Intresse av Hörlurar Philips SBC HP890?

Permalänk
Medlem

Intresse av Hörlurar Philips SBC HP890?

Tjenare

Jag har kommit över ett par Philips SBC HP890

.

Jag vet inte om jag ska behålla dem eller sälja dem. Jag har för mig att det har varit stor efterfrågan på de tidigare eftersom de inte tillverkas längre.

Så därför undrar jag hur intresset ser ut. Kommer jag kunna sälja dem för över 500kr tror ni?

De är helt oanvända och ligger i originalförpackning.

Permalänk
Medlem

knappast över 500 kanske 4-500 ifall du har tur. tror att de kostade ca 5-600 nya innan de slutade säljas. ska vara väldigt bräckliga i mitten av lurarna också.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinned89
knappast över 500 kanske 4-500 ifall du har tur. tror att de kostade ca 5-600 nya innan de slutade säljas. ska vara väldigt bräckliga i mitten av lurarna också.

Har också för mig att de kostade ungefär så mycket.

Men jag undrar om det är möjligt att få mer betalt eftersom jag har hör många säga att de inte hittar några lika sköna lurar och att de saknar sina gamla som gått sönder.

Permalänk
Medlem

underbara hörlurar..önskar man fick tag på dom igen!..lyckans ost som kommit över ett par.. dom sitter skitbra..låter skitbra..men plasten är bräcklig..mina gick sönder som precis som för många andra..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
underbara hörlurar..önskar man fick tag på dom igen!..lyckans ost som kommit över ett par.. dom sitter skitbra..låter skitbra..men plasten är bräcklig..mina gick sönder som precis som för många andra..

Just därför jag gör denna tråden. Eftersom jag har fått tag på ett par som jag är villig att sälja.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett par sådana och iom de är bajs tunga så gick de sönder vid att de tappats på golvet... Har ett par SHP8900 nu, men de är ju lika jävla tunga, lite mer tåliga och grymt bra ljud...

Permalänk
Medlem

Tyvärr är de inte värda så mycket då de bara kostade runt femhundringen innan de slutade säljas. Jag har själv haft två, varav ett par ligger här på hyllan till förmån för sbc hp1000. De har ersatts av bc hp8900 som har lika bra ljud men tydligen ska vara obekvämare

Jag kan verkligen rekommendera dom.
Om de går sönder i infästningen till luren(vilket de alltid gör) så kan man köpa en billigare philipslur och plocka delar från, kommer inte ihåg vilken modell..

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

500 för oanvända är ett fynd

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax89
500 för oanvända är ett fynd

Jag betalade 300kr + 95kr frakt för mina.

Permalänk
Medlem

Gammal tråd, men ändå.

Jag har själv ett par Philips SBC HP890 på jobbet som används dagligen och jag är sjukt nöjd med dem. De har gått isönder lite men genom att tejpa dem med isoleringstejp och limma kontakten så håller de mycket bra nu.

Självklart har jag provat lite andra hörlurar för att hitta en värdig ersättare men det går inte?? Visst det finns många hörlurar som har fått bra omdöme men när man väl får möjlighet att lyssna på dem så låter e skit eller så sitter de helt kasst!? Man undrar om folk verkligen nöjer sig med detta? Kanske är det så att man måste upp i 1000 kr klassen för att kunna ersätta Philips SBC HP890?

Jag har provat SHP8900 men de är inte ens i närheten och jag har även provat några Sony lurar för runt 500 kr men inget kommer nära ens? Visst Sony MDR-XB500 har bra bas och diskant men mellan registret är riktigt dåligt och inte särskilt bekväma under längre tid.

Det finns ju ett par som heter Philips SHP9000 men 1200 kr? Är det verkligen detta som krävs? Och var köper man dom? jag har svårt att tro att Philips SHC2000 som kostar 300 kr kommer ens i närheten?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Det är som du säger. För runt 1100:.- och uppåt kan man hitta lurar som låter bättre men under det är det svårt. Då pratar jag om Sennheiser HD 555 som går att få att låta riktigt fint.
Själv använder jag numera Sennheiser HD 595 som jag kom över för en bilig penning. Hittade ett par Philips HP-8900 som jag köpte på rea men de var inte alls liika bra. Inte så konstigt dock då 595 kostar fem ggr så mycket.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Det var väl en 6-7 år sen, om inte längre, dom såldes. Tror fan jag gick på högstadiet iaf

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har mina 890 kvar än så länge, men plasten börjar se rätt kass ut... (sprickor osv)

Riktigt sköna lurar dock, och ett trevligt ljud.. Jag föredrar dem framför mina Sennheiser PC350 tex!

Är dock sugen på nytt, men då lär det bli ett flera gånger dyrare pris för att det ska märkas ordentligt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Hade samma problem som er. Mina gick sönder, skaffa ett par billiga skit lurar och fick för ett år sen tag i ett par nya hp890 för 300:- ink frakt. Aldrig använda, så är sjukt nöjd. Funkar fortfarande, köpte även till ett Nuforce uDac II och nu är det riktigt bra ljud i dem.

Riktigt prisvärda lurar i alla fall, 3 nummer av tidningen m3 och man fick dem på köpet...:P

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

saknar dessa lurar fortfarande fast man har ett par akg lurar nu. philips borde släppa dom på nytt:) fast med bättre plast..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Har ett par 890 och par 895 som gjordes med samma högtalare som 890 hade men knappast lika sköna kuddar.
Hur som blint har jag missat Sony nykommna serie med stora lurar. deras senaste MDR-XB1000 är ett par värdiga ersättare till 890 efter alla dessa år. som många vet går plasten lätt sönder på 890 och speciellt "sväng punkten" för lurarna, jag löste mitt problem genom att gjuta samma sorts krokar som finns där inne på trä/stål slöjden. Dessa har dom kritiska delarna gjorda av metal. Sköna kuddar, lite tunga dock men jag är inte redigt van att ha lurar på mig längre häller.

Hur som Sony MDR-XB1000 tippsar jag till dom som vill ha ett par bra ersättare med komfort och bättre ljud. (större driver djupare frekvens och lägre ohm) tråkiga är att dom kostar dubbla i affären från vad philips lurar gjorde förr, fast förr var allt mycket billigare dock så jag klagar inte.

Visa signatur

1992-Amiga600 7(Mhz) \|/ 1993-Intel 80486SL (10/20Mhz) \|/ 1995-Intel P2 (333Mhz) \|/ 1998-Intel P3 (733Mhz@ 830mhz) \|/ 2001-Amd Athlon 2200 (2.4Ghz) \|/ 2004-Amd Athlon 64 2600 (2Ghz) \|/ 2008-Intel core Duo (3.16Ghz) \|/ 2014-Intel Core i7 4790K (4GHz @ 4.4 Ghz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAPONE:

Har ett par 890 och par 895 som gjordes med samma högtalare som 890 hade men knappast lika sköna kuddar.
Hur som blint har jag missat Sony nykommna serie med stora lurar. deras senaste MDR-XB1000 är ett par värdiga ersättare till 890 efter alla dessa år. som många vet går plasten lätt sönder på 890 och speciellt "sväng punkten" för lurarna, jag löste mitt problem genom att gjuta samma sorts krokar som finns där inne på trä/stål slöjden. Dessa har dom kritiska delarna gjorda av metal. Sköna kuddar, lite tunga dock men jag är inte redigt van att ha lurar på mig längre häller.

Hur som Sony MDR-XB1000 tippsar jag till dom som vill ha ett par bra ersättare med komfort och bättre ljud. (större driver djupare frekvens och lägre ohm) tråkiga är att dom kostar dubbla i affären från vad philips lurar gjorde förr, fast förr var allt mycket billigare dock så jag klagar inte.

Dessa lurar finns i 3 storlekar om jag inte missminner mig och jag har haft hemma mellanmodellen på prov och de var allt annat än jämförbara med 890 kan jag ju säga. Visst, massor med bas men de e också allt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Hjälp till att få Philips dessa hörlurar i produktion igen!
https://www.facebook.com/Get-back-Philips-Sbc-Hp890-in-produc...

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS Rog Strix B550
AMD Ryzen 7 5800X3D,MSI GeForce RTX Ventus 3X 4080 Super OC
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

Har ett par såna, är det fortfarande värda något?

Permalänk
Skrivet av Blk:

Har ett par såna, är det fortfarande värda något?

Är de i gott skicka kan du nog få 4-500 kr.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS Rog Strix B550
AMD Ryzen 7 5800X3D,MSI GeForce RTX Ventus 3X 4080 Super OC
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk

Byggde nytt.

Jag byggde ett par egna lurar av mina trasiga 890:

Det är elementen/membranen med monteringsplattan och muffarna som är kvar från originalet. Kul att kunna använda dom igen!

Stalle

Permalänk
Medlem

Men, vad tufft! Jättefräcka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kung Stalle:

Jag byggde ett par egna lurar av mina trasiga 890:

Wow, helcoola ju

Men blir de inte fasligt osköna utan vaddering i bygeln över skallen?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@Roger W:

Nja, inte så farligt men lite. Men det står på att göra-listan. Läder måste dock införskaffas först.

Tack annars!

Stalle