Test: Hitman: Absolution
Egenskap | Värde |
---|---|
Titel | Hitman: Absolution |
Utvecklare | IO Interactive |
Genre | Tredjepersonsskjutare |
DirectX-version | 11.0 |
Lanseringsdatum | 2012-11-20 |
Systemkrav |
|
Testinställningar | Ultra, 8× MSAA, 16× AF (upplösning varierar) |
Agent 47 är tillbaka, den här gången med en tonårsflicka i släptåg och fler fiender än någonsin. Fokus ligger som vanligt på överlagda attacker i det tysta, där miljö och smygande attacker används för att överraska inte ont anande.
Förutom nya uppdrag och en färsk berättelse bjuder Hitman: Absolution på en uppdaterad grafikmotor med DirectX 11-stöd. Spelet har dessutom ett inbyggt testläge, vilket underlättar för att få samma sekvens om och om igen.
Agent 47:s lönnmördande flyter som smör tillsammans med AMD:s grafikkort och i den lägre upplösningen kan nykomlingen plocka en delad förstaplats ihop med Radeon R9 290X i Crossfire, endast en hårsmån framför Nvidias Geforce GTX 780 Ti i SLI.
Segertåget fortsätter i den högre upplösningen 2 560 x 1 440 pixlar med AMD:s nya flaggskepp på en delad förstaplats tillsammans med Radeon R9 290X i Crossfire. Prestandamarginalerna är dessutom goda, där Radeon R9 295X presterar över 11 procent bättre än Nvidias SLI-kopplade Geforce GTX 780 Ti-kort.
Renderingstider
Graferna för renderingstider representerar hur lång tid varje bildruta tar att rita upp mätt i millisekunder. Värdet kan ge nya insikter runt prestandaproblem, men påverkas samtidigt starkt av flaskhalsar från till exempel processor eller spelmotor. Observera att sekvensen inte nödvändigtvis motsvarar underlaget för FPS-värdena ovan. Mer information finns på sidan "Testsystem, mjukvara och metod".
Agent 47 flyter på bättre än någonsin på samtliga uppmätta konfigurationer och rent subjektivt rullar spelet helt klanderfritt. Graferna som presenteras från både AMD och Nvidia ser riktigt fina ut med ett minimalt antal spikar.