Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget

Hej jag undrar om det är någon på Sweclockers som jobbar på BBB som kan hjälpa min vän med ett problem.
Det är så att vi har varit i kontakt med support åtskilliga gånger utan att dem kan lösa problemet och det tar alltid en väldigt lång tid för dem att ens göra nått.

Problemet i sig handlar om en ADSL(bredband8) lina som disconnectar(max 1 min sen går den upp igen) ja i stort sett varje dag detta händer oftast 5-10ggr per dag. Det blir oftast värre på tider då folk är mer online så att säga. Har testat med flera olika modem och alla olika teleuttag i lägenheten.

Varit i kontakt med supporten i minst 1 månad utan att dem har kunnat göra nått åt det. Så detta är en liten chansning om det finns nån snäll kunnig själ här på sweclockers som kunde hjälpa till.

Mvh
Trasig lina

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt min erfarenhet är dina problem relaterade till hur långt det är till telestationen och hur pass gamla ledningarna är till exempel, vettekatten om det går att ordna på ett enkelt sätt. Det finns historier om folk som fått ISP:n att skicka ut en "starkare" signal, men har ingen personlig erfarenhet av något sådant.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Inte bara jag som har problem med BBB alltså, hade 16/1mbit (utav 24/3), var riktigt nöjd Routern dog en torsdag :/ Ringde supporten och killen sa att jag skulle ha en ny router hemma innan helgen, han lovade verkligen det. Fredagen kom och där satt vi, 14 stycken med våra datorer (vi skulle lana), inget internet :'( Satt på mobilt internet i tre veckor, då fick jag en ny router, den nya funkade..... inte speciellt bra:

Var alltså utan hemtelefon och bredband i tre veckor, just nu vill jag bara be BBB att dra åt.... :@

OnT: Vet du hur långt det är till telestationen?

EDIT:

:'(

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Påminner om en sits som jag satt i förrut. Vi hade tele2 8/1 adsl och vi fick ut ca 8 in och 1 ut.... när det funkade. Internet dog minst en gång per dag och var borta olika länge, allt från en minut till 1 timme. Problemet löstes genom att beställa telia 12-24mbit som jag är jävligt nöjd med, vi får ut ca 22mbit in och ca 2 mbit ut.

Påstår inte att det är lösningen för dig men jag tror att tele2 har/hade problem i det här området.
Hade jag vart i din sits så hade jag tjatat på dom tills dom kollade upp det.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080