P183 + Asus P6X58D PREMIUM + SLI???

Permalänk
Medlem

P183 + Asus P6X58D PREMIUM + SLI???

Någon som har denna setup och som får bra temps på grafikkorten? Jag får extremt höga temps trots att alla fläktar går på max osv... se tidigare tråd: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/992125-orovackan...

Det verkar vara just det här chassit som det är problem med..

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

Det är ingen höjdare att köra SLI i ett chassi utan sidofläkt.
Man kan inte få allt, antingen väljer man hög prestanda eller låg ljudnivå.

P193 har ju P183 utseendet men sidofläkt ifall du gillar chassit i övrigt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Det är ingen höjdare att köra SLI i ett chassi utan sidofläkt.
Man kan inte få allt, antingen väljer man hög prestanda eller låg ljudnivå.

P193 har ju P183 utseendet men sidofläkt ifall du gillar chassit i övrigt.

mm

Visa signatur

lol

Permalänk
Hedersmedlem

Övre gränsen för GTX 460 är 104 grader så du ligger nära detta helt klart och du måste göra något. Du kan alltid tejpa fast en fläkt i sidoplåten eller direkt på korten men annars får du allt titta efter ett annat chassi som är mer gjort för SLI.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Övre gränsen för GTX 460 är 104 grader så du ligger nära detta helt klart och du måste göra något. Du kan alltid tejpa fast en fläkt i sidoplåten eller direkt på korten men annars får du allt titta efter ett annat chassi som är mer gjort för SLI.

mm

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

eller ett nytt moderkort med mer space mellan korten , funkar fint för mig på mitt p55-ud5 med 2 slottar mellan korten ...