Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Eller, markera texten. Den är då kopierad. Högerklicka. Inklistrad. Pretty darn easy :).

Hoppas nu för allt i världen att jag inte är den enda som gör så .. ;).

Ja, det är smidigt, men kan vara irriterande om man har nått viktigt i urklipp, och sen råkar klicka med musen så att text blir markerad och därmed puttar ur min text ur urklipp. Jag föredrar markering+högerklick för kopiering, som det funkar i windows kommandofönster om man kör i quickedit mode.

Permalänk
Medlem

Du måste gjort nått fel, OpenGL ser alltid bättre ut än DirectX. De nya skuggorna som såg förjäkliga ut funkar inte i OpenGL nä, och ingen saknar dem.

Om du får sämmre prestanda än i Windows, se till att du inte SLI är igång det segar ner WoW, annars är det alltid bättre prestanda, laddningstiderna är snabbare i Linux än i windows är alltid först inne i battlegrounds osv. Fps:s är ungefär lika, men Linux har en liten fördel om man kör OpenGL.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aldric T
Eller, markera texten. Den är då kopierad. Högerklicka. Inklistrad. Pretty darn easy :).

Hoppas nu för allt i världen att jag inte är den enda som gör så .. ;).

För mig så är det ett tryck på scrollhjulet som funkar som du beskriver. Men det har väl att göra med hur musen blir igenkänd. Har en MX510.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Du måste gjort nått fel, OpenGL ser alltid bättre ut än DirectX. De nya skuggorna som såg förjäkliga ut funkar inte i OpenGL nä, och ingen saknar dem.

Om du får sämmre prestanda än i Windows, se till att du inte SLI är igång det segar ner WoW, annars är det alltid bättre prestanda, laddningstiderna är snabbare i Linux än i windows är alltid först inne i battlegrounds osv. Fps:s är ungefär lika, men Linux har en liten fördel om man kör OpenGL.

Förutom om man kör ATI, väl?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Du måste gjort nått fel, OpenGL ser alltid bättre ut än DirectX. De nya skuggorna som såg förjäkliga ut funkar inte i OpenGL nä, och ingen saknar dem.

Om man söker lite på Direct X vs Open GL i WoW så verkar väldigt många ha "gjort nått fel" eller så är det helt enkelt så att WoW oftast funkar bättre i DirectX. Att ingen saknar skuggorna i WoW låter som fanboy-snack om man nu kan vara OpenGL fanboy.

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alopex
Om man söker lite på Direct X vs Open GL i WoW så verkar väldigt många ha "gjort nått fel" eller så är det helt enkelt så att WoW oftast funkar bättre i DirectX. Att ingen saknar skuggorna i WoW låter som fanboy-snack om man nu kan vara OpenGL fanboy.

Såg inte att du har ett ATI kort, det förklarar saken. Och kanske nån gillar de nya fyrkantiga skuggorna, men ingen jag känner iallafall..

Jo det är sant är OpenGL fanboy, det har alltid varit överlägset i hastighet, det ger bättre optimerade spel för det mesta. Sen vem hatar inte att Microsoft försöker ta över spelmarknaden med deras DirectX. Det skapar extremt mycket problem för folk som vill ha ett val över vad de använder för OS.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Såg inte att du har ett ATI kort, det förklarar saken. Och kanske nån gillar de nya fyrkantiga skuggorna, men ingen jag känner iallafall..

Jo det är sant är OpenGL fanboy, det har alltid varit överlägset i hastighet, det ger bättre optimerade spel för det mesta. Sen vem hatar inte att Microsoft försöker ta över spelmarknaden med deras DirectX. Det skapar extremt mycket problem för folk som vill ha ett val över vad de använder för OS.

Scirocco: Så du tror att alla utvecklare som utvecklar för DirectX är mutade och tvingade att använda det? Om OpenGL hade vart så överlägset som du försöker få det att låta, hade inte fler använt det då tror du? Jag är inte jätteinsatt själv, men har läst sånt här förr, och ofta brukar nån med rätt mycket erfarenhet komma och säga sitt.

Permalänk
Medlem

Ubuntu är inte menad att vara en speldistro, och kommer aldrig att vara heller