Permalänk

är det någon som har testat eyefinity på world of tanks? står i kvalet på att köpa ett par skärmar till för detta spelet men vet inte om det funkar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

är det någon som har testat eyefinity på world of tanks? står i kvalet på att köpa ett par skärmar till för detta spelet men vet inte om det funkar...

Spelet använder bara 1 kärna så var bered på lagg om du gör det, Sitter med eyefinity setup men kör spelet i ett window.
Samt att spelet använder inte grafikkortet fullt ut heller gör att man får ut typ 20 fps i eyefinity ibland även med ett 6990...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

Hoppa in nu och lira lite platoon med mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Hoppa in nu och lira lite platoon med mig!

Tänkte hoppa in men såg att om 30 min blir det maintence...
Som håller på fram tills 5 typ.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Spelet använder bara 1 kärna så var bered på lagg om du gör det, Sitter med eyefinity setup men kör spelet i ett window.
Samt att spelet använder inte grafikkortet fullt ut heller gör att man får ut typ 20 fps i eyefinity ibland även med ett 6990...

Mina tre gpu´s belastas hårt när jag kör fullscreen. lirar dock inte i eyefinity

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Saber:

Tänkte hoppa in men såg att om 30 min blir det maintence...
Som håller på fram tills 5 typ.

Really?

Urk!

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Om man ska begränsa sig till Tier 1-5 är ju en uppgraderad KV den mest kraftfulla enligt mig.. inte speciellt rolig dock kanske men en fördel är att med derp-gun (152mm) kan man skada alla tanks i spelet vilket är bra då man kan ha otur med matchmaking.

KV2 (KV + uppgraderat torn) med 107mm kanonen (bra kompromiss mellan omladdning, penetration, skada & precision), 100% crew, Shellrammer, GLD, ventilation = instakill i många fall + tjänar en hel del pengar.
Vid denna nivån är KV:n faktiskt riktigt mobil & rörlig (när besättningen är >85% + ventilation).
En ganska viktig parameter är hur MatchMakingen rankar din tank och här hamnar ovan beskrivna KV väldigt bra (även när den är toppad/elite).

Nästa steg blir KV3 och då vänds allt på ända. Då får en extremt långsam & trög vagn (lika stor) med samma kanon (under en lägre tid/grind), lite mer pansar men MatchMakingen rankar dig mot fiender som lätt skjuter hål på dig. Så när man precis vant sig att gå i fronten så blir KV3 en kalldusch, då du får hålla dig i bakgrunden.
Lite samma problematik som med Tigern, men där har man TigerII att se fram emot efter allt nötande (med KV3 blickar jag tillbaka mot KV2:an i tid & minut).

Själv stred jag precis ihop till en IS och så lägger servern av efter senaste matchen för serverunderhåll ..

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T400: Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz), 4GB 1066 MHz DDR3, 256 MB ATI® Radeon™ HD 3470/Intel GMA 4500MHD, 80 GB Intel G2 SSD, 320 GB HDD, Intel WiFi Link 5300/WWAN, 14,1-tums LED WXGA+ (1 440 x 900)

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Mina tre gpu´s belastas hårt när jag kör fullscreen. lirar dock inte i eyefinity

Lite lustigt det där, jag kör WoT på en iMac 27" (Win7, Intel i5, 12GB, mobilt 4850 1GB) och det rullar på fint i 1920 x 1080 efter en del tweakande med grafikinställningarna. Det ser faktiskt helt ok ut, men försöker jag peta upp vissa av inställningarna så dyker prestandan.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T400: Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz), 4GB 1066 MHz DDR3, 256 MB ATI® Radeon™ HD 3470/Intel GMA 4500MHD, 80 GB Intel G2 SSD, 320 GB HDD, Intel WiFi Link 5300/WWAN, 14,1-tums LED WXGA+ (1 440 x 900)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboMecca:

KV2 (KV + uppgraderat torn) med 107mm kanonen (bra kompromiss mellan omladdning, penetration, skada & precision), 100% crew, Shellrammer, GLD, ventilation = instakill i många fall + tjänar en hel del pengar.
Vid denna nivån är KV:n faktiskt riktigt mobil & rörlig (när besättningen är >85% + ventilation).
En ganska viktig parameter är hur MatchMakingen rankar din tank och här hamnar ovan beskrivna KV väldigt bra (även när den är toppad/elite).

Nästa steg blir KV3 och då vänds allt på ända. Då får en extremt långsam & trög vagn (lika stor) med samma kanon (under en lägre tid/grind), lite mer pansar men MatchMakingen rankar dig mot fiender som lätt skjuter hål på dig. Så när man precis vant sig att gå i fronten så blir KV3 en kalldusch, då du får hålla dig i bakgrunden.
Lite samma problematik som med Tigern, men där har man TigerII att se fram emot efter allt nötande (med KV3 blickar jag tillbaka mot KV2:an i tid & minut).

Själv stred jag precis ihop till en IS och så lägger servern av efter senaste matchen för serverunderhåll ..

Kv-3an är en fin tank även i tyngre fighter den har fin armor också för sin tier och en väldigt fin kanon 122mm men lite halv seg reload nästan så 107an fortfarande är bättre där.

IS-2 an är lite... ja jag ogillade den skarpt...
IS-3an är nu riktigt fin och bouncar det mesta.
IS-4an är nu när dem fixat luckan i fronten igen den bästa tier 9 tanken.
IS-7an är gudomlig efter armor changen på den.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Saber, nej givetvis tycker jag det är lite tråkigt och orealistiskt med E-stridsvagnarna och många andra med, det är bara att T59 är den som sticker ut värst eftersom den är premium, det är ett överflöd, den rollades tills nyligen oschysst lågt och den är oproportioneligt bra.

Det är nog bara ww2-nörden i mig som kanske lider lite, jag är trots det glad för att det finns ett spel (som t.o.m. är gratis) där man får åka stridsvagn från ww2

Och visst satsade fransmännen (och britterna i början) på mest skydd och lite mer eldkraft, än rörlighet, i motsats till tyskarna.

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk

Själv rattar jag en TigerII (+Panther II, JagdPanther, GW Panther & VK 2801) som högst, kör förvisso premium men vill inte dra på mig en massa tanks som knappt är spelbara utan premium.
Därför har jag börjat nöta sovjettanks och siktar på IS3 (& kanske IS4). Sedan blir det att nöta jämkartank .. borde kanske köpa mig en Type 59

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T400: Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz), 4GB 1066 MHz DDR3, 256 MB ATI® Radeon™ HD 3470/Intel GMA 4500MHD, 80 GB Intel G2 SSD, 320 GB HDD, Intel WiFi Link 5300/WWAN, 14,1-tums LED WXGA+ (1 440 x 900)

Permalänk

hmm

Skrivet av Saber:

Spelet använder bara 1 kärna så var bered på lagg om du gör det, Sitter med eyefinity setup men kör spelet i ett window.
Samt att spelet använder inte grafikkortet fullt ut heller gör att man får ut typ 20 fps i eyefinity ibland även med ett 6990...

Jo det m kärnor å gpu visste jag, men det finns mods för att stötta upp det så man får bättre fps, tex ta bort det svarta å flare när man siktar osv. Men du kanske redan kör med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

Jo det m kärnor å gpu visste jag, men det finns mods för att stötta upp det så man får bättre fps, tex ta bort det svarta å flare när man siktar osv. Men du kanske redan kör med det?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men det hjälper inte allt för mycket, Hade vilja sett en optimering i spel motorn men det får man nog vänta länge på.

Skrivet av Orebro:

Saber, nej givetvis tycker jag det är lite tråkigt och orealistiskt med E-stridsvagnarna och många andra med, det är bara att T59 är den som sticker ut värst eftersom den är premium, det är ett överflöd, den rollades tills nyligen oschysst lågt och den är oproportioneligt bra.

Det är nog bara ww2-nörden i mig som kanske lider lite, jag är trots det glad för att det finns ett spel (som t.o.m. är gratis) där man får åka stridsvagn från ww2

Och visst satsade fransmännen (och britterna i början) på mest skydd och lite mer eldkraft, än rörlighet, i motsats till tyskarna.

Jag gillar inte heller när man ser 20 st t59 i samma fight och man vet att av alla dom är typ 1 eller 2 en bra spelare resten kör tanken och facerollar...

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Jo men det hjälper inte allt för mycket, Hade vilja sett en optimering i spel motorn men det får man nog vänta länge på.

Jag gillar inte heller när man ser 20 st t59 i samma fight och man vet att av alla dom är typ 1 eller 2 en bra spelare resten kör tanken och facerollar...

men jag upplever det som att det är färre t59 numera och det är en rätt rolig tank och inte så omöjlig att lira med/mot heller så inget jag stör mig på. Det skall vara lite utmaningar och som du skrev så jämnar det ut sig då många som kör t59 är rätt ovana, men det finns en del riktigt vassa killar också som kör t59 så man skall inte dömma ut en motståndare som korkad bara för att han kör t59 - det kan stå en dyrt...

Jag gillar att köra några varv med t59 lite då och då - speciellt om man har kört mycket med sega långsamma tanks så är det uppfriskande att få lite fartvind igen...

Permalänk
Skrivet av Saber:

Jo men det hjälper inte allt för mycket, Hade vilja sett en optimering i spel motorn men det får man nog vänta länge på..

Blir nog till att köpa skärmarna ändå om det bara är det som är problem.. Jag ökade mitt snitt fps med 19... Och min till 46. Från 27 med grafiken på high, har nog olika mods du å jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köpte lite guld för o se om det är något att ha men jag har inte fått det i spelet ännu och på banken är det draget. hur lång tid brukar det ta?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

brukar gå på under en minut. ibland direkt.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Skrivet av ksw:

brukar gå på under en minut. ibland direkt.

Okej det bådar ju inte så gott för mig.
Jag använde swedbanks ekort det kanske skapar en fördröjning pengarna är i alla fall reserverade får la se om det är fixat till morgonen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazymike:

Blir nog till att köpa skärmarna ändå om det bara är det som är problem.. Jag ökade mitt snitt fps med 19... Och min till 46. Från 27 med grafiken på high, har nog olika mods du å jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns andra spel än wot som man kan spela med Eyefinity, Ska du bara köpa det för bara wot så råder jag dig att tänka om.
Annars är det riktigt skönt att ha flera skärmar att ha fönster på och surfa på ena chatta på andra och etc. :3
Det jag spelar atm med eyefinity är, RUSE, Bf3 och TF2.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej det bådar ju inte så gott för mig.
Jag använde swedbanks ekort det kanske skapar en fördröjning pengarna är i alla fall reserverade får la se om det är fixat till morgonen.

Använder också swedbanks ekort när jag köper guld och det går instant för mig tar väl 1min som mest sen har jag guldet, Du råkade inte köpa mitt under en maintence dom brukar råda folk från att göra det då det kan uppstå problem.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Använder också swedbanks ekort när jag köper guld och det går instant för mig tar väl 1min som mest sen har jag guldet, Du råkade inte köpa mitt under en maintence dom brukar råda folk från att göra det då det kan uppstå problem.

Nej det tror jag inte spelade nämligen samtidigt. Menar du att mina pengar är körda om det var under en maintnece som jag inte fick upp några varningar om? Står nämligen att dom aldrig betalar tillbak...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej det tror jag inte spelade nämligen samtidigt. Menar du att mina pengar är körda om det var under en maintnece som jag inte fick upp några varningar om? Står nämligen att dom aldrig betalar tillbak...

Du får ta upp det med support om det var under en maintence.
Dem har nog något system ifall man skulle råka göra något under en maintence.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nej det tror jag inte spelade nämligen samtidigt. Menar du att mina pengar är körda om det var under en maintnece som jag inte fick upp några varningar om? Står nämligen att dom aldrig betalar tillbak...

Ett annat alternativ skulle vara om du av misstag köpt guldet på WoT.COM istället för WoT.EU, då kommer guldet på den amerikanska servern. (Aktiverade själv en gång en promo code på fel sida)

Kontakta support så flyttar de det (https://support.worldoftanks.eu/), de är snabba och trevliga.

Mvh Vito

Permalänk
Medlem

Det kan ta en dag för guld ibland om man köper via det där tyska bolaget... men kör man med kort brukar det bara ta en minut.

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem

Kör alltid med paypal och det tar också någon minut bara

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Oh! 3 gånger xp i helgen ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

Oh! 3 gånger xp i helgen ^^

Lagom nu när jag precis köpt ARL-44.
Säljstopp på Type59 snart med, det gör väl liten skillnad. Det kommer ju snart 2 nya premiums, 3 om man räknar T34 som ny.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Skrivet av Don_Vito:

Ett annat alternativ skulle vara om du av misstag köpt guldet på WoT.COM istället för WoT.EU, då kommer guldet på den amerikanska servern. (Aktiverade själv en gång en promo code på fel sida)

Kontakta support så flyttar de det (https://support.worldoftanks.eu/), de är snabba och trevliga.

Mvh Vito

Jo det låter ju som en rimlig förklaring ska kolla upp det:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av igge23:

Oh! 3 gånger xp i helgen ^^

Fick 3x xp med Tetrach-tanken, men tusan inte med min PzKpfw III/IV - den jag behöver tonvis med xp till :S

Y is dat?

EDIT: Gaaah! Gjorde nyss den bästa rundan på länge och plockade 6 tanks. Varför fick jag inte 3x XP?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Fick 3x xp med Tetrach-tanken, men tusan inte med min PzKpfw III/IV - den jag behöver tonvis med xp till :S

Y is dat?

EDIT: Gaaah! Gjorde nyss den bästa rundan på länge och plockade 6 tanks. Varför fick jag inte 3x XP?

Du får det bara på första battle för dagen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Du får det bara på första battle för dagen!!

Gäller det inte hela helgen? Bara första battle'n för dagen alltså? Det var ju synd, är ju så segt att harva ihop 30k xp

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather