt men hittar inte det jag söker efter så gör en ny tråd.

Jag ska snart köpa nytt grafikkort och måste då ha nytt nätagg i samma vända. Funderar på att köra OCZ Fatal1ty 700W. Jag har aldrig köpt OCZ innan så ni som har gjort det, vill gärna höra era komentarer, bra och dåliga saker osv. Har hört att dom väsnas en del är det så ? Och undrar om det är modulärt ?

Här är länk
http://www.ecedata.se/PartDetail.aspx?q=p:2275797%3bc:36217%3...

/
Cer0n

http://www.hardwaresecrets.com/article/704/1
Här finns ett test på agget och det är ett bra nätagg för pengarna men det finns bättre.

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv på ett OCZ agg, 600w!

fungerar verkligen kanon, och det finns gott om sladdar för att koppla in diverse saker,

- Låter lite för mycket, satsa på Corsair!

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 890611
Jag sitter själv på ett OCZ agg, 600w!

fungerar verkligen kanon, och det finns gott om sladdar för att koppla in diverse saker,

- Låter lite för mycket, satsa på Corsair!

Det är skillnad på nästan alla Ocz's nätagg, vad har du för modell?

Permalänk
Medlem

Tack killar för svar, har fått tips om att köpa corsair 620 w det ska vara riktigt bra, får nog köra på deT

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Tack killar för svar, har fått tips om att köpa corsair 620 w det ska vara riktigt bra, får nog köra på deT

Jo ett Corsair är bättre.
Vad är det för dator som skall drivas?

Permalänk
Medlem

OCZ köpte väl upp PC Power & Cooling, och deras agg var bland marknadens bästa.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och 10G.

Permalänk
Medlem

Köp be quiet Dark Power Pro istället, bättre än så blir inte ett nätagg idag. De är helt tysta, genererar ingen värme och levererar kraft utan spikar i någon rail. De är värda vart enda öre. Grym kvalitet. Många kör Corsair pga priset (säg inget annat) men de är generellt väldigt varma och har en förmåga att klappa ihop om systemet ligger för nära den watt agget är satt för.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeyPakt
Köp be quiet Dark Power Pro istället, bättre än så blir inte ett nätagg idag. De är helt tysta, genererar ingen värme och levererar kraft utan spikar i någon rail. De är värda vart enda öre. Grym kvalitet. Många kör Corsair pga priset (säg inget annat) men de är generellt väldigt varma och har en förmåga att klappa ihop om systemet ligger för nära den watt agget är satt för.

Vad baserar du det på? Corsair 550W, som anses som lite sämre än de värre nätaggen från Corsair, får högre betyg än ett be Quiet Dark Power Pro hos JonnyGURU, och får beröm för att det håller sig svalt även under de värsta testerna. De flesta tester jag läst är dessutom överens om att Corsair-nätaggen oftast klarar av att leverera mer än de är specade för. Anledningen till att Corsair är så populära (jag äger själv ett) är inte bara att de är billiga, utan att de även presterar bra för sitt pris. be quiet är väl ganska bra, men också mycket dyrare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeyPakt
Köp be quiet Dark Power Pro istället, bättre än så blir inte ett nätagg idag. De är helt tysta, genererar ingen värme och levererar kraft utan spikar i någon rail. De är värda vart enda öre. Grym kvalitet. Många kör Corsair pga priset (säg inget annat) men de är generellt väldigt varma och har en förmåga att klappa ihop om systemet ligger för nära den watt agget är satt för.

Exakt...vad baserar du det på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Jo ett Corsair är bättre.
Vad är det för dator som skall drivas?

Min dator:

Intel Core 2 Duo 3.0 Ghz E8400
Asus P5QL-E
4 GB Corsair
Gigabyte 9600 GT ( Gigabyte GTX 260 kommer )
Cd/dvd brännare
Western 250 Gb Hårddisk
4 Fläktar
I ett antec three hundred.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeyPakt
Köp be quiet Dark Power Pro istället, bättre än så blir inte ett nätagg idag. De är helt tysta, genererar ingen värme och levererar kraft utan spikar i någon rail. De är värda vart enda öre. Grym kvalitet. Många kör Corsair pga priset (säg inget annat) men de är generellt väldigt varma och har en förmåga att klappa ihop om systemet ligger för nära den watt agget är satt för.

Okej, Det kostade dock lite mer men går det att driva gtx 260 och min dator ( se över ) Med be quiet 550 w eller corsair 620 w , någon som vet hur Fractal Designs Newton nätagg är ?

MVh/
Cer0n

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Min dator:

Intel Core 2 Duo 3.0 Ghz E8400
Asus P5QL-E
4 GB Corsair
Gigabyte 9600 GT ( Gigabyte GTX 260 kommer )
Cd/dvd brännare
Western 250 Gb Hårddisk
4 Fläktar
I ett antec three hundred.

Jaha men då klarar du dig på ett Corsair 520w som är billigt och bra.

Permalänk
Medlem

Corsair 450w klarar av gtx 260 tror även corsair 400w klarar det.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeyPakt
Köp be quiet Dark Power Pro istället, bättre än så blir inte ett nätagg idag. De är helt tysta, genererar ingen värme och levererar kraft utan spikar i någon rail. De är värda vart enda öre. Grym kvalitet. Många kör Corsair pga priset (säg inget annat) men de är generellt väldigt varma och har en förmåga att klappa ihop om systemet ligger för nära den watt agget är satt för.

Slut på vatten i pipan?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Slut på vatten i pipan?

"Slut på vatten i pipan"?

Va ?

Men är vet någon om fractal designs nätaggregat är bra ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
"Slut på vatten i pipan"?

Va ?

Men är vet någon om fractal designs nätaggregat är bra ?

Duger men dom är långt ifrån dom bästa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeyPakt
Köp be quiet Dark Power Pro istället, bättre än så blir inte ett nätagg idag. De är helt tysta, genererar ingen värme och levererar kraft utan spikar i någon rail. De är värda vart enda öre. Grym kvalitet. Många kör Corsair pga priset (säg inget annat) men de är generellt väldigt varma och har en förmåga att klappa ihop om systemet ligger för nära den watt agget är satt för.

Jadu, du verkar ju inte veta vad du snacka om i allafall, jag har ett 450Watts Corsair och sitter med en Q66a i 3.4Ghz, 4x1GB Dominator 1066MHz 5-5-5-15, 2x MSI R4830 OC, 1x250GB disk, 3x200GB diskar och lite mer och då kör jag Adapters till båda grafikkorten för att jag klnatade mig och tryckte ihop en hålet på PCI-e kontakten så säg inte att dom inte pallar, dessutom så blir mitt agg inte ens ljumet...

Så vad kommer din INFO ifrån? har du fått ett måndags ex och hatar alla deras produkter från och med nu eller?? herre gud!

Skaffa fakta innan du talar!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Jadu, du verkar ju inte veta vad du snacka om i allafall, jag har ett 450Watts Corsair och sitter med en Q66a i 3.4Ghz, 4x1GB Dominator 1066MHz 5-5-5-15, 2x MSI R4830 OC, 1x250GB disk, 3x200GB diskar och lite mer och då kör jag Adapters till båda grafikkorten för att jag klnatade mig och tryckte ihop en hålet på PCI-e kontakten så säg inte att dom inte pallar, dessutom så blir mitt agg inte ens ljumet...

Så vad kommer din INFO ifrån? har du fått ett måndags ex och hatar alla deras produkter från och med nu eller?? herre gud!

Skaffa fakta innan du talar!

Svara helst på min fråga, vill ha svar så snabbt så möjligt . !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Svara helst på min fråga, vill ha svar så snabbt så möjligt . !

Jag skulle köra på ett "Corsair" alla dagar i veckan, mitt vx450w har fått mycket att bita i men det har inte gett upp ännu, och det har till och med haft 2x8800GTX "SLI" att bita i, och det funkade då med!

Som svar på din fråga: Ett Corsair 620Watt, kommer utan några som helst problem att orka med din rigg, du kan lätt köpa ett till G-kort och köra SLI utan att det ska bli svårt för det!
Och: nja Fractal vet jag inte så mycket om, men dom kan ju inte vara sämre än ACE aggen...

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Jag skulle köra på ett "Corsair" alla dagar i veckan, mitt vx450w har fått mycket att bita i men det har inte gett upp ännu, och det har till och med haft 2x8800GTX "SLI" att bita i, och det funkade då med!

Som svar på din fråga: Ett Corsair 620Watt, kommer utan några som helst problem att orka med din rigg, du kan lätt köpa ett till G-kort och köra SLI utan att det ska bli svårt för det!
Och: nja Fractal vet jag inte så mycket om, men dom kan ju inte vara sämre än ACE aggen...

Okej, corsair ska ha kvalite har jag hört. Okej Men fractal är billigare. Någon som vet annars kör jag på Corsair 620 w. !

MVH

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n

När det gäller nätagg så ska man aldrig satsa på något billigt, då man får vad man betalar för, så att köpa ett billigt agg är inte att rekommendera ¨då det kan ta med sig väldigt mycket om det går sönder...

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
När det gäller nätagg så ska man aldrig satsa på något billigt, då man får vad man betalar för, så att köpa ett billigt agg är inte att rekommendera ¨då det kan ta med sig väldigt mycket om det går sönder...

MVH

Felet jag gjorde med det agget jag har nu ( ace 520 )
Jag har fortfarande frågan kvarstående : Någon som vet om fractal designs nätaggregat är bra ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Jag läste en tysk recension för ett tag sedan av Fractal Designs agg, och det fick beröm för att det var tyst, lämnade tämligen jämn spänning oavsett belastning, samt att det hade modulära kablar. Det är väl också tämligen billigt, så jag tror det kan vara ett alternativ! Är lite inne på det själv efter sommaren, men får se! Skulle gärna vilja se en svensk/engelsk recension innan jag bestämmer mig så jag vet att det inte är min tyska som lurar mig. Men det verkar vara riktigt bra nätagg för det priset, utan tvekan! Även om jag tror det kan vara värt att slå till på ett Corsair i vilket fall, för det kan jag lova att du inte blir besviken på!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Det finns flera andra tillverkare än Corsair som gör bra nätagg, men de håller nästan alltid samma pris eller högre än motsvarande Corsair-agg, så en mkt primitiv tumregel är att om ett nätagg är nämnvärt billigare än motsvarande Corsair-agg så är det dåligt

Permalänk

Kör på ett Corsair 620W, bra kvalité' och om du vill köra SLi i framtiden så kan du det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Felet jag gjorde med det agget jag har nu ( ace 520 )
Jag har fortfarande frågan kvarstående : Någon som vet om fractal designs nätaggregat är bra ?

Det du ska kolla på är om det är tyst, blir varmt och om det lämnar en jämn spänning oavsett belastning.

Men det finns ju en hel del agg på marknaden men som sagt, Fractal vet jag inte så mycket om, men Nja jag skulle inte ta det, men jag har ju heller aldrig provat dom så jag kan ju egentligen inte uttrycka mig om den saken...

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Det du ska kolla på är om det är tyst, blir varmt och om det lämnar en jämn spänning oavsett belastning.

Men det finns ju en hel del agg på marknaden men som sagt, Fractal vet jag inte så mycket om, men Nja jag skulle inte ta det, men jag har ju heller aldrig provat dom så jag kan ju egentligen inte uttrycka mig om den saken...

MVH

Okej, nej inte jag heller. Men fractal designs andra produkter är ju rätt bra ? Det står mellan corsair 620 w som är något dyrare än fractal design 550 / 650 w . Somsagt, vill ha info om fractal designs nätagg tack

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Duger men dom är långt ifrån dom bästa.

Duger är inget bra svar, är dom sämre eller bättre än corsair ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB