Fel vid bränning ?

Permalänk
Medlem

Fel vid bränning ?

Får upp detta meddelande när jag försöker bränna DVD skivor, har alltid funkat förut men nu...
Har senaste firmware, uppdaterat NERO 6 och prövat med säkert 15 skivor nu.

Vad tror ni kan vara fel ?

Permalänk
Medlem

Om du inte kan välja någon annan bränningshastighet än 2.4x så tyder det på att brännaren inte känner igen DYE:en på skivorna som du använder vilket oftast ger mycket dåligt resultat om det ens går. Jag skulle rekommendera dig att prova dvd-skivor utav ett annat märke, förslagsvis utav lite dyrare slag utifall du har råkat köpa skruttskivor såsom Princo 1x eller dylikt.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Om du inte kan välja någon annan bränningshastighet än 2.4x så tyder det på att brännaren inte känner igen DYE:en på skivorna som du använder vilket oftast ger mycket dåligt resultat om det ens går. Jag skulle rekommendera dig att prova dvd-skivor utav ett annat märke, förslagsvis utav lite dyrare slag utifall du har råkat köpa skruttskivor såsom Princo 1x eller dylikt.

Platinum heter skivorna jag använder, har kört med dessa en lång tid nu så de ska funka.
Jo, jag akn välja olika hastigheter men felet består.

Permalänk
Medlem

Det kanske helt enkelt är din gamla ND1300 som har gett upp. Min ND1300 gav upp för länge sedan med liknande fel oavsett om jag brände cdr eller dvdr, antagligen lasern som var slutkörd.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Ifall det är Nero 7 du uppdaterat till och försöker bränna kopieringsskyddat materiell så vägrar Nero och pajar din skiva \o/. Ifall du sysslar med sådant gå tillbaka till Nero 6.

EDIT: Såg du hade 6an; lite trött och sliten <Host>. Google är din vän http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/123312 eller nåt

Visa signatur

Bara mina två cent.
P.S. Var i Amerika för länge, glömde bort vad mitt andra konto-namn var! \o/