Widget för Spotify

Permalänk

Widget för Spotify

Är det någon som vet om det finns en widget eller liknande till Mac OS X 10.5.8 för Spotify, så att man slipper gå in i själva programmet och byta låt etc etc?

Permalänk

Är inte det i princip samma sak som att gå in i programmet igen? eller vad menar du egentligen?
Annars finns ju alltid play/forward/reverse knapparna på tangentbordet som fungerar med Spotify.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

Menar du som t ex Bowtie för Itunes? Det skulle jag gärna med ha en, faktiskt.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Det finns tyvärr inte då spotify inte har några direkta API:er tillgängliga för andra program att använda... tyvärr. Kan ju hoppas att det kommer i framtiden!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

I Windows så fungerar i alla fall snabbknapparna på tangentbordet. Vet inte hur det är i OSX.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

I Windows så fungerar i alla fall snabbknapparna på tangentbordet. Vet inte hur det är i OSX.

Byta låt funkar, för att play/paus ska funka så måste man hålla ner atl+shift och trycka play.
annars startar Itunes

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JOnkan:

Byta låt funkar, för att play/paus ska funka så måste man hålla ner atl+shift och trycka play.
annars startar Itunes

<3 OSX..

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

om programmet är aktivt, det aktiva fönstret fungerar även space som play pause.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bzor!:

Det finns tyvärr inte då spotify inte har några direkta API:er tillgängliga för andra program att använda... tyvärr. Kan ju hoppas att det kommer i framtiden!

Men Growl visar ju vilken låt som byts till och tangentknapparna funkar, borde inget program som använder den informationen kunna skapas?

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Byt låt med knapparna eller skaffa fjärrkontrollen (inkl. pluginet), det gör jag.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|