Permalänk
Medlem
Skrivet av Cervatoz:

ska man köpa ratt så ska man köpa en rejäl^^' (säger inte att driving force gt är dålig men jag vill ha det där extra som logitechs g27 ratt ger.)

Dock så känns g25/g27 ganska plastiga för vad dem är, jag skulle snarare kika på en Fanatec.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Inaktiv

Jag har också spelat med Driving Force GT. Mycket bra ratt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Hmm, jag gillar sp delen i gt5, fast det är bara för att det finns Seasonal Events och att jag typ är tokigt inne på att få min Toyota Prius att gå runt Eiger Nordwand Track Short Track på en minut (just nu lyckas jag få den att gå runt på 1:15 endast.. )
Men jag gillar att man inte fastnar med en bil utan nästan tvingas att köra olika. Man slipper faktiskt då att man kör endast med X2010an eller 11an på varenda jävla race för den är relativt op.

Håller mer kring X2010, kör man den har det "spännande" försvunnet helt och hållet. Därför har jag aldrig använt X2010 för riktigt race, utan jag har valt bilar som är mer motsvarande de man möter. Förstår inte nyttan av X2010, är det bara för grinders att slippa anstränga sig?

Permalänk
Inaktiv

Jag tyckte X2010an var skitsvår att köra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Håller mer kring X2010, kör man den har det "spännande" försvunnet helt och hållet. Därför har jag aldrig använt X2010 för riktigt race, utan jag har valt bilar som är mer motsvarande de man möter. Förstår inte nyttan av X2010, är det bara för grinders att slippa anstränga sig?

Har du testat Vettel Challenge där man kan vinna en x2010? Två varv runt nürburgring GP på typ 2 minuter, utan tvekan svårast i hela spelet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hur får man upp bilder man tagit på sina bilar på nätet?

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Jag tyckte X2010an var skitsvår att köra

Jag skulle säga tvärtom att den snarare är den lättaste att köra i förhållande till hastigheten. Den har grym väghållning, grymma bromsar och framförallt grym acceleration och toppfart. Det är sällan som man kör av banan pga. att man spunnit ur pga. för mycket gas. Men visst blir den svårkörd om du pressar den fullt ut.

Jag kör däremot med ratt.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Hur får man upp bilder man tagit på sina bilar på nätet?

Spara dem till xmb, kopiera där över till en sticka och gör det från datorn?

Annars går det att få tag i dem (har jag för mig) på https://eu.gran-turismo.com/se/gt5/signin/ fast jag kan inte konfirmera det då "PlayStation ® Network är inte tillgängligt på grund av underhåll."
Om du såklart väljer att publisha dem på din online "home" .

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Har du testat Vettel Challenge där man kan vinna en x2010? Två varv runt nürburgring GP på typ 2 minuter, utan tvekan svårast i hela spelet.

Jag har testat det och då är mycket svåra. Den är inte rolig att köra, det som känns som något arkad NFS med övernaturliga köregenskaper (med dagens förutsättningar).

Min åsikt var snarare all annan race där det inte finns begränsningar (vilket är många i de högre nivåerna) där X2010 gör åttor kring alla bilar utan problem.

Permalänk
Medlem

Gjorde en video på de senaste seasonal eventsen

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför dom envisas med att skriva att man får 110% bonus när det är 10% irriterar mig på detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Fattar inte varför dom envisas med att skriva att man får 110% bonus när det är 10% irriterar mig på detta!
http://i66.photobucket.com/albums/h276/krrjon/PS3/2012_1_21_2...

Bonus står det inte ju, det står ju att du får 110% av prispengarna? d.v.s. 10 % mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Bonus står det inte ju, det står ju att du får 110% av prispengarna? d.v.s. 10 % mer.

Fattar fortfarande inte? 110% upp från 185600 får inte jag till 204160.

Jag förstår det som att prispengarna ska ökas med 110%, "pil upp" 110% man ökar något med 110%. Om jag har 10:- å ökar det med 110% får jag då 11:-, jag måste vara väldigt dålig på matte men om jag lägger till 110% på 10:- får jag det till 21:- men man är väl dum antar jag..........

Om dom menar 10% mer varför inte bara skriva det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Fattar fortfarande inte? 110% upp från 185600 får inte jag till 204160.

Jag förstår det som att prispengarna ska ökas med 110%, "pil upp" 110% man ökar något med 110%. Om jag har 10:- å ökar det med 110% får jag då 11:-, jag måste vara väldigt dålig på matte men om jag lägger till 110% på 10:- får jag det till 21:- men man är väl dum antar jag..........

Om dom menar 10% mer varför inte bara skriva det då?

du har 100 % pengar och får 110% pengar typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon141556:

Någon som har en Volvo 240 att byta?

Kan tänka mig att byta mot en peugot 205 gti om du har : )

Permalänk
Skrivet av Gleich:

Kan tänka mig att byta mot en peugot 205 gti om du har : )

Omöjligt alltså då det inte finns en GTI-modell utan en T16 modell och en rallymodell bägge med 4hjulsdrift och mittmonterad motor. Har en 205 gti irl och den har framhjulsdrift och 122 hk

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Fattar fortfarande inte? 110% upp från 185600 får inte jag till 204160.

Jag förstår det som att prispengarna ska ökas med 110%, "pil upp" 110% man ökar något med 110%. Om jag har 10:- å ökar det med 110% får jag då 11:-, jag måste vara väldigt dålig på matte men om jag lägger till 110% på 10:- får jag det till 21:- men man är väl dum antar jag..........

Om dom menar 10% mer varför inte bara skriva det då?

Procenten menar inte ökningsfaktorn, utan visar summan du vinner. Normalt får du 100% utbetalning, men beroende på hur många dagar du varit online får du från 110% till 200% utbetalning.

1000 kr * 110% är på din miniräknare 1000*1,1 = 1100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Omöjligt alltså då det inte finns en GTI-modell utan en T16 modell och en rallymodell bägge med 4hjulsdrift och mittmonterad motor. Har en 205 gti irl och den har framhjulsdrift och 122 hk

Haha, vilken dröm! Om någon har en Peugot 205 s16/Turbo så byter jag gärna! Har Volvos, audis, gammla bmws och typ allt.

Permalänk
Medlem

Hur ofta byts online dealer collection? Vill gärna ha Audi R8 Playstation team.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Procenten menar inte ökningsfaktorn, utan visar summan du vinner. Normalt får du 100% utbetalning, men beroende på hur många dagar du varit online får du från 110% till 200% utbetalning.

1000 kr * 110% är på din miniräknare 1000*1,1 = 1100.

Jag förstår hur du menar men jag anser att den lilla pilen är 110% upp från en viss summa som i detta fallet var 185600 å det blir inte en ökning på bara 10%

Sen 1000*110% är inte 1000*1.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Hur ofta byts online dealer collection? Vill gärna ha Audi R8 Playstation team.

Nästan varje gång det kommer nya Seasonal Events, drygt varje månad.

Att ha koll på gtplanet.net kan hjälpa till med att få de senaste gt nyheterna direkt!:D

Skrivet av krrjon:

Jag förstår hur du menar men jag anser att den lilla pilen är 110% upp från en viss summa som i detta fallet var 185600 å det blir inte en ökning på bara 10%

Sen 1000*110% är inte 1000*1.1

Vad bubblar du nu om!
Klart 1000*110% = 1000*1.1! Öppna Excel(eller OOo calc) och kontrollräkna!
(För 100% är 1.1 i decimal lika mycket som 50% är 0.5 i decimal..)

Verkar som om matten undgår svenskar i dagens läge.

Sluta anse och börja uppfatta!

Permalänk

Jag har väl kört GT5 uppåt 1200 timmar och jag har inte tröttnat än.

För att göra det mer realistiskt, så köpte jag ett playseat och monterade dit ett Thrustmaster T 500 RS. Det är en otroligt stor skillnad sitta i den låga racing-stolen och mest styra med gasen och växlarna. Mot att bara använda handkontrollen.

Det jag ska börja med nu, är att laborera med dom bästa hjul inställningar, på dom mest använda bilarna. Dessutom så måste man säkert också anpassa inställningarna, till vilken bana man ska köra på.

Jag är uppe i 911 bilar och har 10 mille i plonkan, sen har jag köpt alla 3 DLC paket. Smakar det, så kostar det.

GT5 Fan-Boy

http://www.playseat.com/shop/eu/se/catalog/product/gallery/id...

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ali3nPredator:

Jag har väl kört GT5 uppåt 1200 timmar och jag har inte tröttnat än.

För att göra det mer realistiskt, så köpte jag ett playseat och monterade dit ett Thrustmaster T 500 RS. Det är en otroligt stor skillnad sitta i den låga racing-stolen och mest styra med gasen och växlarna. Mot att bara använda handkontrollen.

http://www.playseat.com/shop/media/catalog/product/cache/1/im...

Det jag ska börja med nu, är att laborera med dom bästa hjul inställningar, på dom mest använda bilarna. Dessutom så måste man säkert också anpassa inställningarna, till vilken bana man ska köra på.

Jag är uppe i 911 bilar och har 10 mille i plonkan, sen har jag köpt alla 3 DLC paket. Smakar det, så kostar det.

GT5 Fan-Boy

http://www.playseat.com/shop/eu/se/catalog/product/gallery/id...

/AP

Får man bilarna i garaget eller får man bara chansen att köpa dom av DLC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Får man bilarna i garaget eller får man bara chansen att köpa dom av DLC?

Man får bilarna. Och kan köpa fler i NCD om man vill.

Permalänk

Hej killar och tjejer är sugen på att spela online på gt5 men har inte någon att spela med och det vill jag ändra på så ni får absolut adda mitt psn som är x_QuiZ jag kör med en g27 och är väll medel antar jag

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på en wheel stand pro men sen ska man ju få plats att förvara den i rummet också

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Funderar på att köpa mig ett Playseat, men undrar vilken av versionerna som är bäst. Finns ju Playseat Evolution och Playseat GT. På GT varianten sitter ju rattfästet fast i stolen och på Evolution så sitter det i golvet framför stolen som är justerbart. Någon som vet om det är justerbart på GT varianten?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Hej killar och tjejer är sugen på att spela online på gt5 men har inte någon att spela med och det vill jag ändra på så ni får absolut adda mitt psn som är x_QuiZ jag kör med en g27 och är väll medel antar jag

Lirar du ofta GT5? Kör också med G27. Är ju riktigt roligt att drifta tsm när man har ratt

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Almost_Me:

Lirar du ofta GT5? Kör också med G27. Är ju riktigt roligt att drifta tsm när man har ratt

Tjenare, lirar inte så mycket GT5 just nu då det är jobbigt att ta bort och sätta dit ratten efter varje gång man använder den. spelar med en G27 just nu

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk

Då har man beställt en Thrustmaster T500RS + TH8RS växelspak ska bli kul o se hur den presterar jämfört med G27an.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB