Sweclockers September-turnering i Starcraft 2!

Permalänk
Hedersmedlem

Sweclockers September-turnering i Starcraft 2!

.

Sweclockers September-turnering i Starcraft 2

Nu är augustiturneringen snart slut och då är det dags igen för en ny omgång,
med i huvudsak samma upplägg och regler som förra gången.

Precis som i augustiturneringen kommer det att spelas både gruppspel och slutspel, men innan gruppspelet kommer det även att spelas ett kval. (förutsatt att fler än 32 spelare anmäler sig)

Kortfattat, skillnaderna från augustiomgången är:

  • Om fler än 32 spelare anmäler sig kommer alla att kvala, och de 32 med högst resultat kommer att gå vidare till gruppspelet

  • Anmälan till tävlingen och rapportering av matcher sker på flamingfox.se (frågor och diskussion sker dock fortsatt i den här tråden)

Anmälan avslutad
Kvalet avslutat midnatt 14-15e sept! Resultat här
Gruppspelet avslutat midnatt 25-26e. Resultat finns här
Slutspelet Avslutat. Alla resultat kan ses här. Grattis Ultroz!

Alla kan börja spela sina matcher på en gång. Till skillnad från kval
och gruppspel så behöver ni rapportera slutspelsresultat i den här tråden med
en post, alternativt skicka mig ett PM. Jag försöker uppdatera brackets så fort
jag kan (men gör det manuellt), så om du ser att du ska spela mot någon senare
går det bra att göra det även om jag inte skrivit in er i "rätt ruta" än.

Alla resultatrapporter ska vara på formatet:
vinnare: A, B, A
förlorare: B, A, B
replays: r1, r2 ,r3

Tidsplan för slutspel

  • 8delsfinalerna skall vara rapporterade senast tisdag.

  • Kvartsfinalerna senast torsdag.

  • Semifinalerna ska vara inne lördag.

  • Finalen söndag.

Förhoppningsvis kan vi bli klara tidigare än så. Matcher spelas på datum angivna ovan
kl. 21.00 ELLER vid tidigare datum överenskommet mellan båda spelare. Om inget resultat
rapporterats innan midnatt vid datum angivna ovan går ingen av spelarna vidare.

Dyker din motståndare inte upp 21.00, kan du vänta fram till 21.15. Har han då fortfarande
inte dykt upp så kan du rapportera win på WO. Battlenet-klockan är den tid som gäller.
GL!

Kvalet

  • För att se vilka matcher du har kvar att spela i kvalet, tryck "inrapportering" på hemsidan

  • Alla spelare får vardera 4 matcher att spela

  • Vinst ger 1p, förlust 0

  • Matcherna slumpas ut på sånt sätt att varje spelare i bästa mån får spela mot en motståndare ur varje liga (t.ex. en diamond, en platinum, en gold och en silver)

  • Optimalt går de 32 bästa går vidare till gruppspelet, om det finns fler på samma poäng går alla dessa vidare och slutspelsgrupperna blir större

  • De som tog sig till final eller semifinal i augustitävlingen slipper kvala, dock måste de anmäla sig på flamingfox.se så vi vet att de faktiskt vill vara med!!

Gruppspelet

  • 8 Grupper, 4 (eller fler) spelare i varje grupp

  • Alla möter alla i gruppen, 1 match per möte (Spelarna får självklart spela bo3 eller liknande om båda går med på det)

  • Vinst ger 1p, förlust 0

  • De två bästa går vidare, om det finns två eller fler på samma poäng spelas en utslagsomgång

Slutspelet

  • bäst av 3 i kvartsfinalerna och åttondelsfinalerna

  • bäst av 5 i semi och final

  • Skriv gärna en post på forumet (i den här tråden) och berätta när ni tänker spela, så vi kan titta på :).

Regler

  • Alla matcher spelas på bnet som vanliga orankade 1v1 i samma party
    [B][U]

  • Spelarna skall själva ta kontakt med varandra för att bestämma tid[/U][/B]

  • Vid rapportering av kvalmatchresultat används flamingfox.se. Endast 1 replay krävs vid rapportering (men 2 är bra!)

  • Matcher spelas på "faster" om inte båda spelare önskar att spela på lägre hastighet.

  • I partyt bör finnas en av tävlingsledarna utsedd domare (undantag ges om båda spelarna bestämmer sig för att domare inte behövs - OBS på egen risk!)

  • Observers tillåtna

  • Ev. "Hejarklack" måste vara tyst under matchen

  • Vid ev. konflikt skall i första hand domaren avgöra. Om spelarna ej är nöjda med domarens beslut skall båda rapportera med replays till tävlingsledarna.

  • Disconnect/noShow=loss, om inte båda spelare kommer överens om motsatsen

  • Ha kul!

Map-val, uppdaterat

Spelarna kan själva avgöra vilken map som ska spelas eller låta en domare slumpa fram det.
Spelarna får förbjuda en map var

Om du vill kontakta mig:

Kontakta mig helst på icq eller msn, där är jag online hela dagen (och halva natten )

msn: ancient_banana_tmuk@hotmail.com (fungerar EJ för epost)
icq: 105582726
epost: ......
bnet-namn: gigurra
char-code: 115

Organisation

Hittills anmälda organisatörer är:

Huvudorganisatörer: Gi][Gurra
Webbansvarig:Mikael_Berglund
Domare (listan från augustiturneringen): gigurra(#115), kriggus(#190), Thirteen(#655), Mackansson (#373), Endi (#170), Zcenicx (#485)
Kommentatorer (listan från augustiturneringen): CromX (ev. några av de matcher han inte spelar själv), m1n1h0p om han åker ur

Tidsplan

Anmälan: Ligger öppen t.o.m. 7e september eller tills dess att 128 spelare är anmälda.

Kval: Den 8e kommer kvalmatcherna att slumpas fram och kvalspelet kan börja.
Den 14e skall alla vara klara med sina 4 första kvalmatcher. De 32 med bäst poäng
i kvalet kommer att väljas ut för vidare spel. Med allra största sannolikhet kommer
det vara flera med lika poäng och en omspelsomgång kommer att spelas
sinsemellen de som ligger på "delad plats 32". Den 17e ska de som spelar
omspelsomgångerna vara klara med denna

Gruppspel: Gruppspelet börjar den 15e och skall vara klart (inkl ev. omspel)
den 25e.

Slutspel: Slutspelet Börjar den 25e direkt efter gruppspelet och är förhoppningsvis
klart innan månadens slut!

Eftersom alla har eget ansvar att planera in matcher i tid med sina motståndare gäller följande:
Spelare som inte dyker upp på inplanerat matchtillfälle förlorar matchen automatiskt om inte
BÅDA spelarna bestämmer sig för motsatsen. Om ingen match spelas eller har planerats in så
får ingen spelare poäng (obs om en spelare är omöjlig att kontakta så skriv det i forumet
så får vi stryka den från listan och ge dig poängen). Använd Bnet och swecs meddelandesystem
för att kontakta motståndare och planera in era matcher.

Alla kvalmatcher och "förklaringar varför de inte kunnat spelas" skall vara inrapporterade senast den 14e.

De matcher som då inte spelats kommer jag att tilldela poäng till den spelare som
uppenbarligen försökt mest att få matchen spelad (meddelanden/snack över icq/msn
är bäst men PMa i forumet annars. Använd INTE denna tråd till förklaringar utan endast
allmäna frågor tack!).

Om jag inte kan avgöra vem det är som skall få poängen får båda noll poäng.
Om ingen spelare har skickat ett PM med förklaring eller kontaktat mig på Icq/msn får
båda automatiskt noll poäng. Det är hårt men det är det som krävs när vi har systemet
att alla spelare ansvarar för att sina matcher blir spelade :P.

(Det är 250 matcher som skall spelas så jag har ingen möjlighet att hålla koll på alla
själv, det är upp till spelarna att berätta )

GL guys, jag är grymt avundsjuk på att inte kunna vara med själv!

Jag behöver fler organisatörer/domare guys, så tveka inte att anmäla er!

.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Får en
Warning: mysql_result() [function.mysql-result]: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 7 in /customers/flamingfox.se/flamingfox.se/httpd.www/news.php on line 13
mitt på första sidan.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Entusiast

Jag är nu reggad, bring it on!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

anmäld!

antar att jag inte behöver bekymra mig om något kval då?

ger mig isåfall tid att casta semi finalerna från Augusti turneringen samt göra en HL video

Permalänk
Medlem

sådärja. Anmäld!.. hoppas man klarar kvalet.. (jag la in mig som silver leauge, för det är jag på 1vs1. Är guld på 2vs2 men antar att det är 1vs1 ni går på?)

Edit: vet inte vad det innebär att vara domare riktigt men jag kommer jobba 06-15:30 om dagarna framöver och borde kunna ha lite tid att va domare då o då om det behövs, dock vill jag veta vad det innebär )

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zerorepent:

Får en
Warning: mysql_result() [function.mysql-result]: Unable to jump to row 0 on MySQL result index 7 in /customers/flamingfox.se/flamingfox.se/httpd.www/news.php on line 13
mitt på första sidan.

Ja, det är något med sidan. Jag tror Mikael jobbar på det. Registreringen fungerar dock.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Anmäld, Sweclockers Fighting!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10332485']Ja, det är något med sidan. Jag tror Mikael jobbar på det. Registreringen fungerar dock.

Jag gick in och ordnade så det felmeddelandet ramla iväg, dock hitta jag inte om mikael hade en egen användare så nu är nyheten signerad mitt mitt användarnamn, men det får han fixa när han ser min lilla fix sen..

Visa signatur

Starcraft 2 id: Pergius.756 | I don't want to succeed, I just do it my way...

Permalänk
Medlem

gick hur bra som helst att regga sig ju

Permalänk
Medlem

Tips: Lägg in en random map generator som slumpar fram en karta bland de man valt så man lätt kan komma överens om första kartan om man väljer att slumpa fram den. Den kan t.o.m. slumpa fram en karta i förväg till alla spelarmöten. Borde vara easy-peasy!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zartax:

Tips: Lägg in en random map generator som slumpar fram en karta bland de man valt så man lätt kan komma överens om första kartan om man väljer att slumpa fram den. Den kan t.o.m. slumpa fram en karta i förväg till alla spelarmöten. Borde vara easy-peasy!

Bra idé. Kan nog ordna det till kvalet om vi kan välja ut ett urval av banor att slumpa ur

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10332887']Bra idé. Kan nog ordna det till kvalet om vi kan välja ut ett urval av banor att slumpa ur

Varför inte bara välja kartorna som är i 1v1 quickmatch map listan, går inte å få fel där. Och eftersom vi nu har en förbjud 1 karta regel låt den slumpa fram 3 kartor där båda spelarna får ta bort en å så börjar man med den tredje slumpade kartan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Tjo alla. Ber om ursäkt för felmedelandet på förstasidan av nyhetssidan och tackar Pergius för att han fixade detta! För övrigt är det redan 14 anmälda efter sex timmar mitt i natten så detta kommer bli awesome! Tänkte bara säga att blir det några problem eller är det någonting ni undrar över när det gäller sidan så tveka inte att säga till! Alltid underbart med feedback så att man kan förbättra och underlätta för er alla.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Hej, anmälde mig just som skirmisheR/skirmisheR (bnet-namn) istället för m1n1h0p/skirmisheR. Ber om ursäkt men jag antar att jag redan är anmäld eftersom jag har tagit mig till semifinal i augustiturneringen?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m1n1h0p:

Hej, anmälde mig just som skirmisheR/skirmisheR (bnet-namn) istället för m1n1h0p/skirmisheR. Ber om ursäkt men jag antar att jag redan är anmäld eftersom jag har tagit mig till semifinal i augustiturneringen?

du behöver inte kvala, men du behöver fortfarande registrera dig och anmäla.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har anmält mig men ett problem jag har är att jag bara kan spela varannan vecka. Kan spela nästan när som helst när jag är hemma. Kommer jag kunna vara med ändå?

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Har anmält mig men ett problem jag har är att jag bara kan spela varannan vecka. Kan spela nästan när som helst när jag är hemma. Kommer jag kunna vara med ändå?

osäkert. Är du borta helt 7 dagar åt gången eller?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10333427']osäkert. Är du borta helt 7 dagar åt gången eller?

Ja jag är borta tisdag-tisdag varannan vecka

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Ja jag är borta tisdag-tisdag varannan vecka

Du kan ju prova och se, men jag tror det blir väldigt svårt.
Du har ingen möjlighet alls att spela när du är borta?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10333599']Du kan ju prova och se, men jag tror det blir väldigt svårt.
Du har ingen möjlighet alls att spela när du är borta?

Så länge ingen vill köpa en bärbar dator till mig så lär det bli väldigt svårt. Tvivlar starkt på att försvarsmakten låter mig installera sc2 på deras datorer
Men jag kommer hem nu på tisdag så om kvalet/gruppspelet kommer igång som det ska så kan jag vara med ett tag iaf.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

Jag kan oftast inte spela på dagarna, men nätterna och mornarna fram till förmiddagen går nästan alltid bra. Kan detta vara ett stort problem?

Jag kommer nog anmäla mig och om jag inte kan spela en match för att det är under dagen eller om jag laggar ur så får jag väl förlora de matcherna då...

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

sc2 på swec? Dags att bli aktiv! Trots det något udda val av namn. Ashzala på anmälningssiten, hoppas det inte blir för jobbigt :>

Permalänk
Medlem

Jag anmäler mig denna gången till turneringen vilket innebär att jag inte kan vara domare för denna omgången.

Permalänk

Anmält mig, förhoppningsvis får jag möta Firkraag och få revansch för att han krossade mig med korean 4gate på laddern

Permalänk
Entusiast
Skrivet av StillRooney:

Anmält mig, förhoppningsvis får jag möta Firkraag och få revansch för att han krossade mig med korean 4gate på laddern

snuskig strategi. för bra, det är väl därför dom nerfar zealots lite nu i 1.1

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Antar att det bara är laddermaps i map poolen? Spännande att se vem som vinner det här!

Visa signatur

ASUS P8Z68 Deluxe | i5 2500k@4,6 | Radeon 5750 | Corsair 550W | Corsair Force GT 60gb | Samsung Spinpoint 250GB | Corsair Vengeance 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

snuskig strategi. för bra, det är väl därför dom nerfar zealots lite nu i 1.1

Kommer inte hjälpa ett dugg mot de 4 första zealotsen dock :>

Permalänk
Skrivet av |Utropstecken|:

Kommer inte hjälpa ett dugg mot de 4 första zealotsen dock :>

Jo? Build time?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Jo? Build time?

korean 4gate går ut på att få upp warp gates så snabbt som möjligt så nej

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"