Permalänk
Medlem

Directx 11

Var i hela friden kan jag ladda ner directx 11 till Vista med en enda "KLICK"?????? Jag har letat efter det i hela 8 BRINNANDE timmar !
Kom ogärna med dessa länkar för det säger mig ingeting!

1. http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=2...

2. http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.266214/directx-11-for-window...

m.m

Det känns som att man är innuti i en cirkelring och så ska man försöka hitta en väg ut till mitten!
Jag har gått runt i evigheter men ingen DIRECTX 11!

Permalänk

Vad är det med första länken som du inte förstår? Följde den och kom till en sida där filen kan laddas hem. Den är relativt liten fil för att vara DirectX 11-filen, men misstänker efter att ha läst följande, att det är en fil för att starta den riktiga nedladdningen.
Citat
1. Påbörja hämtningen genom att klicka på knappen Hämta på den här sidans övre högra hörn eller välj ett annat språk i listrutan och klicka på Sök.
2. Gör något av följande:
* Starta installationen omedelbart genom att klicka på Öppna eller Kör programmet från dess nuvarande plats.
* Spara den hämtade filen för senare installation genom att klicka på Spara eller Spara programmet på hårddisken.
Slut citat.

Vad händer om du laddar hem filen, och följer resten av instruktionerna?

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 11 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Har du ett grafikkort med DirectX11?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Vad är det med första länken som du inte förstår? Följde den och kom till en sida där filen kan laddas hem. Den är relativt liten fil för att vara DirectX 11-filen, men misstänker efter att ha läst följande, att det är en fil för att starta den riktiga nedladdningen.
Citat
1. Påbörja hämtningen genom att klicka på knappen Hämta på den här sidans övre högra hörn eller välj ett annat språk i listrutan och klicka på Sök.
2. Gör något av följande:
* Starta installationen omedelbart genom att klicka på Öppna eller Kör programmet från dess nuvarande plats.
* Spara den hämtade filen för senare installation genom att klicka på Spara eller Spara programmet på hårddisken.
Slut citat.

Vad händer om du laddar hem filen, och följer resten av instruktionerna?

//Freezer

Allt installeras som vanligt, men det står fortfarande att jag har 10.1 Ja, jag har Gtx 460,vista med servicepack 2

Permalänk
Medlem

Hittat en skit bra tysk sida, precis så som det ska vara. asbra... ChipOnline.de nu har jag directx 11. 5 minuter, en enda knapp

Permalänk
Medlem

DX11 för vista släpptes som en plattformsuppdatering så det finns ingen fristående fil, win update är det som gäller.
http://support.microsoft.com/kb/971644

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds