Vart är alla PC spel med enormt snygg grafik?

Permalänk

Vart är alla PC spel med enormt snygg grafik?

snälla radera tråden hääär någon

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Medlem

Vilket jävla skitsnack. Tror du Sony hade kunnat sälja sin konsol för de priserna de gör ifall den skulle vara bättre än den bästa datorn?

Dra tillbaka till din grotta ditt troll.

Permalänk

Spelen är bättre optimerade för konsol därför behöver de inte så kraftiga grafikkort och ram-minne t.ex. Så att en PS3 är bättre än en dator är bara skitsnack, skulle spelen till en dator vara lika bra optimerade som till konsoler skulle vi troligtvis också ha mycket grafik.
Tror du en speltillverkare satsar på några tusen användare i världen som har t.ex. ett 5970 eller hundratusentals användare som kör ett 5770 (eller motsvarande)?

Edit. Jag har både PS3@Led TV och en grym speldator och inte fan är grafiken på PS3:an så jävla bra som du verkar tro efter att ha sett lite "gameplay trailers" på youtube...

Permalänk

Sonys playstation 3 är världens bästa spelkonsoll.
imed PC spel är sämre,kan bero på att datorn har man så mkt annat på.
PS3 är ju baserat för just spelande.
men spelutvecklingen på PC grafiken är inte utvecklat s så jäkla mkt dom 2-3 senaste åren iaf. finns inte många datorspel idag som har likabra grafik som crysis. Det finns säkert några enstaka ju.

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk

PS3 Är bättre i spel än en spel dator lätt.
finns mkt fler buggar i PC spel än ps3 spel.
Hoppas Assassins creed 2 till PC blir bugg fri.
för det är det i PS3.

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Inaktiv

haha underbart

men för att svara på din fråga, kanske utvecklarna inte satsar extremt lika mycket på grafik längre utan mer på spelkänsla och innehåll. Grafiken är ju verkligen inte allt.

Men ta det lugnt, vi får säkert snart se en värdig grafikuppföljare till Crysis.

Angående buggarna så har du helt rätt, och det är tragiskt. Fast inte ens konsollerna klarar sig numera.

Vilken konsoll som är bäst är upp till var och en, det är ju underhållning och där man har roligast är bäst helt enkelt, oavsett om det är Wii eller PS3.

Permalänk
Medlem

En dator är alltid mykcet starkare än konsol! En av orsakerna till att grafikutvecklingen stannat av än aning tror jag är p.g.a konsolerna!
Eftersom dom inte är lika starka som PC så måste spelen göras så konsolerna orkar dra dem oxå eftersom många spel är till alla plattformar, visst är dom lite snyggare på PC men ändå!

Detta betyder inte att jag hellre spelar på PC än på Konsol!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Han vill bara provocera folk tror jag

Visa signatur

Asus Z87-pro | 4770K @ 4.3ghz | Geforce 570 gtx SLI | 16gb Corsair Vengeance cl10

Permalänk

jag vill inte provocera folk.
jag bara tog upp detta här, för jag kände för det.
men att Aresz, du har rätt.
Men ps3 finns ett fåtal buggfria spel som assassins creed 2.
men man kan iaf försöka satsa på att få buggfritt spel, det är vell billigare än satsa på enormt snygg grafik?
det är ju spel känslan som räknas.
Nitendo Wii har ju spelkänsla om något.
PS3 ska snart få en sån slags grej,så det fungerar som på Wii.
det kommer äga:D

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk

Ps3 är väll bara bättre om man kör i hd eller?
Jag så en recension av dragon age där de ställde xbox, ps3 och datorbilder från spelet brevid varandra. Där ägde pcspelet sönder. Bättre färg m.m. Det kan ha varit tack vare en massa olika saker men efter att jag såg det så tycker inte jag att ps3 är så mycket bättre.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk

börja inte nu, personligen tycker jag all grafik till ps3 är likadan, pc är sjukt mycket mer flexibelt och klarar betydligt mer avancerad (obs inte nödvändigtvis snyggare) grafik..

Det ena ersätter inte det andra.. desutom matar man ju fett mycket högre upplösning med en dator..

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

HAHAHA, såg nyss att det var bfmv_tobbe som skapat tråden han som vill se bröst i spel...

Du har uppenbarligen ingen aning vad du tala om Tobbe så lägg dig nu!

Kolla jämförelsen mellan konsol och PC så ser du!:
http://www.youtube.com/watch?v=HOIT_7ANgno

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Som mitt enda argument.

Bra grafik = /= Bra spel

Om spelutvecklarna äntligen har fattat att det inte är grafiken som gör spelet, vilket många verkar ha trott ett bra tag, så kanske vi äntligen kan få ett par bra spel med en vältänkt story eller spelsätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Som mitt enda argument.

Bra grafik =/= Bra spel

Om spelutvecklarna äntligen har fattat att det inte är grafiken som gör spelet, vilket många verkar ha trott ett bra tag, så kanske vi äntligen kan få ett par bra spel med en vältänkt story eller spelsätt.

Sant!

Visst gillar jag när spelet ser hyfsat ut, tycker det höjer stämningen men grafik är absolut inte allt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
PS3 Är bättre i spel än en spel dator lätt.
finns mkt fler buggar i PC spel än ps3 spel.
Hoppas Assassins creed 2 till PC blir bugg fri.
för det är det i PS3.

Inget spel är bugfritt, precis lika lite på konsoll som PC.
AC2 buggfritt? tog 10 sekunder att hitta flertalet buggvideos på youtube. xD
http://www.youtube.com/watch?v=3R_-AFTO8oc

konsollspelen kommer undan med sämre texturer och lägre upplösning på grund av avståndet från TVn mycket.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Ända sedan spelen fick hyffsat bra fysik så har jag inte brytt mig så mycket om grafiken. Half-life 2 var imo bra mycket mer latjo än Doom3. Doom 3 såg polerat ut men det kändes som att spela i en lastbil medans half-life2 var en idiot trimmat rutten volvo. Ful som stryk men fan vad skoj.

Permalänk
Medlem

Om grafiken är bra, är det för mig endast en bonus!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
HAHAHA, såg nyss att det var bfmv_tobbe som skapat tråden han som vill se bröst i spel...

Du har uppenbarligen ingen aning vad du tala om Tobbe så lägg dig nu!

Kolla jämförelsen mellan konsol och PC så ser du!:
http://www.youtube.com/watch?v=HOIT_7ANgno

Jämförelsen är inte rättvis då spelet inte är optimerat för någon av systemen och istället valt ett mellanting.
PS3an vars styrka ligger i CPUn kommer aldrig kunna köra spelet optimerat medans 360 är mer lik PC med ett bättre grafikkort och presterar bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
jag vill inte provocera folk.
jag bara tog upp detta här, för jag kände för det.
men att Aresz, du har rätt.
Men ps3 finns ett fåtal buggfria spel som assassins creed 2.
men man kan iaf försöka satsa på att få buggfritt spel, det är vell billigare än satsa på enormt snygg grafik?
det är ju spel känslan som räknas.
Nitendo Wii har ju spelkänsla om något.
PS3 ska snart få en sån slags grej,så det fungerar som på Wii.
det kommer äga:D

Det finns en massa buggar i spel till PS3 också. Dom enda buggarna PC har fler av är hårdvarurelaterade buggar som drivrutiner till grafikkort mm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bfmv_tobbe
PS3 Är bättre i spel än en spel dator lätt.
finns mkt fler buggar i PC spel än ps3 spel.
Hoppas Assassins creed 2 till PC blir bugg fri.
för det är det i PS3.

AC är verkligen ett spel som ska spelas på en riktigt bra PC med gamepad. Ettan som var en klättringssimulator med vackra vyer kräver att man har en dator med ett grafikkort som klarar av att pressa ur 16xFSAA och 16xANISO.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem

Svaret på den ursprungliga frågan är att dina kära konsoller har stoppat utvecklingen på grafikfronten.

Permalänk
Hedersmedlem

Trollning...

Ska vi verkligen ta en ny runda? Räcker inte tråden: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9...

Permalänk

ända anledningen till att spel på t.ex ps3 kan ha bättre grafik än t.ex en dator är att alla ps3 är byggda lika dant altså behöver dom bara optimera för det som finns i ps3'an

en dator därimot så har nästan inte 2 personer exakt samma setup iom att alla har lagt olika mycket pengar på den.
finns en hel uppsjö med olika delar att optimera till vilket medför att dom gör nått halvfabrikat till dator som fungerar hyfssat på alla istället för att få det super till bara en uppsättning delar.

hur kul skulle det vara om du fick byta delar i din dator varje gång du skulle byta spel? t.ex bara för att det var optimerat till ett annat graffe än det du har .
skulle behöva sitta på olika delar till varje spel typ och varje gång det släpps ett nytt spel så är det iväg och köpa nya delar för det var optimerat för nya ATI 9990 ala 7000+:- grafiken om du inte har det kan du inte spela det alls.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Det är sådan här inskränkthet som får mig att ifrågasätta vad folk har bakom pannbenet egentligen.

Om vi börjar med att titta på varför spel med lika häpnadsväckande grafik som Crysis inte släpps i alls lika stor utsräckning längre, så beror det helt enkelt på att det i spelbranschen ser ut som det gör idag. Fler spel än någonsin tidigare går multiplattform och att tro att det är något som bara sker på PC är oerhört trångsynt. Detta för naturligtvis med sig lägre produktionskostnader och inte minst teknik - grafik - om du så vill, som anpassas efter lägsta gemensamma nämnare, i det här fallet Microsofts och Sonys respektive konsoller.

PCn är en öppen plattform, och har således inte storbudget-utvecklare som Naughty Dog (Uncharted 2: Among Thieves) och Guerrilla Games (Killzone 2) att gömma sig bakom, vilket är fallet hos PlayStation 3.

Att för det andra inbilla sig att en konsoll som betingar ett värde på omkring 3000 kronor prestandamässigt skulle utklassa en genomsnittlig gaming-PC är inte bara bra naivt utan också oerhört trångsynt. En någorlunda modern dator springer cirklar runt nämnda konsoll så fruktansvärt att det inte är tal om övertag utan snarare ren och skär misshandel.

Det är bara det att - och det är det enda du har någotsånär rätt i - PC-spel uppenbarligen inte är av den grafiska kvalitet de hade kunnat vara, om man tittar på hur pass mycket mer avancerad hårdvaran är, än den som huserar i vardera konsoll. Se första paragrafen för en på tok för kort förklaring. Det är en hel vetenskap i sig, men det är inget jag tänker ha en utläggning om här och nu.

Vidare tycker jag det är intressant att du anklagar PC-spel för att i högre grad lida av buggar och dylikt, när detta, om något, är något som den här generationens konsoller fått ta del av likaså. Minns du hur många patchar och uppdateringar som släpptes till förra, och för den delen, förrförra generationens konsoller? Noll.

Jag har personligen näst intill aldrig råkat ut för spelförödande buggar (eller generella buggar, för den delen) i de spel jag roat mig med, och det har minst sagt blivit ett gäng genom åren. Ett undantag jag på rak arm kan komma på är Fallout 3, varav konsollversionerna, ironiskt nog, led av precis samma åkomma. Ska vi försöka hitta en skillnad, så torde det väl vara att du på PC åtminstone har möjlighet att åtgärda problemet i fråga själv, medan du som konsollanvändare snällt får sitta och vänta på att utvecklarna behagar släppa en patch.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Majoriteten av dagens spel portas efter X360 därför blír PC spelen inte krävande. X360 graffe är jämförbart med ett ATI HD 2000 kort det förklarar den "dåliga" grafiken i PC spel. Så med andraq ord prestandan i en `PC utnyttjas tyvärr inte.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

aha Swedish berserk är det så ,så är det skandal:O
men XBOX 360 är inte lika fett så ett PS3.
men PC är mitt intresse, tycker om bygga datorer och sånt.

Visa signatur

[B] OS: Windows 7 Ultimate 64 Bitars l HP Pavilion DV6-2165eo.

Permalänk
Avstängd

Lite fanboyism i denna tråden
1. Berserk, skitsnack.
2. bfmv du är rolig du, inte mer att säga.

Permalänk

Fan vad taskiga folk är här överlag, snälla förstår ni inte vad han menar? Det är väl knappast fanboyism att tycka att Uncharted 2 är skitsnyggt, att man sedan av okunskap inte vet att detta beror på att det är lättare att optimera ett spel för ett system än för 1000000 är väl en annan sak?

Och jag menar, har han inte en poäng, folk sitter ju fortfarande och runkar till bilder på en nano-suit eller en finnig korean på en söderhavs-ö trots att det var flera år sedan crysis släpptes....

Personligen tycker jag att pc-spel har dött lite, dels beror det ju på att det verkar satsas mer pengar på konsollspel, detta gör ju att det främst tillverkas spel med de tekniska begränsningarna i åtanke vilket gör att pc-spelen blir sämre rent grafiskt. Sedan är det ju så att många inte sitter med en fet dator för att spela grafiskt intensiva spel vilket gör att de måste dra ner på grafiken ändå.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

dock är det ju roligare lira spel på en konsol.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Hoppas pojken vet om att Crysis 2 kommer?

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
dock är det ju roligare lira spel på en konsol.

Okej, du vinner.