Permalänk
Medlem

Nej, du får bara din egen poäng, gruppoängen är den sammanlagda poängen som ni tjänat ihop till ett lag, och visas enbart för att jämföra de bästa grupperna i respektive lag.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

ok.

någon som vet hur man stänger av taunt ljudet ?

Permalänk
Medlem

Hm? Vilket ljud..? Oavsett vilket du menar är det säkert tweakande i config som ska göras, och det ska du låta bli

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

det kommer att komma en ny patch till bf2

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2429&a=797158&rss=25...

det ryktas om flera nya banor mm

hoppas den kommer snart

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk

taunt ljudet . det man hör hela tiden så fort folk behöver medic och liknande tycker det är väldigt störigt man hör ju inte några fotspår eller liknande man spelar ju i blindo

Permalänk
Medlem

Jaha... Ingen aning, Google is your friend Det är för användbart att ha under klanspel

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Fajsen va gött det hade varit med en ny patch. Skall sitta 6 pers i min källare hela helgen och kötta BF2! Oohhyeha baby!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kire90
det kommer att komma en ny patch till bf2

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2429&a=797158&rss=25...

det ryktas om flera nya banor mm

hoppas den kommer snart

Jag har hört att det ska bli en city map, Usa vs. China

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
taunt ljudet . det man hör hela tiden så fort folk behöver medic och liknande tycker det är väldigt störigt man hör ju inte några fotspår eller liknande man spelar ju i blindo

Jo, detta ljud är enormt enerverande. speciellt om man har en commander som scannar och rapporterar fiender hela tiden.
Det går inte stänga av. Konstigt som fan är det då det finns en justering i ljudkontrollen för Voice-over, men den sänker bara volymen på de hints man får när man nyinstallerat spelet. "Press crouch to cover inside the vehicle" "use the parachute button to glide safely to the ground" "You can fire heat-seeking missiles by using the secondary fire button" o.s.v
Snacka om att inte utnyttja de kontroller man skapat. Hade ju räckt med en ruta att klicka i för att stänga av dessa.

Jag har sagt till om detta ljud på det officiella bf2-forumet. Men de lyssnar nog inte.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Som sagt, tweakande av ljudfilen kan lösa allt du säger, vet dock inte hur tillåtet det är på alla servrar...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Choffe: Servrarna är inte problemet. Boven i dramat heter PunkBuster. Ett otroligt väldesignat virus som lurar användaren att den är ett "antifusk" program. Spelvärldens största flopp alla kategorier..

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man löser problemet med att man åker ur servern när banan har laddat klart,står nåt i stil med "omodifierat innehåll".fick detta problem när jag bytte till 64 bits vista.

Visa signatur

p180|antec 480w|Asus p5Q-deluxe|8800gt 512
|raptor150gb|X-Fi Xtreme Gamer – Fatal1ty Professional|Samsung 940BF|E8400|Noctua NH-U12P|Corsair TWIN2x2048MB-6400C4DHX 4-4-4-12 |Logitech G15 v2|bärbar1:asus F3K-AP014C|4gb ram|bärbar2:asus A6book 1gb ram|bärbar3:Asus eee 701|1gb ram.广东省, 中國

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iosgunde
Nån som vet hur man löser problemet med att man åker ur servern när banan har laddat klart,står nåt i stil med "omodifierat innehåll".fick detta problem när jag bytte till 64 bits vista.

Jag uppdaterade punk buster och installerade om bf2 då funka de för mej

edit:ja åker på det ibland iaf när dom byter karta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
Jag uppdaterade punk buster och installerade om bf2 då funka de för mej

edit:ja åker på det ibland iaf när dom byter karta

Vad har du för nick i bf2?
Jag ligger mest i gotland city maps

Visa signatur

p180|antec 480w|Asus p5Q-deluxe|8800gt 512
|raptor150gb|X-Fi Xtreme Gamer – Fatal1ty Professional|Samsung 940BF|E8400|Noctua NH-U12P|Corsair TWIN2x2048MB-6400C4DHX 4-4-4-12 |Logitech G15 v2|bärbar1:asus F3K-AP014C|4gb ram|bärbar2:asus A6book 1gb ram|bärbar3:Asus eee 701|1gb ram.广东省, 中國

Permalänk

MRisvall. vet inte riktigt vilka servrar ja e inne på men det är några låg pingade iaf

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om nya patchen? Några nyheter? Något datum? Stod t.o.m. på DN.se att det kommer en ny patch

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Någon som hört något om nya patchen? Några nyheter? Något datum? Stod t.o.m. på DN.se att det kommer en ny patch

Kommer vilket ÅR som helst .

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderHoken
Kommer vilket ÅR som helst .

Verkar inte bättre

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Någon som hört något om nya patchen? Några nyheter? Något datum? Stod t.o.m. på DN.se att det kommer en ny patch

......

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Om nu någon skulle ha missat det så har EA gått ut med information angående patchen.

http://battlefield.ea.com/battlefield/bf/battlefieldnewsdetai...

"There has been a lot of discussions on the Battlefield forums regarding the Battlefield 2 Update 1.50, so this is to let you all know what’s happening.

Update 1.50 is still in development, we have held back on releasing the update as we have become aware of and are taking preventative measures against 3rd party tools which have been severely affecting everyone’s playing experience recently by crashing dedicated servers, clients as well as allowing account spoofing. We hope you understand our decision to delay the release to resolve these issues rather than releasing early with a need to update again.

We are looking to release this update by Winter of this year."

Permalänk

Tja! har precis börjat köra på rankade serverar och undra hur och när man kan låsa upp vapen? Har bara kommit till korpral ännu så jag har inte så stor koll...

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

När du blir befodrad den andra gången får du låsa upp vapen. Spela dock inte med dom, lär dig spela med dom riktiga vapnen istället

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
När du blir befodrad den andra gången får du låsa upp vapen. Spela dock inte med dom, lär dig spela med dom riktiga vapnen istället

Jo gillar egentligen att spela som understöd men det är ju typ omöjligt att träffa nåt med det vapnet

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Allt handlar om övning... Jag kunde inte spela alls med M16 i början, sen började jag spela klanspel och blev tvingad att lära mig att använda den på rätt sätt, nu har inte G36E-nybörjarna någon chans heller För övrigt är RPK-74:an det bästa supportvapnet som finns, M249 SAW:en är bra den också bara du lär dig att skjuta bursts och inte tokspraya. Övning med enskilda vapen är enda sättet att bli bra, att bara hålla på och byta kit och använda olika vapen till varje kit hela tiden gör att man aldrig blir bra på något.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Tja! har precis börjat köra på rankade serverar och undra hur och när man kan låsa upp vapen? Har bara kommit till korpral ännu så jag har inte så stor koll...

Här har du listor på både vapen och vid vilka grader/poäng du kan låsa upp dem.

http://ubar.bf2s.com/ranks.php

http://wiki.bf2s.com/weapons/unlocks/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Här har du listor på både vapen och vid vilka grader/poäng du kan låsa upp dem.

http://ubar.bf2s.com/ranks.php

http://wiki.bf2s.com/weapons/unlocks/

Man tackar!

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

annars finns:

http://bf2s.com/

sök på erat nick.
så ser ni lite info om eran gubbe, samt va som krävs tills nästa rank osv osv.
Och så ser vi vad ni har osv.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Allt handlar om övning... Jag kunde inte spela alls med M16 i början, sen började jag spela klanspel och blev tvingad att lära mig att använda den på rätt sätt, nu har inte G36E-nybörjarna någon chans heller För övrigt är RPK-74:an det bästa supportvapnet som finns, M249 SAW:en är bra den också bara du lär dig att skjuta bursts och inte tokspraya. Övning med enskilda vapen är enda sättet att bli bra, att bara hålla på och byta kit och använda olika vapen till varje kit hela tiden gör att man aldrig blir bra på något.

Håller med Rpk-74 är underbar! fast pkm är inte fy skam! inte m249 heller för den delen! allt hänger på att du bara skjuter små skurar så blir det ingen spridning!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

Har nu börjat med bf2 igen, spelat 7tim senaste 3 dagarna.
Kör i 1920x1080 och det är ganska fint endå, fast det känns lite ihoptryckt på x axeln, ngn som känner igen? Inget allvarligt men undrar om det ska vara så?

Om man vill gå med i ngn klan, hur går man tillväga? Finns det clan communities eller ngt?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Du får högerklicka på genvägen till Battlefield 2 och där ändra lite saker för Mål:

Står typ så här från början:
C:\Spel\BF2\BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1

Så här kör jag för 1920x1200:
C:\Spel\BF2\BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1920 +szy 1200

fullscreen kan du prova att byta till widescreen och kolla vad som händer. Man måste tvinga spelet till att använda widescreenupplösningar

Vill du hitta klaner o.s.v, gå in på www.bf2.se och kolla runt

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD