då tycker jag att du ska prova på Total Annihilation ett gammalt bra RTS. det finns nu en version av TA kallat TA spring. kolla in http://taspring.clan-sy.com/ spelas online mot andra TA spelare..
Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte Jag kan gladligen "läxa" upp några av er i TA dock är jag mycket rostig nu för tiden ...jämfört med hur jag var när man spelade mycket ...
Om jag inte hade suttit på uppsala universitets sugiga nät (studenterna delar ip adresser) så skulle jag ha "läxat upp dig"!
För om jag inte missminner mig så fick du spö för något år sedan då vi lirade ta, sist det var uppe på tapeten här på sweclockers!!
Det är ett problem som ofta uppstår när man använder bolean i mer komplexa modeller. En lösning till problemet kan vara att använda sig av bolean i olika ordningar. dvs du vill ha tre hål i ett objekt 1:a och 2:a blir bra, men det tredje blir det fel på. då kan man prova att göra det i ordningen 2:a, 3:e och 1:a så kan det fungera.
bör tilläggas att vid stora djup så vill man med torpeder ej ha en direktträff utan hälst en träff något under skråvet. vid en direkt träff så kan ubåten stänga olika sektioner för att hålla besättnigen vid liv och det finns fortfarande möjligheter för ubåten att nå ytan. men om torpeden detonerar alldelens under ubåten så kommer ubåten att brytas av på mitten pga de stora tryckförändringarna från detonationen och trycket från vattnet ovanför. (en halv ubåt når sällan ytan!)