Steelseries Siberia V2 USB, bara diskant ingen bas?

Permalänk
Medlem

Steelseries Siberia V2 USB, bara diskant ingen bas?

Tjena!

Sjukt irriterande problem med mina hörlurar.
Har inte varit med om några sötar eller liknande så jag är riktigt kluven på vad som har hänt?

Satt i skype och snackade lite och plötsligt försvann all bas och det var bara diskant. Först i ena luren och efter 1 minut försvann basen från båda sidorna. Vad är det som har hänt egentligen? Är det glapp?
Om ja, hur fixar man detta?

Hur skruvar man isär dessa?

Förövrigt tycker jag det är jävligt dassigt att de inte kan göra headsets som håller längre än ett år och tar 900kr i betalt, fy fan.

Mvh

Permalänk
Medlem

Steelseries verkar ha stora kvalitetsproblem med sina hörlurar skulle aldrig rekommendera något att köpa dem. När du lägger så pass mycket pengar också så skulle jag rekommendera tillverkare som Sennheiser, AKG mm dvs riktiga hörlursföretag och inte Gaming företag.

Låter mycket märkligt ditt problem, är de under året kanske du har garanti kvar och kan höra med butiken du köpte hos? Kan kanske vara glapp men känns som ett väldigt märkligt glapp isf och att du inte tappat dem eller nåt i samband känns ju ganska otroligt.

Permalänk
Medlem

Blev liknande för mig, all bas försvann men trycker man på hörlurarna så hoppar det igång igen en liten stund sen försvinner det igen. Har du garanti kvar så är det bara lämna in dom så får du nya.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slemh:

Steelseries verkar ha stora kvalitetsproblem med sina hörlurar skulle aldrig rekommendera något att köpa dem. När du lägger så pass mycket pengar också så skulle jag rekommendera tillverkare som Sennheiser, AKG mm dvs riktiga hörlursföretag och inte Gaming företag.

Låter mycket märkligt ditt problem, är de under året kanske du har garanti kvar och kan höra med butiken du köpte hos? Kan kanske vara glapp men känns som ett väldigt märkligt glapp isf och att du inte tappat dem eller nåt i samband känns ju ganska otroligt.

Låter ju kul detta. Köpte precis Xai och 9HD, fy fan.
Har googlat och detta med att basen försvinner verkar vara väldigt vanligt på dessa lurar, verkar vara något som är riktigt knas.

Jag köpte ett par dyra jävlar för att de skulle hålla över 1 år och inte gå sönder som 450kr lurarna, men dessa är ju både dyra och värdelösa. Har du tips på andra hörlurar för ca 1000kr?

Skrivet av Fredrik8:

Blev liknande för mig, all bas försvann men trycker man på hörlurarna så hoppar det igång igen en liten stund sen försvinner det igen. Har du garanti kvar så är det bara lämna in dom så får du nya.

Okej, skönt att höra att det är fler som har problemet ändå.
Nu till problemet, Steelseries hävdar att de har 2års garanti på alla sina produkter i Europa. Jag köpte de för 1år och 1 månad sedan på elgiganten och de hävdar att jag bara har 1 års garanti på produkten! Vad är det som stämmer? Försöker elgiganten blåsa mig?

Permalänk
Medlem

Man har enligt svensk lag rätt till 2 års garanti även om tillverkaren endast skulle ge 1, så fråga Elgiganten om dom kan svensk lagstiftning!

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

Man har enligt svensk lag rätt till 2 års garanti även om tillverkaren endast skulle ge 1, så fråga Elgiganten om dom kan svensk lagstiftning!

De hävdar då att jag har rätt till 2års reklamation, vad skiljer egentligen? Inte sugen på att behöva skicka de på service och betala 500kr för att få tillbaka dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

De hävdar då att jag har rätt till 2års reklamation, vad skiljer egentligen? Inte sugen på att behöva skicka de på service och betala 500kr för att få tillbaka dem.

reklamation innebär att du ska kunna visa på att det är ett produktionsfel som du inte orsakat, ett sätt skulle vara att inget är löst och det inte är repor på, det skulle enligt mig vara tillräckligt, jag är inte juridiker så... inte helt säker på hur du ska kunna bevisa, men det borde gå Du skulle även kunna visa dem några hemsidor på internet som visar att det är många som har/har haft problemet och att det inte är orsakat av dig utan allmänt produktionsfel

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Hade också detta problem med mina men efter att jag tappat dom i golvet från 5cm höjd. Åkte direkt till elgiganten och lämnade tillbaka dom och fick tillbaka pengarna

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Jag fortfarande med mina V1, måste ha haft dem i 3-4 år nu. Dosan som man ändrar volymen med gick sönder efter kanske 2 år, men den löddade jag förbi. Förutom det så har de fungerat klockrent för mig. Mycket bättre ljud om man kopplar de genom en förstärkare också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

reklamation innebär att du ska kunna visa på att det är ett produktionsfel som du inte orsakat, ett sätt skulle vara att inget är löst och det inte är repor på, det skulle enligt mig vara tillräckligt, jag är inte juridiker så... inte helt säker på hur du ska kunna bevisa, men det borde gå Du skulle även kunna visa dem några hemsidor på internet som visar att det är många som har/har haft problemet och att det inte är orsakat av dig utan allmänt produktionsfel

Okej, ja de är oklanderligt fina i skicket och inga repor över huvudtaget finns. Har googlat lite och de finns ju många som har samma problem, vi har ju tom 2 här i tråden. Jag ska gå dit i veckan, har även mailat Steelseries och frågat. Återkommer med resultat så får vi se vad de säger.
Tror du man måste ta med sig USB-ljudkortet också?

Skrivet av Inteno:

Hade också detta problem med mina men efter att jag tappat dom i golvet från 5cm höjd. Åkte direkt till elgiganten och lämnade tillbaka dom och fick tillbaka pengarna

Okej, skönt att höra. Ska dit och prata med dem i veckan då!

Skrivet av zoorex:

Jag fortfarande med mina V1, måste ha haft dem i 3-4 år nu. Dosan som man ändrar volymen med gick sönder efter kanske 2 år, men den löddade jag förbi. Förutom det så har de fungerat klockrent för mig. Mycket bättre ljud om man kopplar de genom en förstärkare också!

Ja, det verkar vara lite bristande kvalité på deras Audio prylar. Hoppas inte min nya Xai börjar krångla nu också.