Hur tjänar man pengar snabbt?

Permalänk
Medlem

Hur tjänar man pengar snabbt?

Visste inget bättre sätt att lägga den här tråden på, så jag frågar här

Snabbaste sättet att tjäna pengar?, pratar inte om något olagligt. och jag vill helst inte sälja av saker för att tjäna dom här pengarna. jag behöver 2400.

Permalänk
Medlem

Jobba en halv vecka med skit lön (alternativt 1 dag med bättre lön)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Jobba en halv vecka med skit lön (alternativt 1 dag med bättre lön)

Glömde nämna att jag är student, Jobba som student, hur? var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan50:

Glömde nämna att jag är student, Jobba som student, hur? var?

Du får arbeta var du vill i Sverige. Hade du liksom tänkt att någon ska komma med "Jo, ring Börje på Mcdonalds 070-XXXXXX, han behöver folk ikväll", eller vad?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Inte riktigt så jag tänkte utan att det är mer utmanande att för en student att hitta jobb, då jag inte känner någon privat ville jag ha tips på var man ska kolla först, eller kanske lite vägledning. Du behöver inte låta hotfull, aggresiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan50:

Inte riktigt så jag tänkte utan att det är mer utmanande att för en student att hitta jobb, då jag inte känner någon privat ville jag ha tips på var man ska kolla först, eller kanske lite vägledning. Du behöver inte låta hotfull, aggresiv.

Jag är inte alls hotfull eller aggressiv, frågan är väl lite underlig då jag inte kan tänka mig att någon kan specificera för dig vad du ska arbeta med när vi inte vet något om dig. Vad det finns för arbetstillfällen nära din ort har du själv störst koll på.

Det är ju lite "hur långt är ett snöre" över frågan helt enkelt.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Ut på gatan och tigg pengar. Ta med en gitarr och spela lite.

Permalänk
Medlem

Nätpoker om du kan sånt.
Prostitution (är ju lagligt att sälja så

Snabba pengar = hög risk. Klamydia ingår även i förslag två!

Permalänk
Medlem

Academic Work kanske kan vara nåt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Sms-lån, triss.. samla pantburkar? Kanske konsultarbete, gatmusicerande eller barnvaktning? Gräsklipping?

Använd fantasin ffs. Vad jag kan lova dig, är att det kommer krävas ett visst mått av ansträngning från din sida. Exakt vilka möjligheter du har kan vi omöjligt veta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredlovebot:

Nätpoker om du kan sånt.

Mycket dålig idé att spela om pengar om man har ont om pengar.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Om någon känner till ett vattentätt, lagligt och enkelt sätt att tjäna mycket pengar, tror jag inte att den personen skriver om det på Sweclockers... tyvärr.

Visa signatur

Coola låtar i massor!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ilja:

Om någon känner till ett vattentätt, lagligt och enkelt sätt att tjäna mycket pengar, tror jag inte att den personen skriver om det på Sweclockers... tyvärr.

Precis vad jag också tänkte när jag läste namnet på tråden.

Men t.ex. att sälja saker på Tradera kan ge snabba pengar? Beror ju på vad man har som går att sälja. Hör efter hos grannar (äldre personer t.ex.) ifall de vill ha lite hjälp med saker i hemmet?

Som sagt... använd fantasin och kolla upp möjligheterna i din närhet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

tjäna ihopp 2400 på en vecka låter rätt knepigt men kan väll låna pengar så länge?
mamma,pappa,mormor,morfar,farmor,farfar,morbror,moster,farbror,faster,bror,syster,halvsyster,halvbror.....

Permalänk
Skrivet av fredlovebot:

Prostitution (är ju lagligt att sälja så

Snabba pengar = hög risk. Klamydia ingår även i förslag två!

Varför skulle man få klamydia av att sälja sex? Är inte det bara en dum myt och ett grovt feltänk?
Prostituerade lär väl om något vara de som skyddar sig bäst.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Panta burkar, finns enorma pengar där att hämta om man bor på ett större ställe, i sporthallar och sånt.
Gå till dina grannar och fråga om de har lp-skivor att sälja åt dig, sälj de svindyrt. (kolla loppisar efter lp-skivor)

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Det finns ju kliniker som betalar dig för att testa läkemedel etc...
Krokimodell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Random-person:

Varför skulle man få klamydia av att sälja sex? Är inte det bara en dum myt och ett grovt feltänk?
Prostituerade lär väl om något vara de som skyddar sig bäst.

Det enda feltänket här är att du tog mitt inlägg seriöst.
Nåja, ett seriöst förslag då: Plocka äpplen från folks trädgårdar nu på hösten. Det är skittråkigt och du kommer få ont i ryggen, precis därför så behöver gamla hjälp med det. Erbjud sen en fin gräsklippning så gräset är kort inför vintern.

Permalänk

Övertid på helger. På fabriken jag arbetar i, med lägsta baslön så har man cirka 5000kr på en helg(lö,sö) brutto. 12timmars pass.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk

Har du börjat jobba eller är du för lat för att få tag i pengarna?

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Är man hygglig på att sjunga och spela gitarr kan man dra in de där pengarna på ett par dagar på stan. Dock i mynt men det går att klara sig som gatumusikant faktiskt. Har själv övervägt det mest för skojs skull.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Denhär tråden får mig att tänka på denna låt YouTube - Dom viktiga skorna - Hur Prinzen tjänade 5000 spänn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Sätt in 200kr på mitt konto så ska jag berätta (gäller alla som vill veta)

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Sätt in 200kr på mitt konto så ska jag berätta (gäller alla som vill veta)

Låt mig gissa. Ditt dyrköpta råd är att ge samma råd åt alla andra som undrar; för 200 kr, givetvis. Sedan ska man ge dig 25 % av alla pengar man tjänar på detta sätt.

Visa signatur

Coola låtar i massor!

Permalänk

Skriv ut papper och sätt upp i olika områden där du annonserar om att du gärna vill leverera *host* service och kan tänka dig dom flesta husgöromålen eller eventuellt *host* rörrensning eller sådant. Klamydia är give or take, beroende på hur mycket extra du får betalt för gummi-skydd eller inte

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Investera i pengar.
Annars vad SwedishPshyco sa, men det kräver visserligen att du är inkörd på arbetet. Så gå idag till närmsta fabrik och hör efter om di saknar folk till något enkelt slitgöra över helgen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

sälj organ, eller ingå i en medicinstudie där du går med på att testa nya mediciner.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Skaffa en skurhink, fönsterskrapa, några trasor och en fönsterputsgrej (va den nu heter, handtag med skursak på för fönster) och en flaska yes.

Det räcker till o pusta sådär tusen fönster, sen är det bara att ge sig ut o putsa fönster skitbilligt hos folk

Jag vet flera som levt på det, det sliter på kroppen i längden o är nog rätt tråkigt men verkar gå o tjäna pengar på om man måste.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Gör en egen porrfilm eller alternativt delta i en så borde du få ihop ett par tusen kan jag tänka mig.

Permalänk
Skrivet av RobinCC:

Gör en egen porrfilm eller alternativt delta i en så borde du få ihop ett par tusen kan jag tänka mig.

Det är så dåligt betalt om man är man, snacka om jämställdhet

Visa signatur