Skumt HD-problem

Permalänk
Medlem

Skumt HD-problem

250GB BARRACUDA 7200.10 ULTRA ATA/100 16MB

Jag satte in en tredje HD i min dator. Men datorn verkar inte gilla den riktigt
När jag överför information till den så kan jag verkligen inte göra något annat. Det hackar som fan då. Går riktigt segt. Något annat som jag tycker är konstigt är att det med jämna mellanrum blir ett "hack" när jag lyssnar på en låt som ligger på denna HD. Det verkar gå trögt med "streamingen", eller?

Aldrig haft något liknande problem förut. Kan detta bero på att mitt nätagg driver för mycket? (3 IDE på 350w).
Eller kan jag på något sätt lösa detta?

Tacksam för all hjälp!

Datorn innehåller:

Amd 2800+,700GB HD, 1.5 GB ram, x800, Abit nfs-7 m.m

Permalänk
Medlem

Kolla FAQ först, låter som ett PIO problem och det finns med där.

Om du gått igenom FAQ så posta igen så ska vi se om det inte ska gå att lösa

Nätagg för förresten nästan alldrig orsaken till prestanda problem, dessutom om datorn i övrigt fungerar bra är det ju inte ström som saknas

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Japp! Skulle ha kollat i FAQ'en.
Det är helt klart så att min "sekundär IDE-kanal" befinner sig i läge PIO. Dock när jag gör som i tuten så förändras inget.
JAg avinstallerar i enhetshanteraren och sen hittar windows enheten men den är dock i PIO hela tiden. Har testat ett par ggr med samma resultat...

Permalänk
Medlem

Har du tittat efter i BIOS ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar