PC-spel man kan använda handkontroll till?

Permalänk
Medlem

PC-spel man kan använda handkontroll till?

Tjena!

Är sugen på att sitta i fåtöljen å lira lite spel framför teven. Har kopplat datorn till teven så jag är ute efter lite roliga spel (ingen speciell genre jag är ute efter) som man kan använda handkontrollen till. Trött på att sitta uppflugen i skrivbordsstolen och spela.

Jag antar att spel som kom till konsoll först borde vara bäst lämpade att spela med handkontroll istället för tgb+mus?

Visst jag kan gå och köpa mig en konsoll och spela på men vet inte om jag tycker det är kul speciellt långvarit, så tänkte testa spela från datorn först.

Så tipsa på nu med roliga datorspel som man kan spela med handkontroll istället för tgb+mus/ratt/joystick!

Tack på förhand!
Mvh Marcus

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Batman.
Dragon age.
Alla sorters bilspel.
Oblivion
Alla konsoll spel som du skrev.

Permalänk
Medlem

Alla spel märkta "Games for Windows" ska ha fullt stöd fullt ut för xbox-handkontrollen. Så var det när de började med märkningen iaf, men sen vet ju alla hur det brukar gå med MSs satsningar.

Permalänk

Pure
Grid
Prototype
alla - Tony Hawk
Mirrors Edge

Kör eller har kört samtliga ovan med mina Cordless Rumblepad 2

Sedan som du skrev alla "vanliga" konsol spel Tex. NHL, Fifa etc

Permalänk
Medlem

skulle rekomendera assassins creed. tycker det är ruggit roligt

Permalänk
Entusiast

Fallout 3 spelade jag endast med Xbox 360 kontrollern till PC. Fungerade hur bra som helst

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Nu har jag lite att gå på iaf!

Angående handkontroll, funderar nu på att köpa mig en ny också, fungerar xbox 360-kontrollen? Den trådlösa? Gillar formen på den.

Såg att netonnet hade nån billig variant som såg ungefär lika dan ut men den såg så billig och plastig ut, hade varit roligare med en riktig.

Mvh Marcus

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk

vill du köra en trådlös xbox 360 controller måste du ha en speciell adapter till datorn

tyvärr har microsoft slutat sälja den så du kommer få leta med ljus och lykta efter något företag som fortfarande har paketet med antingen bara adaptern eller paketet med dosa och adapter på lager

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
vill du köra en trådlös xbox 360 controller måste du ha en speciell adapter till datorn

tyvärr har microsoft slutat sälja den så du kommer få leta med ljus och lykta efter något företag som fortfarande har paketet med antingen bara adaptern eller paketet med dosa och adapter på lager

Åk, får nog bli en med sladd då. Vet du om alla fungerar till dator eller om det finns olika varianter av kontrollen.
För när jag sökte på prisjakt fanns det "Microsoft Xbox 360 Gamepad (Xbox 360/PC) (Original)" och "Microsoft Xbox 360 Gamepad (Xbox 360) (Original)".

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Hedersmedlem

Här har du en med sladd iaf: http://www.kjell.com/?item=68360

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Detta ska väl vara den man får mottagare till med, verkar iallafall så?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

Och den verkar ju finnas i lager med, så inge ljus och lykta än sålänge..

EDIT: Dubbelkolla dock så att det verkligen är den innan du köper, vissa företag verkar det vara lite si och så med när dom ger sina länkar till prisjakt.
Men på t.ex. GAME och Webhallen så är det garanterat den.

EDIT2: Ajuste, du kan ju använda denna mottagaren till XBOX360-gitarren till guitar hero också!
Då kan du ju t.ex. skaffa Frets on Fire istället för att lägga pengar på GH, bara gitarr som behövs.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Åk, får nog bli en med sladd då. Vet du om alla fungerar till dator eller om det finns olika varianter av kontrollen.
För när jag sökte på prisjakt fanns det "Microsoft Xbox 360 Gamepad (Xbox 360/PC) (Original)" och "Microsoft Xbox 360 Gamepad (Xbox 360) (Original)".

Har kopplat in den trådade kontrollen från min 360 Arcade i datorn och det fungerar iaf men om du ska köpa löst kanske det är bäst att vara på säkra sidan..
Brorsan körde Operation Flashpoint 2 DR i kväll med det bästa från två världar: FPS delarna med mus/tb och flygfordon med hk.
Bilspel är ju faktiskt också kalas med handkontroll (näst efter ratt då) eftersom reglagen på sidorna ger bättre kontroll på gas/broms t.ex.

Egen fråga: Min trådlösa 360 kontroll har en kontakt på framsidan. Är den till för att kunna koppla med sladd eller? Ser inte riktigt ut som på bilden men endå:

Permalänk
Medlem

Pro Evolution Soccer 10.

Permalänk

tror kontakten är nån form av multifunktions port

har sett nått xbox live kitt som kan kopplas in där samt att den funkar som laddport om du köper ett batterypack kitt till dosan med laddare för att laddas från usb på xboxet

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Dragon age.

Dragon Age har INTE stöd för handkontroller på PC. Bioware gillar tydligen inte handkontroll på PC, det var samma sak med Mass Effect.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av powerlol
Har kopplat in den trådade kontrollen från min 360 Arcade i datorn och det fungerar iaf men om du ska köpa löst kanske det är bäst att vara på säkra sidan..

Det finns ingen skillnad på de som är förpackade som PC eller 360 (hårdvaran är exakt samma). Enda man behöver tänka på är om man köper trådlös till PC. Trådlösa som det står "PC" på har även mottagare i förpackningen och kostar lite extra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av powerlol
Egen fråga: Min trådlösa 360 kontroll har en kontakt på framsidan. Är den till för att kunna koppla med sladd eller?

Det är där man pluggar in Play'n'charge sladden. Det är ett kit med sladd och uppladdningsbart batteri som man kan ladda upp direkt i handkontrollen - som namnet antyder.

Den gör inget annat än skickar ström till handkontrollen. Datan överförs fortfarande trådlöst.

Permalänk

Jag kör med DS3 (PS3 kontrollen med vibration och motion sensor) och det funkar utmärkt
Går att köra antingen via en USB sladd eller via Bluetooth.
Enda "svåra" man måste göra är att fixa drivrutiner från nätet, finns guide på youtube.

Visa signatur

Stationär: Antec P193 - Corsair HX 750W - Gigabyte GA-EX58-UD5 - Intel Core i7 920 C0 @ 4GHz m/ Corsair H50 - Corsair Dominator GT 6GB (3x2GB) @ 1600Mhz - BFG GeForce 8800GTS 320MB

Permalänk
Medlem

Dom flesta bilspel

Dom flesta NHL-spel

Dom flesta Fifa-spelen

Happy gaming!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

De flesta nya action-spel supportar gamepad.

Batman - Arkham Asylum (redan nämnd)
X-Men Wolverine Origins
Star Wars - The Force Unleashed (installera patchen för bättre support)
Assassin's Creed (första finns till PC nu, 2:an kommer nästa år till PC)
Devil May Cry 4

Denna typ av spel är också oftast markant smidigare att spela med en gamepad om man har en. Alla kontroller på en plats, lättare att lära sig och ofta också bättre kontroll.

Permalänk
Medlem

Hur lång är sladden till xbox360 kontrollen? Är sugen att skaffa en men orkar inte med batterier

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Dead Space och Prince of Persia av det som inte redan nämnts

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Var på OnOff idag och köpte mig en xbox 360-kontroll, med sladd, fungerar ypperligt! Nu vill jag gärna ha lite fler tips på spel som fungerar bra till den. Ska testa några av de ni angett, tack för det.

Mvh Marcus

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk

Need For Speed Shift.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
Need For Speed Shift.

Det har jag och spelar hellre med min MOMO Racing, ska det vara bilspel får det vara rena arkadspel i så fall. Tänkte kanske testa Pure, är det nåt att ha?

Mvh Marcus

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Det har jag och spelar hellre med min MOMO Racing, ska det vara bilspel får det vara rena arkadspel i så fall. Tänkte kanske testa Pure, är det nåt att ha?

Mvh Marcus

jag föreslår Burnout Paradise!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

crysis

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
jag föreslår Burnout Paradise!

Provade jag hos kompisen men tyckte inte det var nån hit :\

Citat:

Ursprungligen inskrivet av haaken
crysis

Kan väl inte vara nåt vidare att spela med handkontroll eller? I vilket fall har jag lirat igenom Crysis Warhead redan ändå.

Mvh Marcus

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk

LEGO Indiana Jones.
LEGO Batman.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender

Kan väl inte vara nåt vidare att spela med handkontroll eller? I vilket fall har jag lirat igenom Crysis Warhead redan ändå.

Mvh Marcus

Ptja, det har ju fullt stöd för kontrollen iaf

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Definitivt Track Mania Nations Forever (TMNF), grymt online lir med mängder av spelare.
Funkar till 100% med PS3 controller!

Spelar mest på Nations Speed Addiciton.