Permalänk
Medlem

Tips - GTX 480 3995kr

Webhallen verkar köra race på de flesta Fermi - här har vi GTX 480 för 3995kr!

WEBHALLEN.com - Asus GeForce GTX 480 1536MB (ENGTX480/2DI/1536MD5) - PCI-E / DVI / Mini HDMI

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Uppenbarligen inte de enda.

ASUS GEFORCE GTX 480 1536MB PCI-E DVI/HDMI - Nya generationen av Nvidias Extrema High-End kort! - Produktinformation

Verkar som att Asus eller Nvidia har tagit lite aggressivare prisnivåer.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Antielefant

NVidia verkar ha smygsänkt samtliga sina kort, vilket fullkomligt brädar AMD. GTX 460 finns nu för 1600:- av och till, 470 kampanjas för 2400:- och 480 för 4000:-... samtidigt ryktas GTS 450 landa på $119 - vilket blir 1200 svenska.

Krävs en rejäl prissänkning för det röda laget nu, för idag är inte ens ett 5770 värt att ens titta på med 460 för samma pris.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Vart visst ett impulsköp.

Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesperf:

Vart visst ett impulsköp.

Kliar lite i fingrarna då man har fått in stålarna i fredags ...

Permalänk
Medlem

Kanske sänker 480 efter hand som det kommer ut en 512 variant 485 snart?

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Kanske Nvidia ser sin chans att sänka priserna. Så många köper deras kort innan 6xxx-Serien kommer från AMD.

Permalänk
Medlem

"Tyvärr" sitter man på Eyefinity och vill inte heller byta till det gröna laget...
Annars hade det nog blivit impulsköp

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

NVidia verkar ha smygsänkt samtliga sina kort, vilket fullkomligt brädar AMD. GTX 460 finns nu för 1600:- av och till, 470 kampanjas för 2400:- och 480 för 4000:-... samtidigt ryktas GTS 450 landa på $119 - vilket blir 1200 svenska.

Krävs en rejäl prissänkning för det röda laget nu, för idag är inte ens ett 5770 värt att ens titta på med 460 för samma pris.

GTX460 för 1600? Var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

GTX460 för 1600? Var?

Grafikkort (PCI Express) med GeForce GTX 460 - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Sasha:

GTX460 för 1600? Var?

Inet tog 1500 för dem igår.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Passar på att låna tråden lite om det är ok funderar på att köpa nytt grafikkort i dagsläget, är det värt med ett GTX 480? har ett HD 5770 idag. Eller kommer det komma nya kort snart? t.ex HD6000 serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Inet tog 1500 för dem igår.

Var väll någon kampanj, annars kostar dom ju 1800/2000kr. Undantag Pixmania..

Skrivet av puppisen:

Passar på att låna tråden lite om det är ok funderar på att köpa nytt grafikkort i dagsläget, är det värt med ett GTX 480? har ett HD 5770 idag. Eller kommer det komma nya kort snart? t.ex HD6000 serien?

Inte värt att uppgradera i dagsläget, 5770 är ganska bra grafik kort egentligen så bara vänta till AMD Radeon HD6000.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Inte värt att uppgradera i dagsläget, 5770 är ganska bra grafik kort egentligen så bara vänta till AMD Radeon HD6000.

Crap :/ ja som är så sugen på att skaffa något riktigt maffigt nu efter lönen

Permalänk

Frågan är ju om man ska slå till på ett GTX480 eller vänta på 6800-serien

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppisen:

Passar på att låna tråden lite om det är ok funderar på att köpa nytt grafikkort i dagsläget, är det värt med ett GTX 480? har ett HD 5770 idag. Eller kommer det komma nya kort snart? t.ex HD6000 serien?

Skrivet av Supermotard:

Frågan är ju om man ska slå till på ett GTX480 eller vänta på 6800-serien

Frågan är ju om man kan vänta till typ jul? Finns ju alltid nya kort runt hörnet. Annars hade jag slagit till idag då priserna på 470 och 480 känns riktigt bra! Nya modeller är ju alltid dyra vid lansering. Sen om man värdesätter physX och sånt så känns det ju ännu mera värt. Sen är ju sli bättre än cf vad det gäller drivrutiner.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem
Skrivet av puppisen:

Crap :/ ja som är så sugen på att skaffa något riktigt maffigt nu efter lönen

Jag satt på ett 5770 förut och köpte precis ett GTX 470 när lönen kom. Efter att ha överklockat kortet 25% märker jag en ohyggligt stor skillnad för dom 2000kr jag la i mellan. Grymt värt om du frågar mig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror inte AMD bryr sig så hårt, de kommer säkerligen sänka priset på sina kort oxå, dessutom är deras nya serie snart ute så då ligger Nvidia risigt till.

Skrivet av Zcenicx:

NVidia verkar ha smygsänkt samtliga sina kort, vilket fullkomligt brädar AMD. GTX 460 finns nu för 1600:- av och till, 470 kampanjas för 2400:- och 480 för 4000:-... samtidigt ryktas GTS 450 landa på $119 - vilket blir 1200 svenska.

Krävs en rejäl prissänkning för det röda laget nu, för idag är inte ens ett 5770 värt att ens titta på med 460 för samma pris.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Jag tror inte AMD bryr sig så hårt, de kommer säkerligen sänka priset på sina kort oxå, dessutom är deras nya serie snart ute så då ligger Nvidia risigt till.

Förutom att nVidia just nu ligger en generation före AMD (nVidia har inga kort som motsvarar HD5xxx). Jag tror att AMD's nya 6000 serie kommer bli grymt, dom är alltid lika smarta och låter nVidia börja med en ny generation grafikkort och sedan fulländar den. Smack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Förutom att nVidia just nu ligger en generation före AMD (nVidia har inga kort som motsvarar HD5xxx). Jag tror att AMD's nya 6000 serie kommer bli grymt, dom är alltid lika smarta och låter nVidia börja med en ny generation grafikkort och sedan fulländar den. Smack!

Varför tror du att nVIDIA ligger en generation före?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

GTX460 var ju billigt när det var sänkt, får hoppas detta driver ned HD5750 under 1000-lappen, då blir det ett till.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Varför tror du att nVIDIA ligger en generation före?

AMD's 58xx är råstarka, javisst. Men Fermi har så mycket annat och är tillverkade på ett helt nytt sätt (om du kommer ihåg så var det därför det var så mycket förseningar osv med Fermi).
nVidia hade kunnat pungat ut ett gäng grafikkort samtidigt som AMDs 5xxx med DX11, men de ville vara först med något nytt, vilket de blev också. Men kanske inte i så stor nivå som de hade velat. Men det var trots allt en helt annat teknik - en ny generation.
Och nu när AMD 6xxx kommer, är dessa också tillverkade med denna teknik.
Förstår du hur jag tänker?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

AMD's 58xx är råstarka, javisst. Men Fermi har så mycket annat och är tillverkade på ett helt nytt sätt (om du kommer ihåg så var det därför det var så mycket förseningar osv med Fermi).
nVidia hade kunnat pungat ut ett gäng grafikkort samtidigt som AMDs 5xxx med DX11, men de ville vara först med något nytt, vilket de blev också. Men kanske inte i så stor nivå som de hade velat. Men det var trots allt en helt annat teknik - en ny generation.
Och nu när AMD 6xxx kommer, är dessa också tillverkade med denna teknik.
Förstår du hur jag tänker?

Du snackar en jävla massa skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

AMD's 58xx är råstarka, javisst. Men Fermi har så mycket annat och är tillverkade på ett helt nytt sätt (om du kommer ihåg så var det därför det var så mycket förseningar osv med Fermi).
nVidia hade kunnat pungat ut ett gäng grafikkort samtidigt som AMDs 5xxx med DX11, men de ville vara först med något nytt, vilket de blev också. Men kanske inte i så stor nivå som de hade velat. Men det var trots allt en helt annat teknik - en ny generation.
Och nu när AMD 6xxx kommer, är dessa också tillverkade med denna teknik.
Förstår du hur jag tänker?

Ja. Men HD6xxx är bara en optimering av HD5xxx som är en optimering av HD4xxx så jag skulle inte säja att AMD kommer med en ny generation snart.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Ja. Men HD6xxx är bara en optimering av HD5xxx som är en optimering av HD4xxx så jag skulle inte säja att AMD kommer med en ny generation snart.

Jo, det är så sant. Det är det jag menar, Fermi är ingen optimering av GTX 2xx etc. Det är helt nytt. Vilket var lite riskabelt och hade sina konsekvenser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu är bara frågan, är dessa sänkningar tillfälliga, eller permanenta? Synd att man missade 460 för 1500kr, kanske hade varit värt då trots allt.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

AMD's 58xx är råstarka, javisst. Men Fermi har så mycket annat och är tillverkade på ett helt nytt sätt (om du kommer ihåg så var det därför det var så mycket förseningar osv med Fermi).

Fermi tillverkas på samma sätt som Cypress. I samma fabriker, av samma företag. Fermi blev försenade för att arkitekturen är betydligt mer komplicerad än Cypress och onödigt stor. Huruvida förseningen till viss del även beror på att Nvidia var så sena med att testa 40nm vill jag inte spekulera i.

Skrivet av Thornblom:

nVidia hade kunnat pungat ut ett gäng grafikkort samtidigt som AMDs 5xxx med DX11, men de ville vara först med något nytt, vilket de blev också.

Jag förstår inte. Vad spelar det för roll vem som är först med ny arkitektur när den inte är bättre än konkurrentens gamla?

Skrivet av Thornblom:

Men kanske inte i så stor nivå som de hade velat. Men det var trots allt en helt annat teknik - en ny generation.
Och nu när AMD 6xxx kommer, är dessa också tillverkade med denna teknik.
Förstår du hur jag tänker?

Du vet ju inte vad du pratar om. Det är samma tillverkningsteknik på Fermi som Cypress/juniper. Det i sin tur är samma tillverkningsteknik som HD4770 använde sig av när det begav sig.

Generationspratet är skitsnack. Det gäller att prestera, inte att kuna säga att man minsann har en ny arkitektur. Kampen Cypress vs GF100 är över. Nvidia förlorade, annat går inte att säga. AMD lyckades uppenbarligen väldigt väl utan en ny arkitektur och jag tror inte att AMD kommer lida fram tills det att Northern Islands släpps någon gång under 2011.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Köp nu vänta inte lev i nuet de kommer nog att ha låg tillgänglighet amd 6xxx serien när den kommer.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

AMD's 58xx är råstarka, javisst. Men Fermi har så mycket annat och är tillverkade på ett helt nytt sätt (om du kommer ihåg så var det därför det var så mycket förseningar osv med Fermi).
nVidia hade kunnat pungat ut ett gäng grafikkort samtidigt som AMDs 5xxx med DX11, men de ville vara först med något nytt, vilket de blev också. Men kanske inte i så stor nivå som de hade velat. Men det var trots allt en helt annat teknik - en ny generation.
Och nu när AMD 6xxx kommer, är dessa också tillverkade med denna teknik.
Förstår du hur jag tänker?

Plix!!! FAIL MORE!

Nvidia ligger inte en generation före. De ligger på samma generation och lanserade jävla sent också. Korten presterar ju fan lika som 5000 serien som också fortfarande är king of the hill. Blir kul att se vad Nvidia kommer sätta emot 6000 serien från AMD.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke910:

Köp nu vänta inte lev i nuet de kommer nog att ha låg tillgänglighet amd 6xxx serien när den kommer.

Det är lite väl tidigt att säga. De problem som TSCM hade med 40nm när Cypress och GF100 lanserades behöver inte nödvändigtvis fortfarande vara stora käppar i hjulen.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10