WoW tråden om förstörda sociala relationer och problem

Permalänk
Medlem

Det är väldigt intressant vad folk skriver här!
Jag har spelat wow från och till nu sen det kom ut. har 3 lvl 60 och spelar i en Naxx guild. Många av er skulle säkert säga att jag är beroende av wow. jag skulle inte säga att jag är det för att jag har säkert suttit lika mycket framför datorn sedan jag var 9 år bara det att det har bytt lite vad jag har gjort. i början plöjde jag igenom massa singelplayer spel och fasta för Civ 2, sen blev det filmer sen blev det serier och nu spelar jag mest wow framför datorn.

Då kommer det: Jaa, men han är beroende av datorn!!!
Jag anser inte heller att jag är beroende av datorn och jag är den personen som kan fara ut i skogen i vecka och prata om allt annat än datorn.
Jag tror i min enfald att det är många som känner igen sig. Jag använder datan som ett tidsfördriv till annat...
T ex, vara med flickvännen, komma undan från saker som jag tycker är mindre skoj.

och ja jag har ljugit för mina föräldrar hur mycket jag har suttit framför datorn. och det är mest för att det blir ett sånt satans tjatt om jag inte skulle göra det.

Skolan har gått bra och jag går nu på högskola..
Wow är bra för en del av mina kompisar som inte är på student orten kan man hålla kontakt med samtidigt som man spelar. Man träffar nytt folk och lär känna nytt folk.

Jag instämmer med Hjertis man kan vara social över internet. det är så jag håller kontakten med folket där "hemma". Jag tror att folk som är nya inom data världen/inte växt upp med datorn kan omöjligt förstå de som har gjort det. Det är som om en "vanlig" person skulle försöka förstå en Dyslektiker vilket är väldigt svårt.

Jag tycker personligen att det finns viktigare saker att haka upp sig på än datorspelandet.

Och som slutkläm, jag är förmodligen en så normal person det bara kan bli och folk har oftas inte en anning om att jag sitter framför datorn. Mitt data spelande har aldrig påverkat mitt sociala liv nämnvärt om jag inte vill att det sk göra det.

Visa signatur

live tast skit, obey Coca Cola

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Har en kompis jag totalt klippt kontakten med. Han spelar wow när han kommer hem från jobbet varje dag. Mellan kl, 18.00 till 23.00 så svarar han inte på telefon eller öppnar dörren. Detta har pågått åtminstone sen nyåret.

Om jag besöker honom på jobbet och frågar om vi kan träffas om några dagar så är det stopp. Får inte alls komma dit och se när han spelar ens.

Han är singel.....men det kanske jag inte ens behöver tillägga.

Avundar honom, jag skulle vilja ha ett jobb. Och vem bryr sig om han är singel? lycko honom, orka ha förhållande, det är bara skit iallafall :).

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Jag själv spelar wow. Och nu tycker jag själv att jag spelar för mycket. Vill sluta, men ska jag sluta så vill jag iallafall sälja mitt konto. Men fan... jag vågar inte sälja den för jag vet inte vad som händer med kontot tanke på mitt för och efternamn står på kontot.

Wow har tagit för mycket tid. Det börjar kännas i hjärtat nu att man har förstört en del av sitt liv pågrund av gear, guld samt reputation o.s.v.

Till Tommy5547: Jag beklagar sorgen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Jasså ja, min tur att sålla sig till skaran.

Har lirat wow sen stängda betan hösten 05'. Att spela hejdlöst var inget jag reflekterade så mycket om när jag var yngre, folk gjorde inte mycket vettigt ändå och såhär i efterhand så ser jag inget problem i spelandet på den tiden. När man blir något äldre och sin omgivning blir mer seriös, märker man snabbt att man missar saker som andra vänner hålls med. Folk flyttar ihop och planerar för sådant, och andra bedriver riktigt motiverade studier. För min del är det omöjligt att kombinera WoW med någon seriös verksamhet IRL. Spelet som sådant kräver för mycket tid, och vad värre är, när man inte spelar så sitter man och bearbetar spelet i huvet; vad man kan göra bättre på en boss, hur man kan tweaka sin dps eller vad som helst. Så är det för mig i varje fall, och i slutändan ryms bara Warcraft.

Det är lätt att man blir avundsjuk på den stora wow skaran, som kan spela och samtidigt behålla ett vettigt liv utanför spelet. Grattis! Warcraft är ett förbannat bra och roligt spel, skulle jag vara i en annan situation så skulle jag inte tveka en sekund med att fortsätta.

Nu har jag sålt två accounts och kämpar något djävulskt mot abstinensen. Det vore hur lätt och bekvämt som helst att installera det igen och sätta igång, för att ha roligt i ett halvår, ett år eller två år till. Det vore egentligen det jag helst skulle vilja, men jag vet samtidigt att den tiden är förbannat bortkastad i det långa loppet.

Slutligen råder jag alla i åldern 12-18 år att inte tveka med spelandet. Det finns massor att uppleva i wow, och i yngre ålder förväntas man inte åstadkomma så värst övervettiga saker ändå. Kör järnet och se inte tillbaka, för när man blir äldre har man inte rimligtvis chansen att no-lifa sig framför skärmen på massiv skala = tråkigt! Jag tror inte att många människor befinner sig i någon sorts riskområde, såsom media vill visa upp. Att koppla av är en mänsklig rättighet, och wow är ett mycket bra tidsfördriv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Och vem bryr sig om han är singel?

Han själv.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Spelat konstant sen jag köpte WoW i augusti året det kom ut. Förutom ett sommaruppehåll förra året på 2 månader. Tröttar ofta men fortsätter spela.
Lirar i en naxxrams guild och tröttnar mer och mer på att tvånget att springa runt och fixa herbs
Kommer sluta efter jag lirat lite casual i BC. För första gubben i wow var helt enkelt det goaste jag gjort. Varje instance/varje zon med första gubben kändes bara så kul och så tror jag att de kommer vara mellan 60-70 men sen blir det det gamla. Blablabla döda han på måndag, de där två på tisdag osv.

Then i'm sooooo long. (lär även ha fått hem xboxen då så kommer kunna ha något att lira lite på)

Visa signatur

-_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zees
Spelat konstant sen jag köpte WoW i augusti året det kom ut. Förutom ett sommaruppehåll förra året på 2 månader. Tröttar ofta men fortsätter spela.
Lirar i en naxxrams guild och tröttnar mer och mer på att tvånget att springa runt och fixa herbs
Kommer sluta efter jag lirat lite casual i BC. För första gubben i wow var helt enkelt det goaste jag gjort. Varje instance/varje zon med första gubben kändes bara så kul och så tror jag att de kommer vara mellan 60-70 men sen blir det det gamla. Blablabla döda han på måndag, de där två på tisdag osv.

Then i'm sooooo long. (lär även ha fått hem xboxen då så kommer kunna ha något att lira lite på)

Jag lirade i en "hardcore" guild som körde Naxx förr ... men för ett par månader sen rasade den av lite olika anledningar även fast vi var en av de bästa gillena. När jag lämnade den hade jag bestämt mig att jag ALDRIG ska raida så hårt igen. Det är inte värt det. Det är inte roligt. Nu levlar jag min första alt så smått, det är nästan lika roligt som när jag levlade min main med skillnaden att nu vet jag faktiskt vad jag gör!

Kommer troligen lägga av nån gång efter BC precis som dig. Eftersom jag kommer spela "casual" kommer jag aldrig hårdraida, och då kommer jag tillslut hamna så efter i gear att det inte är nå kul längre så då slutar jag nog.

Och nej WoW har inte förstört mitt sociala liv ... det var obefintligt redan innan. Däremot har raid skiten fått mig att må riktigt dåligt, i ärlighetens namn.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

fenomenet hardcore raida som fan ett tag och sen när det inte håller längre går man tillbaka och spelar lite ibland. Är precis likadant för mig i somras spelade jag i en hardcore guild och var med en bit in naxx men efter det så tröttnade jag och
la ner hardcore raidandet och har nu på efterhand märkt hur skönt det är att inte vara bunden till spelet. I somras var det ofta så att man gick upp loggade wow och wips så var det raid mot alla outdoors sedan på en 20 manna och på kvällen en 40 manna vilket gjorde att jag missade rätt mkt irl men nu är det bara så skönt att skita i att spela och hänga med en polare iställt blir nog som både fesoj och dubbdäck att man känner på tbc sen lägger ner det.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell x2
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Jasså ja, min tur att sålla sig till skaran.

Har lirat wow sen stängda betan hösten 05'. Att spela hejdlöst var inget jag reflekterade så mycket om när jag var yngre, folk gjorde inte mycket vettigt ändå och såhär i efterhand så ser jag inget problem i spelandet på den tiden. När man blir något äldre och sin omgivning blir mer seriös, märker man snabbt att man missar saker som andra vänner hålls med. Folk flyttar ihop och planerar för sådant, och andra bedriver riktigt motiverade studier. För min del är det omöjligt att kombinera WoW med någon seriös verksamhet IRL. Spelet som sådant kräver för mycket tid, och vad värre är, när man inte spelar så sitter man och bearbetar spelet i huvet; vad man kan göra bättre på en boss, hur man kan tweaka sin dps eller vad som helst. Så är det för mig i varje fall, och i slutändan ryms bara Warcraft.

Det är lätt att man blir avundsjuk på den stora wow skaran, som kan spela och samtidigt behålla ett vettigt liv utanför spelet. Grattis! Warcraft är ett förbannat bra och roligt spel, skulle jag vara i en annan situation så skulle jag inte tveka en sekund med att fortsätta.

Nu har jag sålt två accounts och kämpar något djävulskt mot abstinensen. Det vore hur lätt och bekvämt som helst att installera det igen och sätta igång, för att ha roligt i ett halvår, ett år eller två år till. Det vore egentligen det jag helst skulle vilja, men jag vet samtidigt att den tiden är förbannat bortkastad i det långa loppet.

Slutligen råder jag alla i åldern 12-18 år att inte tveka med spelandet. Det finns massor att uppleva i wow, och i yngre ålder förväntas man inte åstadkomma så värst övervettiga saker ändå. Kör järnet och se inte tillbaka, för när man blir äldre har man inte rimligtvis chansen att no-lifa sig framför skärmen på massiv skala = tråkigt! Jag tror inte att många människor befinner sig i någon sorts riskområde, såsom media vill visa upp. Att koppla av är en mänsklig rättighet, och wow är ett mycket bra tidsfördriv.

Tycker du har fel. Iallafall 15-18 år. de årenm vill jag inte ha missat för nåt i världen. De var nog de bästa i mitt liv. Började komma ifrån datorn då.

Har också valt bort vänner och annat för att det var kul vid datorn och det var bekvämt. Men vad har man egentligen för upplevelser av det? Fortfarande så sitter jag en hel del vid datorn och har väl blivit typ socialt handikappad av det. men jobbar på att komma tillbaka. Bara att söka jobb är ju jobbigt för då måste man ju göra saker. Roligare o lättare att sitta o spela spel. Tur att man har iaf ett par kompisar som inte sitter och spelar bort sina liv iaf. Då får man göra nåt verkligt ibland:P

Mitt råd till alla är att försöka sätta upp lite regler på hur mycket du ska få spela varje dag/vecka och resternade tid försöka hitta på nåt annat. Vi får nog se om ett tag hur allt detta speöande och hur folk är datorspelsberoende påverkar samhället för det måste det ju göra. Då mer och mer väljer bort hela sina IRL liv.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Har aldrig förstått vad folk ser i spelet. Det är alldeles för mycket sagovärld och piff och puff grafik för att jag ska orka med det. Sen har jag iof aldrig gillat online spel för man känner sig tvungen att spela på grund av månadskostnaden.
Men om jag hade fått spela gratis hade WoW varit mitt sista val. Nej, jag hade inte ens spelat det om jag fick ett gratis konto. Urk, det är så man baxnar.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sven_svensk
Har aldrig förstått vad folk ser i spelet. Det är alldeles för mycket sagovärld och piff och puff grafik för att jag ska orka med det. Sen har jag iof aldrig gillat online spel för man känner sig tvungen att spela på grund av månadskostnaden.
Men om jag hade fått spela gratis hade WoW varit mitt sista val. Nej, jag hade inte ens spelat det om jag fick ett gratis konto. Urk, det är så man baxnar.

Nu, åter till topic.

Permalänk

Godkväll

Jag hoppas verkligen jag inte svänger alldeles för OT nu. Det är inte meningen.

Men nu är det så att jag har i uppgift att göra en Dokumentär. Jag hade tänkt mig något om just detta. Om hur WoW kan förstöra sociala relationer och problem.

Jag skulle vara evigt tacksam om det är någon här i Stockholms trakten som känner sig manad att berätta om sitt problem eller sin förstörd relation i en liten videointervju som material i denna dokumentär.

Jag spelar själv WoW och har gjort det i 1 år nu så jag vet hur WoW kan vara och alla problem som kommer med det.

Hör av er via PM eller maila mig på kim_nilsson88@hotmail.com

PS: Detta projekt är på gymnasie nivå och kommer därav inte visas för mer än klassen

Mvh Kim

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Gjorde exakt samma sak för två veckor sen, jag sa att han fick det som tidig julklapp. Byebye full T1 och T2 shaman.

Och sen så levlade du upp en level 60 på några dar, och drog 2.5 level på några timmar när TBC kom?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Och sen så levlade du upp en level 60 på några dar, och drog 2.5 level på några timmar när TBC kom?

Nej, delar det med brorsan nu, fast du ja, du får väl tro vad du vill.

Föresten, på några dagar? Kolla när jag skrev mitt inlägg.

Permalänk

De pratar om WoW och beroende på p3 nu, lär gå att lyssna i efterhand på webben också...

Permalänk
Medlem

Verkar vara stor snurr på denna tråd.
En polare till mig sickade länken till mig för drygt 1 timme sen, jag läste lite grann. Efter ett par inlägg bestämde jag mig.

Nej jag kan inte bara ta en break. Jag har inte den själv kontrollen att klara av ett break. Ska jag göra något så måste jag göra det nu.
Nu är jag klar, jag har deleteat mina 3 gubbar. 2 lvl 60 och en lvl 69. Och jag har kört en Cancel på mitt Account.

Varför har jag nu gjort detta?

Jag gav world of warcraft 90% av min lediga tid, de resterande 10% fick min flickvänn. Nu är hon bort och jag är fyld med ångest!
Ni som läser detta kanske tycker jag är skit konstig, men tro mig när jag säger detta: Jag är inte ensam om att varit så pass beroende.
WoW är uppbygt så pass att du kan leva ditt liv genom det, det är så pass socialt att du inte behöver ett RL.

Jag har idag slitigt mig ifrån det och nu ska jag lägga det bakom mig. Jag kommer aldrig att titta tillbaka för jag vill inte bli fast igen.

Jag hoppas att mitt misstag kan rädda någon annan, innan det är försent.
Alla har inte själv kontrollen att slita sig eller inse att de ger förmycket tid till spelet. Var ärlig mot dig själv!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stuntis
Verkar vara stor snurr på denna tråd.
En polare till mig sickade länken till mig för drygt 1 timme sen, jag läste lite grann. Efter ett par inlägg bestämde jag mig.

Nej jag kan inte bara ta en break. Jag har inte den själv kontrollen att klara av ett break. Ska jag göra något så måste jag göra det nu.
Nu är jag klar, jag har deleteat mina 3 gubbar. 2 lvl 60 och en lvl 69. Och jag har kört en Cancel på mitt Account.

Varför har jag nu gjort detta?

Jag gav world of warcraft 90% av min lediga tid, de resterande 10% fick min flickvänn. Nu är hon bort och jag är fyld med ångest!
Ni som läser detta kanske tycker jag är skit konstig, men tro mig när jag säger detta: Jag är inte ensam om att varit så pass beroende.
WoW är uppbygt så pass att du kan leva ditt liv genom det, det är så pass socialt att du inte behöver ett RL.

Jag har idag slitigt mig ifrån det och nu ska jag lägga det bakom mig. Jag kommer aldrig att titta tillbaka för jag vill inte bli fast igen.

Jag hoppas att mitt misstag kan rädda någon annan, innan det är försent.
Alla har inte själv kontrollen att slita sig eller inse att de ger förmycket tid till spelet. Var ärlig mot dig själv!

Lycka till med ditt nya liv, och försök satsa på flickvännen igen

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stuntis
Verkar vara stor snurr på denna tråd.
En polare till mig sickade länken till mig för drygt 1 timme sen, jag läste lite grann. Efter ett par inlägg bestämde jag mig.

Nej jag kan inte bara ta en break. Jag har inte den själv kontrollen att klara av ett break. Ska jag göra något så måste jag göra det nu.
Nu är jag klar, jag har deleteat mina 3 gubbar. 2 lvl 60 och en lvl 69. Och jag har kört en Cancel på mitt Account.

Varför har jag nu gjort detta?

Jag gav world of warcraft 90% av min lediga tid, de resterande 10% fick min flickvänn. Nu är hon bort och jag är fyld med ångest!
Ni som läser detta kanske tycker jag är skit konstig, men tro mig när jag säger detta: Jag är inte ensam om att varit så pass beroende.
WoW är uppbygt så pass att du kan leva ditt liv genom det, det är så pass socialt att du inte behöver ett RL.

Jag har idag slitigt mig ifrån det och nu ska jag lägga det bakom mig. Jag kommer aldrig att titta tillbaka för jag vill inte bli fast igen.

Jag hoppas att mitt misstag kan rädda någon annan, innan det är försent.
Alla har inte själv kontrollen att slita sig eller inse att de ger förmycket tid till spelet. Var ärlig mot dig själv!

Att ta ett beslut som man vet är rätt för en själv är alltid bra, i stort sett oavsett vad det innebär. Lycka till! Det som är svårt är att hålla ut när det verkligen suger dock.

Jag har lyckats hålla mig ifrån WoW nu i en månad. Flera gånger har jag varit i spelaffären "för att titta", men jag har alltid på någe vänster lyckats ta mig ut ur knipan. Visst låter det patetiskt?

Inte för att mitt liv är så där übermycket mer episkt nu, jag förmodar att det är en viss övergångsperiod som följer. Det är i vilket fall härligt att känna att man har tid till att titta på film, läsa och återknyta kontakter till gamla vänner. Saker som man knappast hade tålamod för när man lirade wow..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.Ekström
Efter mkt om och men har ja faktiskt lyckas me bedriften att sluta spela WoW efter ett års spelande, gav accet till brorsan :P. Försöket ett par ggr men de har gått åt helvete. Satt förra veckan sen slog de mig bara från ingenstans "Fan va tråkigt de här är". alt+F4 ^^ Har inte spelat på en vecka nu o de känns jävligt skönt. Har träffat kompisar man itne umgåts med på aslänge, börjat motionera o tagit upp gitarren igen. Och just nu har ja roligare me mina kompisar IRL än ja haft när ja spelat wow, men har också träffat mkt trevligt folk in-game. Mycket piggare i skolan för man itne har suttit i raidat till 24 var o varannan dag, vilket också har märkts på mina betyg.

Så bye bye wow, hoppas vi inte ses igen.

Credz till dig för att du lyckades ändra dina betyg på en vecka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Credz till dig för att du lyckades ändra dina betyg på en vecka

*fniss* Här går det undan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Credz till dig för att du lyckades ändra dina betyg på en vecka

Mina lärare sa iaf att det började se mkt bättre ut helt plötsligt ^^, mer aktiv osv på lektionerna. Innan dess hade dom sagt att de börjat gå nedför. Skulle säkert klarat av det o fortf spela wow, men tröttnat extremt mkt på wow så , no more.

Permalänk

Låter som att rätt många av er behöver komma ut oftare. Man lever bara en gång och vill ni verkligen slösa bort de bästa åren av era liv på att sitta framför en dator och lira något kalle Anka spel?

För helt ärligt, det ser ju ut som någon jävla tecknad film för barn?

Visst kan online spel ses som socialt om man snackar med andra, men interaktion via headset eller chatt är liksom......nja.

Nej ut och umgås med vänner, träffa nytt folk, ta in intryck, res ha kul, gör vad fan som helst, utom att springa runt i en tecknad värld och skjut eldklot på någon boss eller vad det nu är man gör. Jag har aldrig spelat WoW så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimi_james
Låter som att rätt många av er behöver komma ut oftare. Man lever bara en gång och vill ni verkligen slösa bort de bästa åren av era liv på att sitta framför en dator och lira något kalle Anka spel?

För helt ärligt, det ser ju ut som någon jävla tecknad film för barn?

Visst kan online spel ses som socialt om man snackar med andra, men interaktion via headset eller chatt är liksom......nja.

Nej ut och umgås med vänner, träffa nytt folk, ta in intryck, res ha kul, gör vad fan som helst, utom att springa runt i en tecknad värld och skjut eldklot på någon boss eller vad det nu är man gör. Jag har aldrig spelat WoW så.

Ohej, nån som inte spelat WoW kommenterar.

Permalänk
Medlem

Var kommer det där "man lever bara en gång" ifrån. Är jue omöjligt att veta.
Stör mig när folk skriver så

Håller med handa där, har du inte ens lirat spelet så har du inte rätt att dömma det.

Permalänk

Haha... själv förstår jag inte hur folk kan bli beroende. Tröttnade på WoW direkt när man började spela. Jag lät det gå i en vecka för att lära mig allting om hur spelet fungerade; vilka quest som finns, vad man skulle göra etc, och då skulle jag kanske ändra min uppfattning - men nä fyfan - gud vilket seglivat spel med det evigande klickandet ! Visserligen var klickandet roligt med Diablo II, fast knappast samma känsla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimi_james
Låter som att rätt många av er behöver komma ut oftare. Man lever bara en gång och vill ni verkligen slösa bort de bästa åren av era liv på att sitta framför en dator och lira något kalle Anka spel?

För helt ärligt, det ser ju ut som någon jävla tecknad film för barn?

Visst kan online spel ses som socialt om man snackar med andra, men interaktion via headset eller chatt är liksom......nja.

Nej ut och umgås med vänner, träffa nytt folk, ta in intryck, res ha kul, gör vad fan som helst, utom att springa runt i en tecknad värld och skjut eldklot på någon boss eller vad det nu är man gör. Jag har aldrig spelat WoW så.

Jag håller med Handa.

När du inte ens har spelat WoW så tycker jag inte du ska yttra dig.
För en del, dock inte mig, så spelar man WoW för att fly från verkligheten. Kanske på grund av att man är mobbad, kan inte umgås med andra och så vidare. Då tycker jag iaf att det kan vara smart att försöka börja om sitt liv på WoW. Det låter mysko, men för många är det så det är.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Löjligt, varför skulle jag inte kunna yttra mig? Jag gav min syn på det där spelet utifrån vad jag sett själv.

Sen gav jag bara en mer generell uppfattning som gäller allt spelande. Överlag bör man inte slösa bort sin tid på att sitta framför en dator för mycket. Det är roligt lit enu och då, och helt ok att göra när man inte har något bättre för sig.

Men när man spenderar så mycket tid som många av er verkar göra, då har man problem.

Det är klart alla väljer själva. Vill man sitta i ett rum istället för att se världen så visst.

Hade jag kommenterat hur lätt eller svårt det är att lämna wow, ha ett jobb vid sidan elelr vad man borde klara bla bla bla, så hade jag accepterat att ni ber mig inte kommentera om jag inte spelat det.

Jag behöver inte ha spelat WoW för att inse att många av er slösar bort för mycket tid på det. Sen är det klart att ni kanske inte är intresserade av att höra den bittra saningen, men jag har ändå rätt att säga den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimi_james
Löjligt, varför skulle jag inte kunna yttra mig? Jag gav min syn på det där spelet utifrån vad jag sett själv.

Sen gav jag bara en mer generell uppfattning som gäller allt spelande. Överlag bör man inte slösa bort sin tid på att sitta framför en dator för mycket. Det är roligt lit enu och då, och helt ok att göra när man inte har något bättre för sig.

Men när man spenderar så mycket tid som många av er verkar göra, då har man problem.

Det är klart alla väljer själva. Vill man sitta i ett rum istället för att se världen så visst.

Hade jag kommenterat hur lätt eller svårt det är att lämna wow, ha ett jobb vid sidan elelr vad man borde klara bla bla bla, så hade jag accepterat att ni ber mig inte kommentera om jag inte spelat det.

Jag behöver inte ha spelat WoW för att inse att många av er slösar bort för mycket tid på det. Sen är det klart att ni kanske inte är intresserade av att höra den bittra saningen, men jag har ändå rätt att säga den

Wow är ett intresse, precis som att "se världen" är. Så varför skulle dom som uppskattar wow ut och se världen? Sen är din sanning i detta fallet inte allas sanning..

Permalänk
Inaktiv

Jag umgås med vänner i wow, vänner som bor andra sidan landet. Spel är ett bra sätt att umgås med dom och jag är glad att jag har den möjligheten!

Permalänk
Medlem

Man kan "se världen" och spela WoW, det ena utesluter inte det andra. Jag spelar WoW mycket, men jag är även ute och reser. För att kunna resa så måste man jobba ihop pengar (om man in är född ekonomiskt oberoende, och det är väldigt få som lever sitt liv på resande fot) och jobbar man så måste man även ha semesterdagar att ta ut för att kunna resa. Så medans jag jobbar ihop pengar/semester så spelar jag wow största delen av min fritid, ser inget fel med det.

Kom hem från Brasilien lagomt till TBC , mysigt