Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC i SLI

Permalänk
Medlem

Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC i SLI

Är det något problem med att jag köper ett till Gigabyte GeForce GTX 460 1GB och kör i SLI med mitt nuvarande system?

EDIT: Har PSU Fractal Design 650W Newton R2/650W/Modulär

Visa signatur

lol

Permalänk
Hedersmedlem

Det borde funka med detta nätagg ja. Tänka bara på att du har välventilerat chassie

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det övre kortet blir nog rätt varmt pga ditt moderkorts placering av pci-e portarna dock.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

Det övre kortet blir nog rätt varmt pga ditt moderkorts placering av pci-e portarna dock.

Korrekt.

Skulle försöka ghettomodda dit någon 120mm för att få bort luften mellankorten.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Kan fungera med om du kör på ett 460 av referensdesign.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det borde funka med detta nätagg ja. Tänka bara på att du har välventilerat chassie

Har ett P183

Visa signatur

lol

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rezziq:

Har ett P183

Jo det såg jag, men är det välventilerat då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Jo det såg jag, men är det välventilerat då?

Ja, har bra temps

Visa signatur

lol

Permalänk

Kör själv SLi med ovanstående kort. Det översta kortet har fått max temp 64 grader och det undre ca 9 grader lägre temp vid lir som BC2. Sitter en 120mm fläkt och blåser till korten.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det borde funka med detta nätagg ja. Tänka bara på att du har välventilerat chassie

Mitt chassi suger (Cooler Master Elite 310) men men mina l Gigabyte GeForce GTX 460 blir inte för varma ändå så det är nog inget problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braveheart:

Kör själv SLi med ovanstående kort. Det översta kortet har fått max temp 64 grader och det undre ca 9 grader lägre temp vid lir som BC2. Sitter en 120mm fläkt och blåser till korten.

Hur har du satt dit den där fläkten?

Visa signatur

lol

Permalänk
Skrivet av rezziq:

Hur har du satt dit den där fläkten?

Fläkten sitter i chassit mitt för grafikkorten. Har följande chassi: http://www.inet.se/artikel/6900621/antec-three-hundred Du ser på sidan av chassit var fläkten sitter.

Följande fläkt är monterad där: http://www.netonnet.se/art/dator/datorkomponenter/kylning/cha... Samt har jag två av denna fläkt monterad i fronten på chassit.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Jag har lite samma fråga. Är sugen på att klämma in ett till kort i min R2:A, men har bara 550W nätagg, ifs av bra kvalitet, men man vill ju inte chansa. Har brännt nätagg förr, de luktar inte gott i rummet av det. Om det funkar så är det ju kalas, men om det inte funkar kanske det är bättre att byta upp sig till ett annat singelkort istället? Dvs. så man slipper byta till nytt nätagg också. Frågan är vad man ska ta isf?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag har lite samma fråga. Är sugen på att klämma in ett till kort i min R2:A, men har bara 550W nätagg, ifs av bra kvalitet, men man vill ju inte chansa. Har brännt nätagg förr, de luktar inte gott i rummet av det. Om det funkar så är det ju kalas, men om det inte funkar kanske det är bättre att byta upp sig till ett annat singelkort istället? Dvs. så man slipper byta till nytt nätagg också. Frågan är vad man ska ta isf?

De drar graffen alltså ~170W styck = 340W 2st plus resten som drar uppåt 150 - 200W, ja, you do the math

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

De drar graffen alltså ~170W styck = 340W 2st plus resten som drar uppåt 150 - 200W, ja, you do the math

Fast då räknar man MAX? Systemet belastas väl inte så hårt i verkligheten?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm