Förlorad partion på E-disken för en omformatering på C:

Permalänk
Avstängd

Förlorad partion på E-disken för en omformatering på C:

Japp, Windows XP krånglade sönder sig så jag formaterade om C-disken, ( skapade en ny partion på den ( ntfs ).
Innan dess la jag över backup på E:disken, jag har totalt 3 hårddiskar, C:, D: och E:

Den XP jag tidigare hade installerad var XP av andra utgåvan med SP2, den jag installerade nu är av första utgåvan och med SP1, problemet är hursom helst att just jag inte kan komma åt min data på E:, datorn uppfattar den som oformaterad, D: är det inget problem med alls..

alla tre diskar är NTFS-format

Disk E: är kopplad via ett kontrollerkort ( om det nu har någon betydelse ), drivrutinen är ju installerad å funkar tydligen på den.

Hjälp, jag är despirat, alla mina hemarbeten osv ligger på E: , när ja kollar formatet så stor det RAW... finns det nåt program eller så som kan få fram mjukvaran med något slags program, eller i bästa fall, konverta fram formatet igen..

Permalänk

Tja... FIle Scavenger, EasyRecovery Pro eller GetBackData kan du alltid testa att söka med... (Finns många fler också)

Permalänk
Avstängd

OKay, problemet är fixat å verkade ligga i att kontrollerkortet dummade sig vid en ominstallation av XP, elelr nåt