Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Jag gillar alla som sitter och pratar om att motverka "camping", men att uppehålla sig på en position en längre stund om det medför ett taktiskt övertag är givetvis helt önskvärt. Jag förstår inte vart felet ligger. Springer man runt och låtsas vara en soldat finns ju förutsättningen att du ska ha någorlunda koll på din omgivning även om en fiende inte står rakt framför dig.

Jag har antagligen fel, men i alla seriöst coola filmer med prickskyttar så flyttar man på sig efter varje skott, annars kommer fienden att hitta dig. På samma sätt är "camping" bara en taktik som fungerar i längden om man använder någon form av bugg på banan som hindrar andra från att döda dig när de vet vart du är.

Jag tror inte att syftet med 3D-spotting var att motverka camping. Jag tror att syftet var att förenkla spelet för konsoler. Personligen ser jag fram emot någon form av HC-läge där det inte finns någon spotting alls, så blir det som ett barnvänligt och snyggare ARMA 2.

Permalänk

jag tror alla ni som tänker spela bf3 med en dual core kan nog behöva uppdatera snart xD http://gamegpu.ru/plugins/content/jumultithumb/img.php?src=Li...

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Tycker lite synd om de som köpte MOH LE nu när man kan få precis samma early access + spelet för 380kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tirre182:

http://img41.imageshack.us/img41/660/bf3d.png

Tycker lite synd om de som köpte MOH LE nu när man kan få precis samma early access + spelet för 380kr.

380? Hos mig står det 499 :-

Visa signatur

Intel Core i5 2500K 4,3GHz l MSI P67A-GD65 l MSI 580GTX Twin Frozr II l
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE l Antec KÜHLER H2O 620 l
Corsair SSD Force 3 120GB l 1TB Western Digital Caviar Green l
Corsair HX850 80+ l Silverstone Fortress FT02B l

Permalänk
Medlem

48h?

1 vecka hade varit lågom.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

48 timmar.... fan vad gay

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Det som menas är att man får 48 timmars försprång på betan, eller vad är det ni klagar på?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Samsung G80SD / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av thallen:

380? Hos mig står det 499 :-

Köp med proxy eller be någon från USA köpa åt dig så äre 380kr för exakt samma saker + att du får spelet den 25:e och inte 28:e

Permalänk
Medlem

WTF??? Köpte jag ett jävla fucking skitspel för att få 48 timmars tidigare access????? Detta kallar jag luren-fucking-drejeri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så jävla förbannad.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

48 timmar? Det var väldigt snålt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Riktigt snålt med 48 timmar. Väntade mig 2 veckor.

Permalänk
Medlem

Dom har inte lurats dom har sagt tidigare än alla andra och 48 timmar är tidigare!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Dom har inte lurats dom har sagt tidigare än alla andra och 48 timmar är tidigare!

Jo men du fattar vad jag menar. Det är som en vit lögn. De säger att alla MOH LE/Tier-1 köpare kommer att få tidigare access till BF3 betan och då tror ju alla och tar det för givet att det är typ 1-3 veckor innan den öppna betan. Man tar det för givet för man tror att de kan inte vara så jävla manipulativa och idiotiska att de ger access 48 timmar före den öppna betan!

Såklart att de inte kan luras med ordets rätta mening men på sätt och vis lurar de ändå alla som köp LE/Tier-1. Därför är jag förbannad, för jag har tröttnat på sånt här "lurendrejeri"!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

HAHAHA! Fan va gött att jag inte köpte MoH!

Trodde lätt att det skulle vara 2 - 4 veckor tidigare, 48h gör mig inte det minsta avundsjuk

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Jo men du fattar vad jag menar. Det är som en vit lögn. De säger att alla MOH LE/Tier-1 köpare kommer att få tidigare access till BF3 betan och då tror ju alla och tar det för givet att det är typ 1-3 veckor innan den öppna betan. Man tar det för givet för man tror att de kan inte vara så jävla manipulativa och idiotiska att de ger access 48 timmar före den öppna betan!

Såklart att de inte kan luras med ordets rätta mening men på sätt och vis lurar de ändå alla som köp LE/Tier-1. Därför är jag förbannad, för jag har tröttnat på sånt här "lurendrejeri"!

Med andra ord så är det inte enligt dina/allas förväntingar.

Trodde själv att det skulle vara längre, men dice har ju inte gjort ngt fel.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Jo men du fattar vad jag menar. Det är som en vit lögn. De säger att alla MOH LE/Tier-1 köpare kommer att få tidigare access till BF3 betan och då tror ju alla och tar det för givet att det är typ 1-3 veckor innan den öppna betan. Man tar det för givet för man tror att de kan inte vara så jävla manipulativa och idiotiska att de ger access 48 timmar före den öppna betan!

Såklart att de inte kan luras med ordets rätta mening men på sätt och vis lurar de ändå alla som köp LE/Tier-1. Därför är jag förbannad, för jag har tröttnat på sånt här "lurendrejeri"!

Blir kanske inte direkt bättre att alla som förbeställer BF3 på origin får samma tidiga access till betan.......

Permalänk
Avstängd

Detta spel är dött 6 månader efter release precis som BF Bad Company 2.

Varför? Det är i princip samma spel.

Precis som Call of Duty spelen är väldigt lika varandra.

Dock har COD4 modtools och moddar och är lågt systemkrävande.

CODBO är högt systemkrävande och tog på dig ca 10 månader att få ut modtools.

Räkna iskallt med att BF3 kommer få samma behandling som BF Bad Company 2.
Dvs:
- Inga mod tools, dvs klanspel dör ut inom 6 månader, dvs BF3 är inte det nya BF klanspelet.

Men whatever

Folk är över hypade som 14isar

Have fun

Permalänk
Medlem

Faktiskt jävligt dåligt av dom...men så är det. Nu köpte jag MOH för att jag tyckte det verkade helt okej, spelade nån timme sen insåg jag att det var värdelöst...Enda trösten var just BF3 betan. Nu är det inte mycket till tröst

Men aja betalde 250pix för BF3 Limited så får väl nöja mig med den trösten

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Dt gäller att kolla upp det ordentligt innan man köper. Det gällde endast för personer som köpte/bokade innan release.

MOH singleplayer var dock roligare än bland annat Black Ops enligt mig. Inte lika snygg men bättre berättad.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av MX510.:

Detta spel är dött 6 månader efter release precis som BF Bad Company 2.

Varför? Det är i princip samma spel.

Precis som Call of Duty spelen är väldigt lika varandra.

Dock har COD4 modtools och moddar och är lågt systemkrävande.

CODBO är högt systemkrävande och tog på dig ca 10 månader att få ut modtools.

Räkna iskallt med att BF3 kommer få samma behandling som BF Bad Company 2.
Dvs:
- Inga mod tools, dvs klanspel dör ut inom 6 månader, dvs BF3 är inte det nya BF klanspelet.

Men whatever

Folk är över hypade som 14isar

Have fun

Testade att köra lite BC2 efter att kört alpha och är nu BC2 är "förstört" för mig... Det är stor skillnad på BC2 och BF3 alpha. Beta har inte ens kommit och många vet att spelet är dåligt. Gillar man inte FPS så gör man det, det är en smak sak.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Gillar att folk bedömer ett spel innan det ens nått beta. Själv tror jag stenhårt på BF3 efter ha spelat alphan.
Mycket som måste fixas, men jag litar på att Dice fixar till det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Gillar att folk bedömer ett spel innan det ens nått beta. Själv tror jag stenhårt på BF3 efter ha spelat alphan.
Mycket som måste fixas, men jag litar på att Dice fixar till det.

Hoppas bara det är bättre än BC2, gillade verkligen inte betan men dum som jag är lyssnade på polare å köpte skiten

Å dum som jag är nu så har jag köpt BF3

Permalänk
Medlem

zh1nt0 Daniel Matros
Origin pre-order linked to the closed beta is world wide

Så man behöver inte proxy'a för att få betan, men det reducerade priset är nog så lockande!

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tirre182:

Tycker lite synd om de som köpte MOH LE nu när man kan få precis samma early access + spelet för 380kr.

Åh nej jag har blivit blåst på 99 kr för MoH... Tur att jag slapp pizzan och ölen den dagen

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

Detta spel är dött 6 månader efter release precis som BF Bad Company 2.

Varför? Det är i princip samma spel.

Precis som Call of Duty spelen är väldigt lika varandra.

Dock har COD4 modtools och moddar och är lågt systemkrävande.

CODBO är högt systemkrävande och tog på dig ca 10 månader att få ut modtools.

Räkna iskallt med att BF3 kommer få samma behandling som BF Bad Company 2.
Dvs:
- Inga mod tools, dvs klanspel dör ut inom 6 månader, dvs BF3 är inte det nya BF klanspelet.

Men whatever

Folk är över hypade som 14isar

Have fun

Bara för att det inte är så stort på klansidan så är inte spelet dött. Tvärt om så är det många som fortfarande kör bc2. Klanspelandet står för en liten del av spelandet och det är dags att klanspelare fattar att de inte är hela världen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Nåja, 48h är ändå något iaf. Någon som vill köpa min MOH T1 för 99kr? så att jag kan köpa pizzan jag gick miste om? haha

Har det sagts/ryktats något om när Betan öppnar?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Bara för att det inte är så stort på klansidan så är inte spelet dött. Tvärt om så är det många som fortfarande kör bc2. Klanspelandet står för en liten del av spelandet och det är dags att klanspelare fattar att de inte är hela världen.

Om publiclirarna fattade att klanspelet är det roliga så skulle spelen hålla längre Inte klanspelarna som tror de är hela världen, det är klanspelarna som inte gillar publicspelet. Det blir fort tråkigt att inte veta vad alla gör osv osv. Vill man slölira, sure då funkar public men det blir otroligt frustrerande efter ett tag då folk inte gör som man tror dom ska göra...

Har aldrig hört någon säga att public är roligare än klanspel. Det är bara bökigare än public i dom flesta FPS-spel. Sen har konsollerna förstört väldigt mycket men det återstår att se hur BF3 blir, BC2 känns väldigt konsoll..

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaval:

Nåja, 48h är ändå något iaf. Någon som vill köpa min MOH T1 för 99kr? så att jag kan köpa pizzan jag gick miste om? haha

Har det sagts/ryktats något om när Betan öppnar?

Beta i September och release i Oktober har det väl sagts om jag inte minns helt fel?

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Faktiskt jävligt dåligt av dom...men så är det. Nu köpte jag MOH för att jag tyckte det verkade helt okej, spelade nån timme sen insåg jag att det var värdelöst...Enda trösten var just BF3 betan. Nu är det inte mycket till tröst

Men aja betalde 250pix för BF3 Limited så får väl nöja mig med den trösten

Var köpte du det för 250?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tirre182:

http://img41.imageshack.us/img41/660/bf3d.png

Tycker lite synd om de som köpte MOH LE nu när man kan få precis samma early access + spelet för 380kr.

Varför får man så mycket extra grejor på orgin? eller kan man få det igenom andra ställen med? Är förvirrad. Har helt tappat bort mig alla olika releaser som finns på nätet på bf 3. Finns på t.ex på g2play.net (om man nu får rätt version). får med allt utom just vissa specialvapen eller hart jag helt fel (dom verkar som dom ger ut halva sanningen på dice).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar