Warhammer Online - spelar du?

Permalänk
Moderator
Testpilot

Warhammer Online - spelar du?

Hej.

Har precis nappat på erbjudandet med 10-dagars trial account på Warhammer Online, och jag måste säga att jag tycker det är riktigt roligt.

Nu undrar jag hur många det är som lirar detta spelet här inne? Hade gärna velat få lite lotsning så att jag vet vad man ska satsa på etc.

Kanske finns något guild som är beredda att ta hand om en adept?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Är det bra alltså? Jag funderar på att börja. La av med wow för ett tag sedan och behöver något att fördriva tiden med lite då och då

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Är det bra alltså? Jag funderar på att börja. La av med wow för ett tag sedan och behöver något att fördriva tiden med lite då och då

Riktigt schysst, sen har det väldigt likt WoW fast det har public quests och lite sådant som är kul.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

tror att det e många som har hoppat av WAR och gått över till Aion mm, mycket pga laggen mm, tex jag spelar med en ca 40 pers i aion som hoppa av WAR pga laggen.

Edit: såg att jag hade skrivit skit skumt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
ca 40 pers som hoppa av WAR pga laggen i aion

Jag sålde min volvo för att saab var en dålig bil :S

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Från 60 servrar eller så återstår nu 5-6 servrar.

Jag spelade mycket förut men inte ens efter senaste patchen är spelet bra.

Problemen är många. Varje patch, inklusive den senaste, har löst några buggar och introducerat flera nya buggar. Spelet är ruggigt buggigt. Många av dina färdigheter/ taktiker är buggade etc.
Spelet är helt öppet för fuskare.
Serverlagg stoppar stora slag, och det är alltid en viss mängd server lag vilket gör vissa saker rätt irriterande. Om det blir ett stort slag så kan allt skita sig så du inte får någon action point regeneringen eller något, totalt värdelöst fortfarande. De tog till och med bort fort i sneaste patchen för att minska serverlagg problemen. Inget framsteg med andra ord.
Balansen mellan de två sidorna är ofta dålig, dels pga antal spelare per sida och dels för att klasserna är mycket ojämna fortfarande.
T4 är ruggigt tråkigt. Det är ju bra... att slutdelen av spelet är så enormt dåligt konstruerad. De flesta anser att lvl 1-20 el 1-30 är den roliga biten och att spelet därefter blir värdelöst.

80-90% av antalet spelare gissar många på har slutat spela spelet.

Mythic tar bort eller editerar poster på det officiella forumet om de innehåller information de inte vill skall spridas.

Så jag rekomenderar inte spelet. Dock är det med rätt klasser (ej buggade) ett roligt spel för lvl 1-30, därför så många gjort så många alts.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Från 60 servrar eller så återstår nu 5-6 servrar.

Jag spelade mycket förut men inte ens efter senaste patchen är spelet bra.

Problemen är många. Varje patch, inklusive den senaste, har löst några buggar och introducerat flera nya buggar. Spelet är ruggigt buggigt. Många av dina färdigheter/ taktiker är buggade etc.
Spelet är helt öppet för fuskare.
Serverlagg stoppar stora slag, och det är alltid en viss mängd server lag vilket gör vissa saker rätt irriterande. Om det blir ett stort slag så kan allt skita sig så du inte får någon action point regeneringen eller något, totalt värdelöst fortfarande. De tog till och med bort fort i sneaste patchen för att minska serverlagg problemen. Inget framsteg med andra ord.
Balansen mellan de två sidorna är ofta dålig, dels pga antal spelare per sida och dels för att klasserna är mycket ojämna fortfarande.
T4 är ruggigt tråkigt. Det är ju bra... att slutdelen av spelet är så enormt dåligt konstruerad. De flesta anser att lvl 1-20 el 1-30 är den roliga biten och att spelet därefter blir värdelöst.

80-90% av antalet spelare gissar många på har slutat spela spelet.

Mythic tar bort eller editerar poster på det officiella forumet om de innehåller information de inte vill skall spridas.

Så jag rekomenderar inte spelet. Dock är det med rätt klasser (ej buggade) ett roligt spel för lvl 1-30, därför så många gjort så många alts.

Ok, låter inte alls bra. Har läst en del av de kommentarer om just det du tar upp nu så det låter mer och mer som om man ska skita i detta spelet.

Synd, för det har ju verkligen potential, inte alls lika gäspaframkallande som WoW är, har aldrig orkat ta mig igenom den enorma transportsträckan som det innebär till level 60/70/80.

Ska väl lira tills trialen är över sen får vi se om jag också tröttnar. Serverlagget har jag lagt märke till kan jag meddela.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Synd, för det har ju verkligen potential, inte alls lika gäspaframkallande som WoW är, har aldrig orkat ta mig igenom den enorma transportsträckan som det innebär till level 60/70/80.

Sträckan i War är längre än i WoW. 1-70 i WoW är lika lång som 1-30 i War
10 Första levels i War tar inte lång tid men efter det segar det ner rätt fort. Finns det inga minigames uppe tar det lång tid att questa.

Men å andra sidan får du uppleva en fantastik värld och lore i Warhammer som WoW aldrig kommer få. Du kommer även aldrig uppleva bättre PVP än Warhammer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, låter inte alls bra. Har läst en del av de kommentarer om just det du tar upp nu så det låter mer och mer som om man ska skita i detta spelet.

Ska väl lira tills trialen är över sen får vi se om jag också tröttnar. Serverlagget har jag lagt märke till kan jag meddela.

Jo jag instämmer, riktigt synd, fanns många riktigt bra koncept. Var grymt roligt lvl 1-30, har aldrig haft så roligt i något mmo. Men sen total dog allt intresse och vilja samt mythics dåliga stil och låga kompetens gjorde spelet total ointressant.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo jag instämmer, riktigt synd, fanns många riktigt bra koncept. Var grymt roligt lvl 1-30, har aldrig haft så roligt i något mmo. Men sen total dog allt intresse och vilja samt mythics dåliga stil och låga kompetens gjorde spelet total ointressant.

Dom gjorde DaoC. Det var ett jävligt framgångsrikt MMO. Är nog bara NCSoft som har mer erfarenhet.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Testpilot

Verkar som om det helt enkelt blev för stort, för snabbt. De hänge inte med helt enkelt. Dessutom så har WoW satt en standard, alla barnsjukdomar och problem som det hade har folk glömt och förlåtit vid det här laget, därför tror jag att ett spel som WAR måste vara i princip perfekt från start för det jämförs hela tiden med WoW.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Dom gjorde DaoC. Det var ett jävligt framgångsrikt MMO. Är nog bara NCSoft som har mer erfarenhet.

DaoC var dock riktigt dåligt riktigt länge innan det blev hyfsat. Men jo mythic har en hel del erfarenhet så jag hade förväntat mig betydligt bättre av deras product warhammer online.

Citat:

Verkar som om det helt enkelt blev för stort, för snabbt. De hänge inte med helt enkelt. Dessutom så har WoW satt en standard, alla barnsjukdomar och problem som det hade har folk glömt och förlåtit vid det här laget, därför tror jag att ett spel som WAR måste vara i princip perfekt från start för det jämförs hela tiden med WoW.

Å andra sidan har Funcom med AoC fixat sitt lir så det är riktigt bra. Inte min stil men det är riktigt bra på vad de ämnade med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nja, visst, mängder slutade de första månaderna pga. väldigt buggig motor, före jul förra året så led spelet svårt av slumpmässiga CTDs, dålig prestanda och saker som att servrarna helt enkelt inte klarade av att hantera endgame content som fort-strider (där i princip alla online rusade till fortet för att attakera eller försvara när de blev sårbara, med näst intill garanterad serverkrash som följd). Men även efter jul var det fortfarande väldigt många som höll sig kvar i spelet, som såg potentialen och kände att bara man väntar ut barnsjukdommarna så kommer WAR att bli ett grymt bra spel. Hade bara devsen skött sina kort rätt vid den tidpunkten så hade förmodligen WAR vid det här laget vart ett friskt, växande MMO med ett rätt stort antal spelare.

Tyvärr gjorde de inte det, runt feb/mars kom 1.2 ut, den sämsta patchen jag någonsin gått live i ett MMO. Den var överfylld med buggar skrattretande dålig balans av klass-nerfs/buffs, de bästa destro klasserna nerfades rätt ner i backen samtidigt som den förvandlade BWs till flammande halvgudar som med rain of fire förvandlade allt motstånd till förvridna kolbitar. BWs är, och förhoppningsvis, förblir den mest obalanserade klassen jag sett i ett MMO, efter 1 månad av 1.2 så hade i runda slängar 30% av de jag brukade spela med endera helt slutat spela eller rerollat BW själva på någon annan server, dominansen från BWs var helt enkelt total. Att sen order dessutom hade bättre supportklasser (tanks, healers), gjorde att order fick alla ässen på sin hand, och trots upprepade nerfs har order än i dag de bästa klasserna. I ett spel med bara två sidor är det uppenbart att det inte är hälsosamt att ena sidan totalt dominerar den andra under en längre tidsperiod, och att Mythic knappt gjorde något för att förbättra situationen är en väldigt stor anledning till att spelet näst intill dött vid det här laget.

Efter 1.2 följde patch efter patch som för det mesta var 2 steg fram 3 steg bak, och visserligen så introducerade de ofta bra och nödvändiga saker varje patch, men samtidigt också massor av helt ogenomtänkta saker och tonvis med buggar. Balansen mellan sidorna fortsatte vara ett stort skämt, det blev mer och mer uppenbart att endera favoritviserade devsen helt enkelt order, eller så var de så grovt inkompententa att de inte förstod sig på ens det mest grundläggande i sitt eget spel.

Såhär i efterhand känns det som att 1.2 och efterspelet till stor del var ett resultat av att EA någon månad innan 1.2 sparkade en stor del av utvecklarna, från bl.a. QA som har till uppgift att fånga buggar etc innan de går live, något som det var helt uppenbart att ingen gjorde - varje patch introducerade i princip lika många buggar den fixade, ofta även gamla tidigare fixade buggar kom tillbaka. Generellt räknade man inte med att kunna spela fullt ut 1-2 veckor efter varje patch, för alltid var det någonting som hade gått sönder i patchen, endera hade någon bugg förvandlat någon (order) klass till odödlig ostoppbar mördarmaskin, eller så hade patchen buggat ur instanserna och boss-scripten så att wards och/eller taktiker inte funkade som de skulle.

Det sorgliga är att potentialen fortfarande finns där, WAR är sprängfyllt med innovativa idéer och smarta designval, om man bara hade fortsatt polera och finslipa så hade man vid det här laget haft en riktig diamant till spel. Därför är det rätt sorgligt när man läser att EA nu kickar ännu fler, det ryktas om att hela 40% av Mythic kickas, och av dem kommer större delen av de delar som skött utvecklingen av ny content. Det är med andra ord stor chans att WAR efter det här går in i maintanance-mode, med endast tillräckligt mycket staff för att se till att servrar fortsätter rulla, och att vi därför inte kommer att få se någon återupprustning i stil med den AoC gjort.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish
Nja, visst, mängder slutade de första månaderna pga. väldigt buggig motor, före jul förra året så led spelet svårt av slumpmässiga CTDs, dålig prestanda och saker som att servrarna helt enkelt inte klarade av att hantera endgame content som fort-strider (där i princip alla online rusade till fortet för att attakera eller försvara när de blev sårbara, med näst intill garanterad serverkrash som följd). Men även efter jul var det fortfarande väldigt många som höll sig kvar i spelet, som såg potentialen och kände att bara man väntar ut barnsjukdommarna så kommer WAR att bli ett grymt bra spel. Hade bara devsen skött sina kort rätt vid den tidpunkten så hade förmodligen WAR vid det här laget vart ett friskt, växande MMO med ett rätt stort antal spelare.

Tyvärr gjorde de inte det, runt feb/mars kom 1.2 ut, den sämsta patchen jag någonsin gått live i ett MMO. Den var överfylld med buggar skrattretande dålig balans av klass-nerfs/buffs, de bästa destro klasserna nerfades rätt ner i backen samtidigt som den förvandlade BWs till flammande halvgudar som med rain of fire förvandlade allt motstånd till förvridna kolbitar. BWs är, och förhoppningsvis, förblir den mest obalanserade klassen jag sett i ett MMO, efter 1 månad av 1.2 så hade i runda slängar 30% av de jag brukade spela med endera helt slutat spela eller rerollat BW själva på någon annan server, dominansen från BWs var helt enkelt total. Att sen order dessutom hade bättre supportklasser (tanks, healers), gjorde att order fick alla ässen på sin hand, och trots upprepade nerfs har order än i dag de bästa klasserna. I ett spel med bara två sidor är det uppenbart att det inte är hälsosamt att ena sidan totalt dominerar den andra under en längre tidsperiod, och att Mythic knappt gjorde något för att förbättra situationen är en väldigt stor anledning till att spelet näst intill dött vid det här laget.

Efter 1.2 följde patch efter patch som för det mesta var 2 steg fram 3 steg bak, och visserligen så introducerade de ofta bra och nödvändiga saker varje patch, men samtidigt också massor av helt ogenomtänkta saker och tonvis med buggar. Balansen mellan sidorna fortsatte vara ett stort skämt, det blev mer och mer uppenbart att endera favoritviserade devsen helt enkelt order, eller så var de så grovt inkompententa att de inte förstod sig på ens det mest grundläggande i sitt eget spel.

Såhär i efterhand känns det som att 1.2 och efterspelet till stor del var ett resultat av att EA någon månad innan 1.2 sparkade en stor del av utvecklarna, från bl.a. QA som har till uppgift att fånga buggar etc innan de går live, något som det var helt uppenbart att ingen gjorde - varje patch introducerade i princip lika många buggar den fixade, ofta även gamla tidigare fixade buggar kom tillbaka. Generellt räknade man inte med att kunna spela fullt ut 1-2 veckor efter varje patch, för alltid var det någonting som hade gått sönder i patchen, endera hade någon bugg förvandlat någon (order) klass till odödlig ostoppbar mördarmaskin, eller så hade patchen buggat ur instanserna och boss-scripten så att wards och/eller taktiker inte funkade som de skulle.

Det sorgliga är att potentialen fortfarande finns där, WAR är sprängfyllt med innovativa idéer och smarta designval, om man bara hade fortsatt polera och finslipa så hade man vid det här laget haft en riktig diamant till spel. Därför är det rätt sorgligt när man läser att EA nu kickar ännu fler, det ryktas om att hela 40% av Mythic kickas, och av dem kommer större delen av de delar som skött utvecklingen av ny content. Det är med andra ord stor chans att WAR efter det här går in i maintanance-mode, med endast tillräckligt mycket staff för att se till att servrar fortsätter rulla, och att vi därför inte kommer att få se någon återupprustning i stil med den AoC gjort.

Vilken domdedagsprofetia. Jag ska faktiskt testa AoC också så får vi se vilket jag föredrar sen. Håller tummarna att Mythic får ordning på WAR så småningom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Å andra sidan har Funcom med AoC fixat sitt lir så det är riktigt bra. Inte min stil men det är riktigt bra på vad de ämnade med det.

Du skämtar? Spelet skulle erbjuda "epic siege battles" men suger förbannat mycket i PVP och det enda deras "aktiva" combosystem duger till är PVE.

Jag kommer ge AoC en till chans men just nu tycker dom flesta spelarna att allt bara är en enda gröt. Se bara på alla PVP videos, inget annat än respad camping och murder point leeching.

EDIT: Såg att jag fick erbjudande av AoC att spela spelet gratis och köper jag lång subscription får jag gratis expansion osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken domdedagsprofetia. Jag ska faktiskt testa AoC också så får vi se vilket jag föredrar sen. Håller tummarna att Mythic får ordning på WAR så småningom.

Jag låter lite allvarligare än vad jag är, jag tar inte WAR på blodigt allvar eller som något personligt, som det kanske låter på min post
Men det är faktiskt svårt att vara possitiv när man sett hur WAR har utvecklats under året. Det är egentligen bara nu med 1.3.2 som spelet börjar gå i rätt riktning igen sen 1.2, och med nedskärningarna verkar det vara på tok för sent. Jag hoppas också att Mythic får ordning på WAR, men det känns mindre och mindre troligt. Har lagt ner WAR nu och testar Aion, får se hur det går men vid lvl 44 börjar det lukta väldigt mycket koreansk grind utan speciellt mycket till innehåll, men får väll se om det utvecklas lite. AoC testade jag en kort period förut och fastnade inte, PvPn kändes inte speciellt rolig alls.

Permalänk
Keeper of Traditions

Måste säga att jag inte alls förstår vad så många klagar på...

Lagg känner jag sällan av, kanske nån gång då och då vid stora slag i altdorf eller IC.

Fuskare tror jag inte alls är så utsträckt som många säger, det är inte ofta man hör talas om det in-game... det är mest folk på diverse forum som klagar på det.

Att spelet har tråkigt end-game är också skitsnack... Jag har aldrig haft så roligt i ett annat MMORPG som i WAR, när man tillsammans med sin alliance springer runt och slaktar grupper av fiender som är 3 gånger så många som en själv...

Och sen är det ju så otroligt skönt att slippa all grinding som många andra MMOs lider av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish
och att vi därför inte kommer att få se någon återupprustning i stil med den AoC gjort.

Läs om, läs rätt... i den senaste nyheten på den officiella hemsidan ( http://war-europe.com/#/news/?id_news=en605&lang=en ) sa de precis att de håller på att uppdatera bland annat grafiken.

Och sen kan man inte jämföra ett spel som WAR, som varit ute ett år, med WoW, som varit ute i 5 år. Två spel som dessutom satsar på olika saker... WoW är poänglös grinding, medans WAR är fantastisk RvR i stora mängder

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear

Att spelet har tråkigt end-game är också skitsnack... Jag har aldrig haft så roligt i ett annat MMORPG som i WAR

Vilket end-game? Helt ärligt

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Moderator
Testpilot

Någon som har en guild man kan få gå med i då? Hade varit kul att spela med lite svenskar...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inget ont om att du gillar spelet, det är trevligt att du hittat något du gillar, och jag förstår faktiskt varför du gillar WAR, skulle inte spelat det i över ett år om det faktiskt inte hade några ljusa stunder. Däremot har jag svårt att hålla med om mycket av det du listar.

Citat:

Måste säga att jag inte alls förstår vad så många klagar på...

Lagg känner jag sällan av, kanske nån gång då och då vid stora slag i altdorf eller IC.

Trevligt för dig, själv var jag alltid tvungen att stänga av spell-effects helt om det fanns mer än 10 pers runt mig för att förhindra hack och frysningar (med en relativt bra dator ihopbyggd ca 1 månad före WAR släpptes). Server-lagget var också rätt uppenbart många gånger, netcodningen och syncet är inte direkt bra i WAR, vilket blir väldigt uppenbart när folk exempelvis kan spamma melee-attacker på en trots att de är 20-30 meter från en.

Citat:

Fuskare tror jag inte alls är så utsträckt som många säger, det är inte ofta man hör talas om det in-game... det är mest folk på diverse forum som klagar på det.

De finns där de också, men bland alla buggarna är det ibland svårt att se dem. Numera inte så många som använder program som WarBuddy etc, eftersom de flesta slutat spela, men ända in i sista månaden jag spelade var det alltid vissa som hade koll på senaste exploitsen, typ folk som blev odödliga och oattackerbara genom att spamma prt-scr och liknande, eller folk som använde terrain-exploits för att ta sig förbi första dörren på keeps och sånt.

Citat:

Att spelet har tråkigt end-game är också skitsnack... Jag har aldrig haft så roligt i ett annat MMORPG som i WAR, när man tillsammans med sin alliance springer runt och slaktar grupper av fiender som är 3 gånger så många som en själv...

Att du har roligt är som sagt trevligt, själv har jag dock spelat ungefär samma endgame i 9 månader eller så, borträknat ToTVL, och kan inte säga att jag saknar en enda bit av WARs endgame längre.
WARs endgame har för det mesta vart helt horribelt nedlusat med buggar. Exempelvis t3 scenarios för att vinna city siege stage 1, stage 2 superbuggat, stage 3 ännu mer buggat till den grad att GMs behövde hjälpa till så att det ens blev möjligt klara den. Nu har de fixat stage 1, men fortfarande inte är stage 2 & 3 sönderbuggade.

Citat:

Och sen är det ju så otroligt skönt att slippa all grinding som många andra MMOs lider av.

Du glömmer bort renown-grinden, och alla de warbands som sitter afk i warcamps och väntar på zone-flipps...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear Läs om, läs rätt... i den senaste nyheten på den officiella hemsidan ( http://war-europe.com/#/news/?id_news=en605&lang=en ) sa de precis att de håller på att uppdatera bland annat grafiken.

En liten grafikuppdatering som ger bloom är knappast mycket att hurra över, och det är inte nytt content. Lägg till att de patchar du ser rullas ut idag eller nästa månad har folk arbetat på de senaste 4+ månaderna, så inser man att det där inte säger så mycket om hur många de har kvar arbetandes idag. Söker man dock runt lite hittar man dock bl.a. flera fd. WAR designers och art-snubbar som nu söker jobb...

Det sorgliga är dessutom att de verkligen skulle behöva nytt content nu, när de som fortfarande spelar börjar dinga rr80 en efter en.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det gäller bara att hitta en bra guild/alliance som man kan hänga med, då kan man ha hur roligt som helst. Jag hade tur och hittade en härlig guild som var helt underbar, dock är den typ död nu... men då jag har istället alla härliga människor i alliansen som vi gick med i.

Och renown-grind kallar inte jag för grind... man kan ju ha så jäkla roligt medans man gör det, den härliga berusningen när man som liten grupp lyckas försvara ett ouppgraderat keep mot en hord av destruction spelare.

Och den "lilla" grafikuppdateringen är ett steg i rätt riktning, många bäckar små...

Sen kan jag helt hålla med om att spelet har blivit dåligt omhändertaget, det kunde ha blivit så mycket mer om dom lyckats fixa till allt strul.

Och det där fuskeriet med prt-scr, det är bara så patetiskt... att man ens orkar hålla på med sånt, helt otroligt, men som sagt... det märks inte av när det är stora strider.

Jag har spelat sedan betan kom ut, men slutade för någon vecka sedan... Får se om jag kommer tillbaks nån gång, får hoppas på att dom tar sig i kragen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Köpte en licens nu efter att kommit upp till lvl 10 på mitt trial account. Måste säga att jag tycker det är riktigt roligt.

Sen att det tar en hel eftermiddag att patcha spelet är ju mindre skoj.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions

Gött att höra att nya spelare fortfarande ansluter sig

vilken server kör du på? order eller destruction?

Jag kan rekommendera order på karak azgal, många bra guilds där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det gäller bara att hitta en bra guild/alliance som man kan hänga med, då kan man ha hur roligt som helst. Jag hade tur och hittade en härlig guild som var helt underbar, dock är den typ död nu... men då jag har istället alla härliga människor i alliansen som vi gick med i.

Helt klart är det absolut viktigaste man ska göra i WAR att hitta folk som man gillar att spela med, utan ett bra guild är WAR tyvärr riktigt riktigt dåligt (endera zergar man eller så står man afk i ett warcamp, det är ungefär de valen man har utan bra guild).
Själv spelade jag de sista 6 månaderna i ett litet guild som oftast hade 6-9 pers online samtidigt som kutade runt och satte käppar i hjulet för den stora order-zergen som rullade runt, verkligen kanonkul när man ninjade ett BO just innan tiden skulle gå ut och sen slaktar de 20 pers som rusar dit i mindre grupper. Tyvärr tog bombningen kål på den mesta av den glädjen, körde till en början med bombgrupper men vi tröttnade eftersom det var så jävla hjärndött och billigt, det var ju inte som att man spöade skiten ur WBs pga. att vi var bättre spelare när vi körde på bombning när vi spammade 2-3 knappar var.
Det var betydligt mer givande att spöa skiten ur horder av order med singletarget-speccade mdps, men tyvärr fortsatte ju dock bombning att vara den överlägset bästa taktiken, så när man mötte några skapliga organiserade order så kämpade man i mycket motvind eftersom de för det mesta körde BW bombning tills man bara ville spy på den dev som haft hand om BWs/AOE. Tillsammans med den extremt dåliga klassbalansen gjorde ju att spelglädjen sakta men säkert försvann bit för bit. Jag gillar inte att vara bitter över klassbalans etc i MMOs, men hur illa skött klassbalansen var i WAR blev man verkligen nednött tills det enda man kunde vara var att vara extremt frustrerad på hur order hade alla essen i kortärmarna.

Citat:

Och renown-grind kallar inte jag för grind... man kan ju ha så jäkla roligt medans man gör det, den härliga berusningen när man som liten grupp lyckas försvara ett ouppgraderat keep mot en hord av destruction spelare.

Fast det är ju det som är grejjen i nästan alla MMOs, alla MMOs innehåller grind, utan undantag, det går helt enkelt inte att skapa så många timmars spelinnehåll som det handlar om i MMOs om man inte på något sätt inför olika grinds. I ett vanligt SP får du vara glad om det finns 40-60 timmars spelinnehåll, men när det kommer till MMOs så är 40 timmar inte ens "2 days /played"...
Det som är viktigt, istället för att gnälla om grinds, är att hitta de MMOs där man inte märker att det är någon grind eftersom man har så j**vlans kul. Jag hade också jäkligt roligt i WAR, men renown-grinden finns ju ändå där, annars skulle inte warcampen vara överbefolkade av afk-leechers... (iofs, på servern där jag spelade försvann de flesta av afk-folket, men det var ju eftersom de slutade spela...)

Citat:

Och den "lilla" grafikuppdateringen är ett steg i rätt riktning, många bäckar små...

Sen kan jag helt hålla med om att spelet har blivit dåligt omhändertaget, det kunde ha blivit så mycket mer om dom lyckats fixa till allt strul.

Och det där fuskeriet med prt-scr, det är bara så patetiskt... att man ens orkar hålla på med sånt, helt otroligt, men som sagt... det märks inte av när det är stora strider.

Jag har spelat sedan betan kom ut, men slutade för någon vecka sedan... Får se om jag kommer tillbaks nån gång, får hoppas på att dom tar sig i kragen.

Jag hoppas som sagt också på att spelet rycker upp sig och det blir värt att spela igen, men det känns rätt avlägset i dagsläget. Börjar kännas mer och mer som att SW:TOR som kommer gälla nästa år....

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Gött att höra att nya spelare fortfarande ansluter sig

vilken server kör du på? order eller destruction?

Jag kan rekommendera order på karak azgal, många bra guilds där.

Ja inte sant.

Tyvärr lirar jag på Karak-Norn, Destruction. Man är ju Choppa, såklart.

Du då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag spelade förut men Class balanseringen gjorde att jag sluta. kom till rank 37 RR 35 Black Guard. Men rycker sig dev team i kragen så kommer jag nog fortsätta igen.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Jag spelade förut men Class balanseringen gjorde att jag sluta. kom till rank 37 RR 35 Black Guard. Men rycker sig dev team i kragen så kommer jag nog fortsätta igen.

Hör många som inte gillar balanseringen men man får aldrig några konkreta exempel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hör många som inte gillar balanseringen men man får aldrig några konkreta exempel.

Emh. tex. när Land of the dead kom så gjorde dom massa jävla nerfs... Tex Maraduer klassen som redan var nerfad som fan blev det igen. samma med black guard. magnus. alla AOE DMG skills blev nerfade så klasserna blev typ, värdelösa emot order klasserna som inte vart lika nerfade och hade ett stort övertag.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Warrior Priests (order) har en färdighet som tar bort 1 dot från alla i gruppen, det har inte destruction. Det är en liten färdighet som är hur kraftig som helst. Det finns massor med orättvisor. Ofta till order's fördel, finns de som tror att det blev så för att färre vill spela order men det är alltid obalans på servrarna nästan, obalans i nummer till bägge sidors fördel beroende på server.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Och sen kan man inte jämföra ett spel som WAR, som varit ute ett år, med WoW, som varit ute i 5 år.

Dåligt argument. När ett spel är ute på marknaden så är den redo att jämföras med andra spel ute på marknaden.

Om man väljer spel efter vilket som varit ute längst så betyder det att alla MMOs som kom före WoW ska vara bättre.

Direkt när ett spel är släppt kan man jämföra det med alla andra MMOs.

Visa signatur