Permalänk
Medlem

Extern proböem

har ett litet problem med en extern hårddisk. Den funkar felfritt hos mig men när ja ska föra över en del saker hos en kompis så sätter ja i den i datorn som är nyformaterad och det kommer upp den "säker borttagning av maskinvara" men när ja går in på den här datorn finns inte "flyttbar lagringsdisk"

Nått tips`??

Permalänk

Fortsätter på din tråd...

Då jag råkade dra ur strömkabeln utan att först ta säker borttagning hittar inte windows min Lacie 250 GB. Fast jag har formaterat om datorn.

Jag har provat att installera 2.0 usb drivrutin, fast det inte ska behövas för win xp. Men det hjälper inte.
Windows vill bara inte hitta den.
Har hänt förut och då gick den igång igen, efter att jag haft datorn avstängd i ca 3 dagar. Men det ska man väl inte behöva göra. Låter ju knasigt.

Visa signatur

"jag kastar stenar i mitt glashus, jag kastar pil i min kuvös"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av until_dawn
Fortsätter på din tråd...

Då jag råkade dra ur strömkabeln utan att först ta säker borttagning hittar inte windows min Lacie 250 GB. Fast jag har formaterat om datorn.

Jag har provat att installera 2.0 usb drivrutin, fast det inte ska behövas för win xp. Men det hjälper inte.
Windows vill bara inte hitta den.
Har hänt förut och då gick den igång igen, efter att jag haft datorn avstängd i ca 3 dagar. Men det ska man väl inte behöva göra. Låter ju knasigt.

Har du hittat nån lösning på problemet?

Det har nämligen hänt min Lacie 250gb också. Skaffade mig en sån där 20" iMac och hårddisken fungerade bra tills jag råkade stänga av den utan att koppla ifrån först. Den fungerar inte på varken min mac eller polarens mac dock så fungerar den på PC. nånting skumt

vad gör man?

Permalänk
Medlem

Hittas den i "Disk Manager"?

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk

ursäkta inkompetensen men vad är disk manager förnågot? är det skivverktyg? hittas inte där tyvärr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_fisken
Har du hittat nån lösning på problemet?

Det har nämligen hänt min Lacie 250gb också. Skaffade mig en sån där 20" iMac och hårddisken fungerade bra tills jag råkade stänga av den utan att koppla ifrån först. Den fungerar inte på varken min mac eller polarens mac dock så fungerar den på PC. nånting skumt

vad gör man?

jag har nu köpt en ny dator, en acer, laptop och det fungerar alldeles utmärkt nu. fast man "råkar" dra ut kabeln. så jag vet faktiskt inte vad som kan vara för fel på just lacies externa. men jag tror det mera handlar om datorn måste jag säga då jag bara har haft det problemet med min dator och inte på någon annan dator.

hoppas det nu har löst sig för dig iaf.

Visa signatur

"jag kastar stenar i mitt glashus, jag kastar pil i min kuvös"

Permalänk

problemet är för dom flesta att hårddisken inte är formaterad i fat32 eller om det var tvärtom men jag har testat båda och det är samma problem hur jag än gör, nu dyker den dock upp i skivverktyg men den går inte reparera