Far skall köpa ny mobiltelefon

Permalänk
Medlem

Far skall köpa ny mobiltelefon

Då var det dags! Farsan får äntligen en ny mobiltelefon från jobb, och han får välja i princip helt fritt. Han har haft SE hela sitt liv, både privat och på jobb. Nu säger han att han vill ha något med stor skärm så att han lätt kan maila och se sin kalender i mobilen. Antar att han blev sugen efter han såg min HTC Magic ^^

Jag är väldigt tveksam till att han skaffar en mobil med annat än SE's egna standardgränssnitt som de alltid har haft för enligt erfarenhet kommer det bara bli en massa gnäll, men det är han själv som bestämmer.

Enda kravet han har är att telefonen skall ha fysiskt tangentbord. Han har sin kalender i Outlook, likaså sin mail på jobb, och vill kunna synka den mot datorn (eller OTA) lätt utan en massa klydd.

Så, alla tips är välkomna!

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson + Utskjutbart tbord?

varsågod http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=103#rparams=k=s50546136

mvh

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Ja håller man sig till android eller WM så kan man skita i SE totalt. Helt ärligt kommer jag hålla mig från SE tills de visar lite kvalitet igen.

Eftersom varken HTC HD2, HTC Hero eller HTC Desire har fysiskt tangentbord kanske en HTC Touch Pro 2 kan vara ett möjligt alternativ. Xperia X2 har inte fått så bra betyg så den går ju också bort.

Det är svårt idag med mobiler med tangentbord. Helst skulle han ju ha en nyare Touch Pro med nya Snapdragon 1Ghz-prollen om den ens kommer men han måste nog helt enkelt gå och klämma lite på olika mobiler.

Har han ens testat en mobil utan tangentbord?

Det här med SE egna standardgränssnitt, betyder det att han ska behålla deras skit? Vill han inte gå på Android eller WM i alla fall?

Är det SE och tangentbord blir det inte mycket bra att välja på. Man han kanske blir nöjd med en lite nyare mobil bara, vad vet jag.

Själv tycker jag att HTC gör betydligt bättre prylar så han borde gå och klämma på några sånna också.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Skulld tro att en Nokia E71 eller E72 skulle vara något för honom. Den förstår sig till och med min farffar som snart är 70 på utan problem. Riktigt affärsmobil ed grym batteritid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icee
Skulld tro att en Nokia E71 eller E72 skulle vara något för honom. Den förstår sig till och med min farffar som snart är 70 på utan problem. Riktigt affärsmobil ed grym batteritid.

Måste säga att något så dåligt som dessa två har jag sällan sett maken till. Otroligt plastig känsla. Mer gedigen känsla i min mycket föråldrade T630...

Annars så har du nog fått rätt bra tips i topicen så här långt. Skulle kanske säga X10 mini pro (den med tangentbordet).

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ja håller man sig till android eller WM så kan man skita i SE totalt. Helt ärligt kommer jag hålla mig från SE tills de visar lite kvalitet igen.

Eftersom varken HTC HD2, HTC Hero eller HTC Desire har fysiskt tangentbord kanske en HTC Touch Pro 2 kan vara ett möjligt alternativ. Xperia X2 har inte fått så bra betyg så den går ju också bort.

Det är svårt idag med mobiler med tangentbord. Helst skulle han ju ha en nyare Touch Pro med nya Snapdragon 1Ghz-prollen om den ens kommer men han måste nog helt enkelt gå och klämma lite på olika mobiler.

Har han ens testat en mobil utan tangentbord?

Det här med SE egna standardgränssnitt, betyder det att han ska behålla deras skit? Vill han inte gå på Android eller WM i alla fall?

Är det SE och tangentbord blir det inte mycket bra att välja på. Man han kanske blir nöjd med en lite nyare mobil bara, vad vet jag.

Själv tycker jag att HTC gör betydligt bättre prylar så han borde gå och klämma på några sånna också.

Jag har också tittat på HTC Touch Pro 2. Har själv en HTC så jag vet att de gör väldigt bra telefoner, så håller med dig helt där.

Ja vem vill inte ha en HTC med utfällbart tangentbord och 1Ghz Snapdragon?

Han har testat min HTC Magic och han tycker inte alls om att skriva på tangentbord på skärmen säger han.

Just nu känns X10 Mini Pro och HTC Touch Pro 2 mest aktuella, tack för alla tips än så länge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Måste säga att något så dåligt som dessa två har jag sällan sett maken till. Otroligt plastig känsla. Mer gedigen känsla i min mycket föråldrade T630...

Annars så har du nog fått rätt bra tips i topicen så här långt. Skulle kanske säga X10 mini pro (den med tangentbordet).

Du blandar inte med någon annan. Just E71 har ju fått väldiga beröm för byggkvalitet. Nåja, skitsamma, mitt förslag bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icee
Du blandar inte med någon annan. Just E71 har ju fått väldiga beröm för byggkvalitet. Nåja, skitsamma, mitt förslag bara.

Blandar inte ihop det med någon annan. Sen att byggkvaliten är bra är en sak. JAG upplevde den som väldigt plastig och något som mycket lätt kan gå sönder. Vid telefonbyte blir det nog en Nexus One eller Desire för mig.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF